Hop til indhold

Damen med den løse hund.


KimC
 Share

Recommended Posts

:hmm:Skulle Kim C istedet for, have kørt hjem uden at reagere :( og ladet den blinde klare sig selv, eller overfaldet kællingen måske, med risiko for klammeri? :vedikke: Kan levende forestille mig, vores myndigheder indblanding herefter ( kvinde overfaldet af mand, hun blev slået og sparket, fordi hun ikke havde sin hund i snor, vidner så at manden var meget ophidset og truende) ...nå ja, i værste fald kunne en dommer se to parter for sig i retten, en mand (Kim C, og en kvinde der påstod at have fået slag og spark) og sådan noget er let at omsætte til 30-60 dages ubetinget (overfald)...skulle Kim's hunde, så bøde for kællingen's opførsel....manglende evner! :hmm:

 

Ret og retfærdighed :engel:...dommere lytter og vurderer, de er jo ikke tilstede der hvor tingene skete, overfald er overfald og det er der faste takster for, men hvis man derimod er voldsmand med et renome som fast (kendt klient, med mange domme), er der jo rabat, for så er man jo bare sådan en der ikke helt kan gøre for det! :oops::evil:

 

 

Har jeg oplevet en dommer fortryde sin afgørelse i en voldssag, JA det tror jeg nok jeg har!

Nej, man skal ikke undlade at reagere. Men derfor forstår jeg stadig ikke, at man kan nyde det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ofte synes jeg at empatien for dyr der er i nød begrænses til empati for sin egen race, og til nød farvevarianter af denne. Se nu nævnte jeg jo at jeg selv har en hund der har mistet en masse tænder på den bekostning. Men det er bare som at det ikke betyder noget, fordi det er en race som de fleste slet ikke kan fortå nogen gider at have, og så er det jo så nemt at skubbe empatien til side.

Meget anderledes er jeg vel ikke selv, for jeg kan ikke døje labrador. Det hænger givetvist sammen med at mine egne hunde ofte angribes af ustyrlige eksemplarer af denne fantastiske familiehund, der måske slet ikke er så fantastisk endda.

Hvis nogen fandt mit første indlæg provokerende i den henseende, var det absolut også meningen. Forøvrigt er blindehunden også en labrador. Det eneste mentalt normale eksemplar af racen jeg kender..

Du tager fejl, hvis du antyder, at jeg kun tænker sådan, fordi det var "min" race, det gik ud over. Min sympati begrænser sig slet ikke til bestemte racer. Og selvfølgelig betyder det noget, at din hund har fået sparket en masse tænder ud - det synes jeg da også er synd. Men jeg kan ikke se, at det har noget med debatten at gøre og jeg forstår ikke, hvis du bruger det som argument for at sparke på andres hunde. Derfor kommenterede jeg det ikke.

 

Det markerede forstår jeg iøvrigt ikke rigtigt. Mener du, at din empati "skubbes til side," fordi du ikke kan døje labradorer og ikke forstår hvorfor nogen gider have dem? For så synes jeg da ikke rigtigt, at du kan klandre andre for ikke at have ondt af din hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...