Hop til indhold

Går god information tabt?


Gæst snevinter
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Inspireret af ninjamors 'gribende fotos af pelle' tråd.

 

Er det kun mig, eller har i ofte svært ved at få fat på de nyere bøger omkring hunde?

 

For et stykke tid siden gik jeg rundt til alle bog butikker i mit område, for at finde en bog af enten Lone Greva, Anders Hallgren, Freddy W Kristensen, eller Irene Jarnved til en ven.

 

Et eneste sted var der en eneste bog af en enkelt af forfatterne. Alle bogbutikkerne havde dog nogle mere forældede bøger og et par fiktion om hunde.

 

Jeg synes, det er det samme med biblioteker.

 

Nu er det jo forbrugeren som bestemmer en del i markedet, så jeg spurgte et par af bog butikkerne om de gerne ville have nogle ideer til forfattere indenfor hundeverdenen. Det var de faktisk glade for.

 

Ja, med denne tråd vil jeg egentligt se om vi, som forbrugere, ikke kan skubbe lidt til markedet ;-) ...for hvem ellers?

 

Det er ret nemt - bare ring til din lokale bog butik og spørg om de har bøger af de forfattere du er interesseret i, og hvis ikke, så se om de er interesseret i at inkludere dem i deres udvalg.

 

Jeg synes, at man så støtter de forfattere som gør et godt stykke arbejde (det behøver ikke kun være dem jeg har nævnt selvfølgelig), men man hjælper samtidigt nye hundeejere, som besøger butikken, med at komme godt igang - med den rette bog :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Der skulle egentligt have været en afstemning, men så kom en hund med et pivedyr forbi og vups var min tråd sendt afsted :mrgreen:

 

Vil lige tilføje, at jeg selv vil ringe til mine bogbutikker - det kunne jo være interessant at se om de har gjort noget ved det?

 

Desuden ringer jeg også til forlaget gyldendal for at vise interesse for irene liliequist bogen. Det er bare et tilfældigt forlag jeg har valgt.

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ideen er ikke dum. :blink:

 

Men jeg vil tro det ender med at det, som det er i forvejen, kun er de forfattere der er kendte der ryger på hylderne.

 

Bare en teori, men hva. Dem har jeg sgu mange af :lol:

 

 

Jeg spørger ikek, jeg gør det bare:

 

En meget simpel, og forbavsende lille bog, som indeholder stort set alt man har brug for, i forbindelse med træning af sin jagthunderace-hund.

Dækker ikke meget adfærd eller andet "gejl" men skærer til gengæld helt ind til benet og kigger på hundehold og træning i det lys at hunden, uagtet hvad det er for en, først og fremmest er der for os, og så at det hele er så simpelt og indlysende at det for mange måske er direkte skræmmende.

 

Kan kun anbefales, og lad jer ikke narre af den ringe størrelse, og det lille sidetal ;-)

Kan KUN erhverves hér, og bogen er: A simple approach to gundog training, skrevet af John Weller

Link til indlæg
Del på andre sites

ideen er ikke dum. :blink:

 

Men jeg vil tro det ender med at det, som det er i forvejen, kun er de forfattere der er kendte der ryger på hylderne.

 

Bare en teori, men hva. Dem har jeg sgu mange af :lol:

 

 

Jeg spørger ikek, jeg gør det bare:

 

En meget simpel, og forbavsende lille bog, som indeholder stort set alt man har brug for, i forbindelse med træning af sin jagthunderace-hund.

Dækker ikke meget adfærd eller andet "gejl" men skærer til gengæld helt ind til benet og kigger på hundehold og træning i det lys at hunden, uagtet hvad det er for en, først og fremmest er der for os, og så at det hele er så simpelt og indlysende at det for mange måske er direkte skræmmende.

