Hop til indhold

skal jeg være nervøs?


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

efter jeg er kommet herind på hundeforum er jeg begyndt at lægge mærke til alle de kidnapninger af hunde der foregår rundt omkring.

 

jeg elsker at have Thor med nede og handle i netto. han ligger pænt udenfor med et tyggeben, og ser ikke ud til at klage over at være bundet til butikken:)

 

her på det sidste har jeg bare virkelig stresset over at skulle handle ind. jeg har skyndt mig alt hvad jeg overhovedet har kunne. jeg har gået ud igen hvis køen har været for lang. og jeg er somregel kommet hjem uden 3-4 varer, som jeg har glemt i stressens jag. alt dette kun pga. de kidnapninger man hører rundt omkring.

tager i jeres hunde med ud og handle? er i bange/nervøse? burde jeg være det?

Link til indlæg
Del på andre sites

efter jeg er kommet herind på hundeforum er jeg begyndt at lægge mærke til alle de kidnapninger af hunde der foregår rundt omkring.

 

jeg elsker at have Thor med nede og handle i netto. han ligger pænt udenfor med et tyggeben, og ser ikke ud til at klage over at være bundet til butikken:)

 

her på det sidste har jeg bare virkelig stresset over at skulle handle ind. jeg har skyndt mig alt hvad jeg overhovedet har kunne. jeg har gået ud igen hvis køen har været for lang. og jeg er somregel kommet hjem uden 3-4 varer, som jeg har glemt i stressens jag. alt dette kun pga. de kidnapninger man hører rundt omkring.

tager i jeres hunde med ud og handle? er i bange/nervøse? burde jeg være det?

 

 

Den diskussion har været oppe mange gange efterhånden.

 

 

Jeg er en af dem som aldrig (aldrig!) kunne finde på at stille min hund udenfor en butik. Heller ikke hvis jeg er væk i 2min.

 

 

Kidnapning er egentlig det jeg er mindst bekymret for, men er derimod bekymret for folk som ikke tager hensyn, børn der kommer for tæt på, forbipasserende hundeejere som lader deres hunde komme hen for at 'hilse', og så findes der bare tilpas mange 'syge' mennesker, som jeg ikke vil udsætte Ninja for, når hun er alene.

 

 

Du har i realiteten ingen mulighed for at styre hvad der sker ude omkring din hund. Bider den en som 'bare ville hilse', jamen så var du der ikke selv til at se hvad der udløste dette - og det kan koste en aflivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har det sådan at hundeluftning er en ting - indkøb en anden. Jeg kunne aldrig drømme om at tage en af mine beagler med når jeg skal handle - syntes det er synd hunde skal "parkeres" på den måde. Og man ved ikke hvad der kan ske om nogen vil generer min hund eller den vil generer nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ser lige om jeg kan finde den anden tråd så!:)

 

jeg har også oplevet en dame der har sagt: hvordan tør du at lade ham sidde herude alene.. sådan meget bebrejdende.. og så bliver jeg bare idiot i hovedet..hehe.

min hund gør ikke noget. og nej, selvfølgelig kan jeg ikke kontrollere andre folks børn når han står derude, eller sadistiske spader der ikke kan lade hunde være i fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det sådan at hundeluftning er en ting - indkøb en anden. Jeg kunne aldrig drømme om at tage en af mine beagler med når jeg skal handle - syntes det er synd hunde skal "parkeres" på den måde. Og man ved ikke hvad der kan ske om nogen vil generer min hund eller den vil generer nogen.

 

altså tror ikke thor har noget imod det. han virker ikke sådan. tror hellere han vil "parkeres" ude foran forretningen, frem for at blive "efterladt derhjemme". sørger på så vidt muligt at handle efter arbejde i hverdagene. men i weekenderne hvis jeg skal derned og have nogle småting, kan jeg godt finde på at tage ham med.. jeg handler jo aldrig mere ind en 'en indkøbspose, ellers ville det være fysisk umuligt at have ham med jo:) men ja jeg er også bare blevet virkelig paranoid. har i oplevet noget siden i har denne holdning til hunde og indkøb?

Link til indlæg
Del på andre sites

altså tror ikke thor har noget imod det. han virker ikke sådan. tror hellere han vil "parkeres" ude foran forretningen, frem for at blive "efterladt derhjemme".

 

Det tror jeg også, og hvis hunden ikke er ked af det, synes jeg bestemt heller ikke det er synd. Hvor stor risikoen er, kommer an på lokalområdet. Jeg bor langt ude på landet, hvor alle kender alle, og jeg tror ikke nogen kunne genere eller kidnappe min hund uden at det blev bemærket.

Tæt på hvor vi bor ligger to mindre byer, ca. samme størrelse. I den ene by tør jeg godt lade hunden vente udenfor butikker, men bestemt ikke i den anden! By nr. 1 er villa/turist/hyggenygge-by, medens by nr. 2 er tidligere industri, nu på vej til slum med masser af halv- og helkriminelle unge.

 

Indtil andet er bevist stoler jeg på min egen evne til at vurdere sikkerheden, og det synes jeg også bare du bør gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ser lige om jeg kan finde den anden tråd så!:)

 

jeg har også oplevet en dame der har sagt: hvordan tør du at lade ham sidde herude alene.. sådan meget bebrejdende.. og så bliver jeg bare idiot i hovedet..hehe.

min hund gør ikke noget. og nej, selvfølgelig kan jeg ikke kontrollere andre folks børn når han står derude, eller sadistiske spader der ikke kan lade hunde være i fred.

 

Og alligevel er dette ikke grund nok, til at lade ham blive hjemme ?

 

Nu er jeg ret konfliktsky, men hvis ikke jeg var, så kunne jeg sagtens have været den dame som sagde sådan til dig ... også med et bebrejdene blik eller to. :vedikke:

 

altså tror ikke thor har noget imod det. han virker ikke sådan. tror hellere han vil "parkeres" ude foran forretningen, frem for at blive "efterladt derhjemme". sørger på så vidt muligt at handle efter arbejde i hverdagene. men i weekenderne hvis jeg skal derned og have nogle småting, kan jeg godt finde på at tage ham med.. jeg handler jo aldrig mere ind en 'en indkøbspose, ellers ville det være fysisk umuligt at have ham med jo:) men ja jeg er også bare blevet virkelig paranoid. har i oplevet noget siden i har denne holdning til hunde og indkøb?

 

Gaden er et billede som konstant forandrer sig. Du kan ikke styre om der tilfældigvis kommer en hel børnehave forbi, som har samtlige fingre oppe i din hunds ansigt, idet de passerer. Børn har sjældent sans for hvornår det er ok at ae en hund, og hvornår man skal lade den være.

 

Din hund står bundet et 'fremmed' sted, hvor der sker en masse - hele tiden. Du kan ikke regne med at din hund reagerer som den ville hvis du stod ved siden af den. Den er alene, og det er den udemærket klar over - ergo kan den reagere mere udfarende, end den normalt ville.

 

Jeg har ikke selv oplevet noget, for Ninja har aldrig stået bundet udenfor. (undtagen en enkelt gang, da min far passede hende. Det fik han jordens største skideballe for)

 

Men mener at en bruger herinde fortalte om en episode, hvor en flok unge fyre stod og generede en hund som var bundet af.

 

En anden hund var bundet af ude foran en kiosk i hvad, 3-5min?, hvor ejeren pludselig hører hunden skrige. Den var blevet overfaldet af en anden hund, og rusket godt igennem. Mener det var i avisen.

 

 

Jeg arbejder på Vesterbrogade, og har hørt historier om primært små hunde som var væk, da ejeren kom ud fra supermarkedet. En anden hundeejer spurgte pænt om han måtte sætte sin Siberian Husky-hvalp inde i vores butik, mens han kiggede rundt, for han turde ikke lade den stå ude på gaden.

 

Min kæreste er blevet bidt, da han drejede om hjørnet på vej ud af et supermarked. Hunden var simpelthen blevet så forskrækket.

 

Jeg har ligeledes en vinter, set en mellem Schnauzer stå bundet ude foran en føtex, nærmest med istapper i skægget.

