Hop til indhold

hvor meget sover jeres hunde?


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

ja overskriften siger lidt sig selv:P

grunden til at jeg spørger er fordi jeg er begyndt at rynke lidt på næsen over thors søvnvaner..

sådan forløber vores dag:

 

Thor er nu snart 6 måneder. og han sover utrolig meget. han elsker dog også at være ude, og han elsker når der er gæster. ellers generelt sover han ufatteligt meget har jeg lagt mærke til.

 

sådan forløber vores dag:

 

han sover genre i en 12 timer om natten.

så er vi vågen i et par timer inden jeg tager afsted.

Så er han så alene i 6 timer lige for tiden. jeg kan dog se at han ikke altid sover imens han er alene, for han laver stadig lidt ulykker:roll:

vi er så ude i en halv times tid når jeg kommer hjem (i hans eget tempo). han fimser lidt rundt og vi får lavet noget mad osv, og vil tro der går 2 time, så lægger han lige og får en lur.. han kvikker så lidt op om aftenen og vi går en hurtig tissetur og træner lidt lydighed eller lignende.. resten af aftenen går sådan set med nus i sofaen (hvor han også gerne sover et par timer) og så sidste tissetur til natten og så sove i 12 timer...

i gennemsnit er han nok vågen i en 6 timer i døgnet.. er dette normalt? har jeg bare været utrolig heldig med en meget rolig hvalp?? "keder" han sig??

 

der har været nogle diskussioner omkring at han står lidt med bagbenene inden under sin krop. kan det være fordi han har ondt?? og at han derfor sover så meget?

skal snart have ham til dyrelæge og have ham adfærdstjekket, så har selvfølgelig lige tænkt mig at spørge der. og om hans søvn mønster er normalt. han har ingen besvær med at bevæge sig. rejse sig op eller ligge ned:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Når vi ikke går tur eller spiser, så bobler vaflerne...tror ikke de keder sig...men det er bare det hunde gør? hehe....tror jeg ville få et føl hvis de spankulerede rastløse rundt konstant....hehe...du kan jo lukke dem ud i haven, og lave fodersøg...når de er færdige med at spise og jorde hinanden ligger de og hygger igen...men hvis man vil lege er de klar med det samme...tror hundesøvn er helt anderledes end menneskesøvn...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi ikke går tur eller spiser, så bobler vaflerne...tror ikke de keder sig...men det er bare det hunde gør? hehe....tror jeg ville få et føl hvis de spankulerede rastløse rundt konstant....hehe...du kan jo lukke dem ud i haven, og lave fodersøg...når de er færdige med at spise og jorde hinanden ligger de og hygger igen...men hvis man vil lege er de klar med det samme...tror hundesøvn er helt anderledes end menneskesøvn...:-D

 

 

har også hørt at det bare skulle være en skrøne at de kan "kede" sig.hvis hunde keder sig eller er understimuleret ville de begynde at blive destruktive og hyperaktive osv. det her er jo også kun hvordan det fungere til hverdag. vi prøver så vidt muligt at lave noget specielt i weekenderne osv.. men du ved. da jeg fortalte folk at jeg skulle have hundehvalp reagerede de fleste: puuuha, sikke et stort arbejde.. og jo, det har da været hårdt nogle gange. særligt da han ikke var renlig. men havde da aldrig troet at det skulle være SÅ nemt her. de fleste der møder ham er også imponeret over at han er så rolig. hvis de ikke vidste bedre, ville de tro at han var en voksen/lidt ældre hund..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi ikke går tur eller spiser, så bobler vaflerne...tror ikke de keder sig...men det er bare det hunde gør? hehe....tror jeg ville få et føl hvis de spankulerede rastløse rundt konstant....hehe...du kan jo lukke dem ud i haven, og lave fodersøg...når de er færdige med at spise og jorde hinanden ligger de og hygger igen...men hvis man vil lege er de klar med det samme...tror hundesøvn er helt anderledes end menneskesøvn...:-D

Nej... Det er ikke bare det hunde gør... :evil: Og ja, man bliver lidt træt af en hund, der traver hvileløst rundt, farer op og gør ved den mindste lyd, kommer og kaster en bold i skødet på en og vil ud i haven hvert 5. minut... :damn:

Han minder mig sgu om et overtræt barn...

 

Og så for at svare på spørgsmålet: Bobo sover om natten og så en tyve minutters tid et par gange i løbet af dagen. Men han er jo voksen, så hans søvnbehov er formentligt anderledes end en hvalps :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej... Det er ikke bare det hunde gør... :evil: Og ja, man bliver lidt træt af en hund, der traver hvileløst rundt, farer op og gør ved den mindste lyd, kommer og kaster en bold i skødet på en og vil ud i haven hvert 5. minut... :damn:

Han minder mig sgu om et overtræt barn...