 

Kan kun anbefales, og lad jer ikke narre af den ringe størrelse, og det lille sidetal ;-)

Kan KUN erhverves hér, og bogen er: A simple approach to gundog training, skrevet af John Weller

 

Hedder det GUNDOG ??? Jeg troede det hed noget med game...hedder et jagtbytte ikke game på udenbysk ?

 

Og hvad med at finde de der nye vovse-bøger online. Dem min opdrætters hvalpetest-dame synes vi skulle læse bestilte jeg hjem hos saxo.com ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor? :lol:

 

"Game" er ganske rigtigt ens jagtbytte, men hunden arbejder jo ikke for jagtbyttet. :blink:

 

Hunden arbejder foran et gevær, og betegnelsen for en hund der arbejder på en jagt er derfor gundog. Gun = gevær :blink:

 

Så i virkeligheden er det faktisk totalt logisk ! Godt jeg er en hun, så er jeg nemlig ikke forpligtet på at eje skyggen af logik...tror jeg da ikke :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der skulle egentligt have været en afstemning, men så kom en hund med et pivedyr forbi og vups var min tråd sendt afsted :mrgreen:

 

Vil lige tilføje, at jeg selv vil ringe til mine bogbutikker - det kunne jo være interessant at se om de har gjort noget ved det?

 

Desuden ringer jeg også til forlaget gyldendal for at vise interesse for irene liliequist bogen. Det er bare et tilfældigt forlag jeg har valgt.

 

:-)

 

Jeg har tænkt lidt på om vi skal lave en undeskrifindsamling og sende til et forlag eller to.

Jeg har prøvet at få bestilt bøger hjem, det tog 2-3 uger. Nogle bøger sagde boghandleren ikke kunne skaffes, men de fandtes altså på nettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har tænkt lidt på om vi skal lave en undeskrifindsamling og sende til et forlag eller to.

Jeg har prøvet at få bestilt bøger hjem, det tog 2-3 uger. Nogle bøger sagde boghandleren ikke kunne skaffes, men de fandtes altså på nettet.[/quote]

 

Hvilket da også må være træls for forlagene. Det fremmer jo ikke ligefrem salget af bøger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Jeg må tilstå jeg for længst har opgivet danske boghandlere. Deres udvalg plejer som regel at bestå af:

5-10 forskellige racespecifikke bøger ('bogen om schæfer', 'bogen om dræberhunde':mrgreen:, 'bogen om labrador' osv.)

1-2 hundeleksika

Lone Greva 'fra hvalp til hund'

et par Roger Abrantes

Jan Fennell 'hundelytteren'

og endelig en håndfuld af de senest tv-eksponerede navne (Stilwell, Jarnved og/eller CM)

 

På den anden side, er det måske for meget at forlange, at de skulle føre de bøger jeg plejer at være interesseret i... de ligger nemlig som regel nede som nummer 2.564.300 på Amazon's bestseller-lister :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
ideen er ikke dum. :blink:

 

Men jeg vil tro det ender med at det, som det er i forvejen, kun er de forfattere der er kendte der ryger på hylderne.

 

Bare en teori, men hva. Dem har jeg sgu mange af :lol:

 

 

Jeg spørger ikek, jeg gør det bare:

 

En meget simpel, og forbavsende lille bog, som indeholder stort set alt man har brug for, i forbindelse med træning af sin jagthunderace-hund.

Dækker ikke meget adfærd eller andet "gejl" men skærer til gengæld helt ind til benet og kigger på hundehold og træning i det lys at hunden, uagtet hvad det er for en, først og fremmest er der for os, og så at det hele er så simpelt og indlysende at det for mange måske er direkte skræmmende.

 

Kan kun anbefales, og lad jer ikke narre af den ringe størrelse, og det lille sidetal ;-)

Kan KUN erhverves hér, og bogen er: A simple approach to gundog training, skrevet af John Weller

 

Det kan godt være ;-), men .... jeg vælger at lade det komme an på en prøve :-) Som jeg sagde, hvis ikke hundeejere forsøger at lave lidt om på tingene, hvem så?