Jeg var ca. en halv time om at handle, og da jeg kom ud, stod den der stadig!!!

 

Da jeg informerede kundeservice, kunne de fortælle mig, at en anden kunde allerede havde været oppe og fortælle dem det for 1 time siden !!!!!! (kan undres over hvorfor h****** personalet ikke har taget den ind i varehuset?)

 

Den var måske blevet glemt af ejeren ? Det ville heller ikke være første gang...

 

 

Nå ... Men som det nok kan høres, er jeg stor modstander af afbundne hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle hund stod udenfor butikkerne, men ham var der ingen der turde nærme sig. Han var en stor hund 45 kg med mega stor pels = ser endnu større ud, så overvejede aldrig han ikke skulle med. Folk kunne jo ikke vide det eneste han ville gøre var at slikke dem i hovedet :lol:

 

Mit bette kræ på 20 kg bliver ikke efterladt nogen steder. Fordi jeg 2 gange har set personer sparke til hunde udenfor vores købmand uden nogen grund...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Indtil andet er bevist stoler jeg på min egen evne til at vurdere sikkerheden, og det synes jeg også bare du bør gøre.

 

 

Jeg husker en historie hvor en anden hundeejer mente at det var synd for din hund, at han aldrig fik lov at hilse på andre hunde - så den skulle da lige hilses på ?

 

Jeg er med på at man stoler på sin egen evne til at vurdere sikkerheden, men jeg forstår ikke at man stoler på at folk kan finde ud af at holde nallerne fra ens hund, som sikkert står og ser enormt sød og 'ensom' ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle hund stod udenfor butikkerne, men ham var der ingen der turde nærme sig. Han var en stor hund 45 kg med mega stor pels = ser endnu større ud, så overvejede aldrig han ikke skulle med. Folk kunne jo ikke vide det eneste han ville gøre var at slikke dem i hovedet :lol:

 

Mit bette kræ på 20 kg bliver ikke efterladt nogen steder. Fordi jeg 2 gange har set personer sparke til hunde udenfor vores købmand uden nogen grund...

 

 

....Hvilket kan lede mig videre til at jeg også synes det er manglende hensyn til forbipasserende folk, hvis der ikke er plads til at passere i god afstand udenom hunden.

 

 

 

Ej ... jeg tror jeg stopper nu :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
altså tror ikke thor har noget imod det. han virker ikke sådan. tror hellere han vil "parkeres" ude foran forretningen, frem for at blive "efterladt derhjemme". sørger på så vidt muligt at handle efter arbejde i hverdagene. men i weekenderne hvis jeg skal derned og have nogle småting, kan jeg godt finde på at tage ham med.. jeg handler jo aldrig mere ind en 'en indkøbspose, ellers ville det være fysisk umuligt at have ham med jo:) men ja jeg er også bare blevet virkelig paranoid. har i oplevet noget siden i har denne holdning til hunde og indkøb?

Jo man kan da godt sige jeg har oplevet noget - at min dengang 6 måneder gamle dalmatiner blev "omringet" af en masse mennesker - fordi det jo var en dalmatiner uha da da for en sensation :roll: siden da tog jeg aldrig hverken ham eller en af mine beagler med mig.Jeg ved at mine beagler er meget mere trygge ved at være hjemme, så er de luftet og aktiveret og skal sove alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og alligevel er dette ikke grund nok, til at lade ham blive hjemme ?

 

 

 

jo det er jo lige præcis det jeg siger. Jeg siger jo at jeg IKKE tør at lade ham stå udenfor mere, og at jeg er bange for at han bliver kidnappet eller at der skulle ske ham noget:roll::slem: ved udemærket godt at en hund reagerer anderledes når den er bundet, løs, med og uden ejer. men Thor elsker jo at komme med. og han hygger sig ude foran butikken med et tyggeben. men nej, jeg er blevet virkelig bange for det. især efter alle de historier man hører. synes bare det er en forbandet skam at han skal blive hjemme, pga andres opførsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker en historie hvor en anden hundeejer mente at det var synd for din hund, at han aldrig fik lov at hilse på andre hunde - så den skulle da lige hilses på ?

