Hop til indhold

Hvor kan man tage på ferie med sin hund, med et familiemedlem der er allergisk?

Tigerdyr
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

Min mor er allergisk overfor de fleste hunde. Især fælderacerne som DSG, labber osv. er hun så påvirket af at hun dårligt kan gå forbi dem uden at få et klø-anfald.

Min mor kan gudskelov godt tåle Nala - vores 2 årig Cairn Terrier mix (som aldrig fælder så meget som et enkelt hår/skæl) og kan sagens tåle at være sammen med hende. Også over længere tid. Flere dage i træk er dog ikke prøvet endnu.

Min mor, far, kæreste og jeg vil gerne i noget sommerhus sammen, og Nala skal selvfølgelig med. Min mor har ingen bekymring over at skulle bo sammen med Nala, men er bekymret for at skulle bo i et sommerhus hvor der har været andre hunde før, da man uanset rengøringen aldrig kan komme helt i bund. Hun vil nok godt kunne være i sådan et sommerhus et par timer om dagen, men vil ikke kunne sove der flere dage i træk - det er især vigtigt at hun kan sove et sted uden hundehår/skæl.

Vi har selv tænkt at en mulighed kunne være et sted, hvor vi kunne have 2 sommerhuse tæt på hinanden (et hvor hund var tilladt og et hvor der ikke var) og så tilbragte det meste tid ude og kun var i sommerhuset hvor hunde var tilladt om aftenen. Min mor ville så kunne sove uden hundehår i sin egen hytte :lol:. En mulighed vil også være noget med 2 sommerhuse / værelser og et fælleslokale vi vil kunne være i ..

Telt og campingvogn er selvfølgelig også en mulighed, men vil vil gerne afsted her til vinter ;-)

Er der nogle der kender steder hvor det er muligt? eller måske har et andet bud på hvad vi kan lede efter? :mrgreen:

Vuf fra

Nala & Line

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også anbefale Skærbæk fritidscenter..

De er ekstremt hundevenlige. Vi havde en lille feriehytte, 4 voksne, 1 barn og en hund. Jeg er selv allergisk overfor mange andre racer af hunde og havde ingen problemer der, så rengøringen har været i top! Der var heller ikke meget ekstra fyld af tæpper og sådan som hundehår kan sætte sig i, men fint med sofa, køkken, 2 værelser, 1 hems og et badeværelse.

Der var badeland, bowling og restaurant, og har man børn med, var der også lille legeland og en stor legeplads.. der er også en anden mere jordnær restaurant, tilknyttet bowlingbanen og baren, hvor hunden gerne må komme med og alting er åbent og hyggeligt.. meget hundevenligt :) cookie sad med min mor og holdt øje med os i badelandet mens hun nød en kop kaffe :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også anbefale Skærbæk fritidscenter..

De er ekstremt hundevenlige. Vi havde en lille feriehytte, 4 voksne, 1 barn og en hund. Jeg er selv allergisk overfor mange andre racer af hunde og havde ingen problemer der, så rengøringen har været i top! Der var heller ikke meget ekstra fyld af tæpper og sådan som hundehår kan sætte sig i, men fint med sofa, køkken, 2 værelser, 1 hems og et badeværelse.

Der var badeland, bowling og restaurant, og har man børn med, var der også lille legeland og en stor legeplads.. der er også en anden mere jordnær restaurant, tilknyttet bowlingbanen og baren, hvor hunden gerne må komme med og alting er åbent og hyggeligt.. meget hundevenligt :) cookie sad med min mor og holdt øje med os i badelandet mens hun nød en kop kaffe :)

Orrh, det lyder bare som en virkelig skøn ferie!! Tak for anbefalingen - Skærbæk må jeg vidst lige få set på :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites