Hop til indhold

styrke imunforsvar


Gæst mou
 Share

Recommended Posts

Hej hundevenner ..har i nogle forslag til at styrke imunforsvar hos Freja ..hun får let hudbetændelse og fået pencilin igen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt nysgerrig - Hvordan hudbetændelse? Brydder det ud som sår eller "bare" som røde varme pletter?

 

Min første indskydelse er tranebær - Smæk fyldt med antioxidanter! Det gælder sådanset alle bær. :-) Det er lige nu trænebær og blåbærene er fremme. Det er da værd at Overveje? :vedikke:

 

Hvad får Freja normalt af mad? Og evt. tilskud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt nysgerrig - Hvordan hudbetændelse? Brydder det ud som sår eller "bare" som røde varme pletter?

 

Min første indskydelse er tranebær - Smæk fyldt med antioxidanter! Det gælder sådanset alle bær. :-) Det er lige nu trænebær og blåbærene er fremme. Det er da værd at Overveje? :vedikke:

 

Hvad får Freja normalt af mad? Og evt. tilskud?

 

Det starter med bar plet og senere sår -hun klør og ryster sig .bliver det ikke behandlet går der betændelse i .

Hun har fået taget blodprøve og positiv for allergi - hustsøv og lagermider .

Freja for WB . med vand på . en vitaminpile og b vitamer for pels og olie .

Godt råd med bær

Link til indlæg
Del på andre sites

Noni-juice skulle jo bl.a. booste immunforsvaret. Ifølge dem der tror på det skulle det jo hjælpe mod nærmest alt... :roll: Jeg ta'r det ikke selv, men hele min familie gør, og jeg må jo tilstå at de næsten aldrig bli'r syge. Det har fundets en variant for hunde før, men den findes ikke mere. Jeg har givet min Iso den jeg linker til, da hun havde collienose-udbrud. Kan bruges både indvortes og udvortes, jeg gjorde begge dele.
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej freya mor:) Hvor er det træls at hun igen har noget med huden! b vitamnin er super.

 

Jeg vil foreslå noget der hedder Canine Pro-bell, det er lavet med henblik på hunde der har været eller er syge, da det styrker immunforsvaret:)

 

Jeg brugte det selv da Sheila var syg og blev opreret 2 gange på få mdr. Det forhandles af sportsmands petfood, det har flest hesteprodukter men også super led tilskud til hunde og så det her:)

 

God Bedring til freja:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

--Silke får RC anallergenic. Det styrker immunforsvaret og det styrker huden og pelsen.

Og så er indholdsstofferne nedbrudt til aminosyrer, som umiddelbart kan bruges af kroppen næsten uden yderligere nedbrydning.

Det betyder også, at foderet ikke indeholder noget som hunden kan reagere allergisk på. Uanset hvad foderet er lavet af.

 

Silke er allergihund. Hun får hudproblemer og øreproblemer hvis hun kommer ud for de ting, hun ikke kan tåle. Og det er støv- lagermider og diverse pollen. Især græs.

 

Og hun reagerer på kylling, lam, hjort, ko, fisk og skaldyr. Og på ærter og bønner.

Hun er egentlig ikke allergisk overfor fødeemnerne, men der sker en krydsreaktion, fordi proteinerne ligner proteinerne fra støv-lagermider og græspollen. --Så kløer hendes ører. Så kløer HUN ørerne. Og så får hun ørebetændelse... :(

 

Sidste år var der problemer så tit, så dyrlægen til sidst var MEGET modvillig overfor at give antibiotika, på grund af faren for at bakterierne bliver resistente overfor antibiotikaet.......

Og det kan koste Silke livet...

 

Silke er næsten 11 år, og er derfor for gammel til at blive desensibiliseret.

 

Hvis Freja ikke er så gammel, så vil jeg sørme anbefale dig at få lavet en rigtig allergiudredning og derefter at få hende desensibiliseret..

 

Det VIL efterhånden blive sværere og sværere at få dyrlægerne til at give penicillin...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...