 

Jeg kan godt lide tanken om, at en nybagt hundeejer kommer ind i en boghandel for at lede efter svar fra en bog - og at der så netop er nogle gode svar at hente fordi der er et godt udvalg. Denne ene hundeejer kommer eventuelt på rette vej med sin hund, pga dette - og hvis kun nogle enkelte boghandlere hopper med på ideen, ja, så er det flere end der var før, og derfor flere muligheder for veloplyste hundeejere og glade hunde :mrgreen:

 

Da jeg selv startede med at læse om hunde, rodede jeg rundt i forskellige forfattere - og man har nemt ved at følge teknikker, som nybagt hundeejer, som lyder rigtige, men i virkeligheden er forkerte. Ja, ud med de gamle bøger siger jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det kan godt være ;-), men .... jeg vælger at lade det komme an på en prøve :-) Som jeg sagde, hvis ikke hundeejere forsøger at lave lidt om på tingene, hvem så?

 

Jeg kan godt lide tanken om, at en nybagt hundeejer kommer ind i en boghandel for at lede efter svar fra en bog - og at der så netop er nogle gode svar at hente fordi der er et godt udvalg. Denne ene hundeejer kommer eventuelt på rette vej med sin hund, pga dette - og hvis kun nogle enkelte boghandlere hopper med på ideen, ja, så er det flere end der var før, og derfor flere muligheder for veloplyste hundeejere og glade hunde :mrgreen:

 

Da jeg selv startede med at læse om hunde, rodede jeg rundt i forskellige forfattere - og man har nemt ved at følge teknikker, som nybagt hundeejer, som lyder rigtige, men i virkeligheden er forkerte. Ja, ud med de gamle bøger siger jeg :mrgreen:

 

Muligvis skal man gå ind et led før og forsøge at påvirke forlagene?

Hvis de ikke ved, hvad det er vi hundeejere ønsker, vælger de emner ud fra deres egne forestillinger om hvad det er godt.

Uden at behøve have noge viden om emnet

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst snevinter
Muligvis skal man gå ind et led før og forsøge at påvirke forlagene?

Hvis de ikke ved, hvad det er vi hundeejere ønsker, vælger de emner ud fra deres egne forestillinger om hvad det er godt.

Uden at behøve have noge viden om emnet

 

Det tror jeg også. Men en ting er, at få nye bøger / forfattere, som har et godt budskab, ind hos forlag. En anden ting er at få disse forfattere ud i handlen.

 

Jeg håber ikke du har noget imod, at jeg eventuelt ringer til et forlag for at presse for din bog - jeg tror der er mange som gerne vil have fat i den, men forlagene skal jo også gerne vide det.

 

Gryn, jeg tror du har ret. Måske kan en "Jeg vil gerne læse X bog" underskriftsindsamling hjælpe med at skubbe til forlag nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Jeg har nu været rundt til tre boghandlere her i byen. Jeg kiggede på deres hylder, og spurgte derefter om de gerne ville have nogle tips til nogle forfattere med nyere viden omkring hunde, hvorefter jeg gav dem en liste med Lone Greva, Freddy, Irene Jarnved, Anders Hallgren.

 

Et af stederne, Bog & Ide, sagde, at det er hovedkontoret man skal henvende sig til, fordi de ikke selv (butikken) har indflydelse på hvad der står på hylderne. Hun ville gerne, at jeg kontaktede dem.

 

De to andre steder var meget glade for informationen. Det ene sted hoppede assistenten på computeren med det samme og begyndte at bestille bøger til hylderne :5up:

 

Jeg kan kun anbefale det til andre. Det virker som om butikkerne er meget glade for at få at vide hvad kunderne gerne vil have :mrgreen:

 

....og, det var en perfekt gåtur med hunden, for i alle tre butikker måtte hunde komme ind, så Vinter kunne træne at sidde fint og vente i butikken og ignorere kunder o.l. ;-) hun eeeelskede det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...