 

Er ikke helt klar over relevansen :hmm:Hvis du mener at andre hundeejere skulle komme marcherende i flæng for at kaste deres hunde i hovedet på min, medens han står bundet, så tror jeg du overvurderer risikoen. I det pågældende eksempel kom vedkommende også hurtigt derfra igen - sådan er det når man har en fæl menneskeædende kamphund :lol: Det er faktisk en af de få fordele ved at have en hund, der er fordomme imod, at folk som regel holder sig væk.

Det sjove er at en fremmed sandsynligvis har større risiko for at blive bidt af en lille taskehund, end af min, som elsker alt på to ben.

 

Jeg er med på at man stoler på sin egen evne til at vurdere sikkerheden, men jeg forstår ikke at man stoler på at folk kan finde ud af at holde nallerne fra ens hund, som sikkert står og ser enormt sød og 'ensom' ud.

 

Igen, jeg møder desværre ikke mange, som synes min hund ser sød ud. Og endelig tænker jeg at de fleste nok opfører sig overfor afbundne hunde som jeg selv gør: Går udenom, men sender et lille smil eller lidt babysnak :genert:

 

 

Der er sikkert rigtigt meget land vs. by i denne diskussion. Ingen kan gardere sig mod personer med ond hensigt, men hvor jeg bor, stoler jeg på at nogen ville gribe ind. Det kan man måske ikke regne med i større byer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke helt klar over relevansen :hmm:Hvis du mener at andre hundeejere skulle komme marcherende i flæng for at kaste deres hunde i hovedet på min, medens han står bundet, så tror jeg du overvurderer risikoen. I det pågældende eksempel kom vedkommende også hurtigt derfra igen - sådan er det når man har en fæl menneskeædende kamphund :lol: Det er faktisk en af de få fordele ved at have en hund, der er fordomme imod, at folk som regel holder sig væk.

Det sjove er at en fremmed sandsynligvis har større risiko for at blive bidt af en lille taskehund, end af min, som elsker alt på to ben.

 

 

 

Igen, jeg møder desværre ikke mange, som synes min hund ser sød ud. Og endelig tænker jeg at de fleste nok opfører sig overfor afbundne hunde som jeg selv gør: Går udenom, men sender et lille smil eller lidt babysnak :genert:

 

 

Der er sikkert rigtigt meget land vs. by i denne diskussion. Ingen kan gardere sig mod personer med ond hensigt, men hvor jeg bor, stoler jeg på at nogen ville gribe ind. Det kan man måske ikke regne med i større byer :vedikke:

 

tror også der er stor forskel på land og by. hvis alle kender alle, så kan du jo betrygge dig ved at nogle ville vide at det var DIN hund, og så komme til undsætning.. tror jeg ikke man kan regne med her i århus desværre. det er bare ærgeligt. ved godt at børn kan gå hen og prikke hunde i øjnene osv, men så må det godt nok også være op til forældrene at sige at de ikke må. jeg er altid blevet opdraget med at jeg ikk må gå over til en fremmed hund. men ja, tiderne skifter.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kom også til at tænke på en diskussion jeg havde over middagsbordet med min svigerfamilie.. f.eks. så kan mange forældre idag ikke drømme om at lade deres børn lege på en legeplads, hvis de umiddelbart ikke kunne se dem. det må også være noget der er provokeret af kidnapninger, voldtægter, eller måske bare frygt for at de skal komme til skade på den ene eller anden måde..

 

jeg kan huske da jeg selv var barn. vi fes da rundt i en mellem stor by (dog ikke ude på vejene). der var ikke den samme "frygt" som vi har idag. det samme gælder hundene (for mit eget vedkommende)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig drømme pm at efterlade Nala foran en butik - mest af alt er jeg bange for hun bliver kidnappet, men frygten for drillerier og ondskabsfulde handlinger er der bestemt også! Jeg bor i en mellemstor forstad til København i den rige ende, men her er skam også bøller, uansvarlige hundeejere der lader dem hilse og alkoholikere der kan finde på at hapse hunden i en forbifart. Pyha .. bare tanken!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig drømme pm at efterlade Nala foran en butik - mest af alt er jeg bange for hun bliver kidnappet, men frygten for drillerier og ondskabsfulde handlinger er der bestemt også! Jeg bor i en mellemstor forstad til København i den rige ende, men her er skam også bøller, uansvarlige hundeejere der lader dem hilse og alkoholikere der kan finde på at hapse hunden i en forbifart. Pyha .. bare tanken!

 

ja præcis, bare tanken ikk? jeg er simpelthen også ved at gå i spåner

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er da altid en risiko for at nogle snupper den.Eller et overfald fra anden hund.Hunde stjæles jo også fra private ejendomme og fra indelukkede haver.

Det sker da, at jeg på vej hjem fletter de 6 snore sammen og lige render ind og køber en pakke cigeretter i en kiosk, men aldrig ville jeg nu om dage turde gå på madindkøb i selve butikken. Mine 6 stk ved jo godt at jeg skal komme ud af samme dør , jeg gik ind af og er ikke sådan til at få med.

Jeg kender en hvis hund som hvalp blev påkørt af en hurtig knallert på fortovet ved en butik. Den døde samme dag.

Da jeg var barn kom min mor ud fra en forretning og hunden var væk. Hun så så en spritter??? gå afsted med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er da altid en risiko for at nogle snupper den.Eller et overfald fra anden hund.Hunde stjæles jo også fra private ejendomme og fra indelukkede haver.

Det sker da, at jeg på vej hjem fletter de 6 snore sammen og lige render ind og køber en pakke cigeretter i en kiosk, men aldrig ville jeg nu om dage turde gå på madindkøb i selve butikken. Mine 6 stk ved jo godt at jeg skal komme ud af samme dør , jeg gik ind af og er ikke sådan til at få med.

Jeg kender en hvis hund som hvalp blev påkørt af en hurtig knallert på fortovet ved en butik. Den døde samme dag.

Da jeg var barn kom min mor ud fra en forretning og hunden var væk. Hun så så en spritter??? gå afsted med den.

 

frygtelige historier. det er sådan nogle historier der gør at man er bange for at have sin hund med nogle steder. jeg kan godt forstå at folk ikke tør at have deres hunde med på indkøb, selvom de for mit vedkommende er ultra korte.. synes bare det er en syg verden på nogle områder

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk da på at der de sidste år har været flere bortførsler hvor de har forlangt penge for hunden og vist også fået det i enkelte tilfælde.

Husker den hund der blev bortført fra Vesterbrogade i KBH. Den blev passet og var sat sammen med passeren hund udenfor et posthus.Ham der passede den var ikke nået ind på posthuset, da en bil kører ind til siden og snupper så kun den ene hund.

Den blev fundet i udkanten af Århus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg se, at du bor i Aarhus N, og jeg indretter mit svar herefter :)

Jeg bor selv i Aarhus V, og jeg kunne ALDRIG drømme om, at efterlade min hund foran en butik. Det er kun en måneds tid siden, at jeg oprettede en tråd herinde, fordi en chihuahua var blevet stjålet i min lokale Netto, mens jeg var derinde. Det var jeg ret rystet over. Efterfølgende har min kæreste snakket med chefen i den samme Netto, som fortæller, at de tit oplever, at hunde bliver stjålet.

Derudover har jeg hørt herinde om en hund, der blev stjålet udenfor 7/11 på Frederiks Allé for nylig, og blev fundet i Gellerup, hvor den skulle bruges til hundekamp. Jeg har indtryk af, at der bliver stjålet skræmmende mange hunde i Aarhus - både store og små.

 

Min kæreste sidder ved siden af og siger, at man skal overveje risikoen og gøre op med sig selv, hvordan man vil have det, HVIS der sker noget - at det måske kan sammenlignes lidt med at køre med ting bag på bilen, som ikke er spændt fast. Det går måske en hel masse gange, men hvis det pludselig falder af, kan man så leve med de konsekvenser det kan have?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...