 

Og så for at svare på spørgsmålet: Bobo sover om natten og så en tyve minutters tid et par gange i løbet af dagen. Men han er jo voksen, så hans søvnbehov er formentligt anderledes end en hvalps :-)

 

så jeg kan forstå at bobo ikke sover særlig meget? :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Korrekt :mrgreen:

 

det er også det. jeg troede at en hvalp på 6 måneder ville fise rundt og ville lege hele tiden! han gider knap nok at lege herinde for. han vil gerne have at vi leger lidt udenfor. men herinde vil han bare nusses og kysses. han er meget kontaktsøgende, og han får en masse kys og knus i løbet af dagen, og det virker til at det er det han vil ha..??:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er også det. jeg troede at en hvalp på 6 måneder ville fise rundt og ville lege hele tiden! han gider knap nok at lege herinde for. han vil gerne have at vi leger lidt udenfor. men herinde vil han bare nusses og kysses. han er meget kontaktsøgende, og han får en masse kys og knus i løbet af dagen, og det virker til at det er det han vil ha..??:vedikke:
Vær glad for det :lol: Jeg ville holde fast i det mønster, hvis jeg var dig :mrgreen:

 

Ej, for at være alvorlig, så tror jeg ikke du skal være bekymret. Hvis han ellers trives, gerne vil med på tur og lege og hygge sig, så tror jeg som sagt bare jeg ville være glad for at have en hund, der helt af sig selv er rolig indendørs :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er han ikke så gammel, så der skal nok ikke så meget, til at køre ham træt. Mine de hviler, når jeg tuller rundt i huset, undtagen min den mindste på 9 mdr., det er ikke så meget han hviler i løbet af dagen, han går hele tiden rundt, og finder på noget at lave, og står ret, hvis han tror at vi skal ud.

 

han kan også sagtens ligge og tygge på et eller andet af hans legetøj. men ja. der skal ingenting til så er han træt. en tur i hundeskov lever han en hel uge på! kan bare godt blive bekymret for at jeg "forsømmer" ham ved at bare lade ham sove hele dagen lang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vær glad for det :lol: Jeg ville holde fast i det mønster, hvis jeg var dig :mrgreen:

 

Ej, for at være alvorlig, så tror jeg ikke du skal være bekymret. Hvis han ellers trives, gerne vil med på tur og lege og hygge sig, så tror jeg som sagt bare jeg ville være glad for at have en hund, der helt af sig selv er rolig indendørs :-)

 

som jeg lige skrev så er jeg bange for om han keder sig. lægger sig til at sove. og at jeg "forsømmer" ham ved at lade ham snorke boble nærmest en hel dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at det er helt normalt. Vores hunde opfører sig som Therese beskriver Bobo, men det er kun når de ikke har været aktive nok... Så hvis vi f.eks. ikke har trænet, så kommer de selv og vil underholdes.

 

Men ellers vil jeg også sige at begge vores sover tæt på 16-18 timer i døgnet uden problemer...

 

Jeg tror kun at hunde er rastløse hvis der er en "grund", jeg tror ikke de er det af natur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at det er helt normalt. Vores hunde opfører sig som Therese beskriver Bobo, men det er kun når de ikke har været aktive nok... Så hvis vi f.eks. ikke har trænet, så kommer de selv og vil underholdes.

 

Men ellers vil jeg også sige at begge vores sover tæt på 16-18 timer i døgnet uden problemer...

 

Jeg tror kun at hunde er rastløse hvis der er en "grund", jeg tror ikke de er det af natur...

Jeg prøver også at finde en fællesnævner for de dage, hvor han er ekstremt rastløs... Jeg tror nemlig også der er en grund til det.. Men det er lidt tricky :-D
Link til indlæg
Del på andre sites

T: det kan være han stadig lige skal vænne sig til at lave en masse sjov?

 

Isbjørn: Jeg ville bestemt heller ikke være bekymret over det søvnmønster, så længe han er frisk når du tilbyder aktivitet. Han er jo stadig ung, så som en anden nævner skal der ikke meget til at trætte ham. Og samtidig kan han være inde i en vokseperiode, og der har de bare brug for mere søvn. Zeus har samme hvilemønster, dvs. han hviler sig indendøre(snorksover altså ikke på samme måde som da han var hvalp). Men han er frisk så snart jeg spørger om vi skal lave noget, og kan så kører på i meget lang tid hvis det er det vi skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg tænker også han er inde i en vokseperiode hvor han har ekstra brug for søvn og at han generelt er god til at falde til ro:) tillykke med det og kryds fingre for at han er ligesådan når han er 1,5 år;)

 

haha lad os nu se. det ændrer sig nok her om nogle få måneder igen i forbindelse med kønsmodningsperioden;) jeg nyder det bare så længe det varer:P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...