Hop til indhold

Akut plejefamilie søges.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Vi søger en akut plejefamilie til Karusek.

Karusek er en polsk gade/internathund på ca. 4 år, som blev adopteret til en familie i københavn, her i sommers.

Men allerede da familien hentede Karusek, kunne man tydelig se, hvor skuffet de blev. Han var ikke så stor, som de havde forventet ( de kan godt lide store hunde) og havde forventet, at han var en stor Rottweiler, men Karusek er lidt mindre end en mellemstor hund.

De kan simpelthen ikke lide den stakkels hund. Hvilket hunden jo kan mærke.

 

Karusek har så ( siger de ) snappet ud efter en mand, da de var ude og gå tur i en park og nu vil de ikke have ham mere. De har lige ringet her til aften og vi vurderer, at Karusek er aflivningstruet, så derfor søges hurtigst muligt en midlertidig plejefamilie, indtil en ny familie er fundet.

Plejefamilier får foder til deres plejehunde.

 

Karusek skal helst til et hjem uden andre hanhunde.

 

Og inden nogen foreslå, at han kan komme på internat, så vil det aldrig komme på tale.

 

Kunne man tænke sig, at blive midlertidig plejefamilie for Karusek, så ring på 50 59 48 53 eller send en personlig besked.

 

Her er hans profil fra internatet i Polen :

 

Karusek kom til internatet i marts 2010.

Han blev fundet i en lille landsby, hvor han prøvede at finde mad og ly.

Han er en glad og livlig hund, som elsker motion og leg.

Karusek er meget imødekommende overfor mennesker.

 

Han bryder sig ikke om dominerende hunde, som gør, knurrer og prøver at provokere, så skændes han med dem.

Bedste hjem for ham ville være uden andre hanhunde.

I øjeblikket bor han sammen med en ung tæve på 1,5 år. Det eneste de 2 vovser foretager sig sammen dagen lang er at lege og lege og lege.

 

Karusek er ca. 4 år og ville egne sig rigtig godt til en meget aktiv familie.

 

 

 

karusek%20x1.jpg

 

 

 

 

 

 

karusek%20x2.jpg

 

 

karusek%20x3.jpg

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv altså, det lyder som om foreningen, der har bortadopteret ham, ikke rigtigt har gjort sit arbejde godt nok, når familien ikke engang er oplyst om hvor stor/lille hunden er :hmm: Håber han finder et hjem hvor han er værdsat!

 

 

På hundens profil, plejer der som regel, at stå, om det er en lille, mellem eller stor hund og ellers så er det altså tilladt, at spørge. ;-)

Billederne på profilerne, kan snyde rigtig meget, så hunde man synes ser mindre ud i virkeligheden er større end først antaget og omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan simpelthen ikke lide den stakkels hund. Hvilket hunden jo kan mærke.

Jeg håber, at I finder et godt hjem til den arme hund. Og så håber jeg samtidig, at denne familie bliver slettet som adoptivfamilie fremover. Hvordan kan man have en hund i sit hjem og så ikke kunne lide den? Nej, det fatter jeg ikke.

 

Skal den familie have hund, må de s'gu selv ud på markedet og købe sig én.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber, at I finder et godt hjem til den arme hund. Og så håber jeg samtidig, at denne familie bliver slettet som adoptivfamilie fremover. Hvordan kan man have en hund i sit hjem og så ikke kunne lide den? Nej, det fatter jeg ikke.

 

Skal den familie have hund, må de s'gu selv ud på markedet og købe sig én.

 

Familien har en adopteret hund i forvejen, så der var slet intet, der indikerede, at det ville gå sådan.

Men det er helt sikkert noget, der vil blive taget til efterretning fremover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Familien har en adopteret hund i forvejen, så der var slet intet, der indikerede, at det ville gå sådan.

Men det er helt sikkert noget, der vil blive taget til efterretning fremover.

Men foreningen tager ikke til efterretning at hunden efter sigende har snappet ud efter en fremmed?. Det lyder ihvertfald ikke som om den stoler på familien,... men det kunne jo være at det var sandt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men foreningen tager ikke til efterretning at hunden efter sigende har snappet ud efter en fremmed?. Det lyder ihvertfald ikke som om den stoler på familien,... men det kunne jo være at det var sandt.

 

Jo, det tager foreningen selvfølgelig også til efterretning og ja, det kan sagtens være, at det er sandt, det kan vi ikke vide noget om, men en kommende plejefamilie vil selvfølgelig få alle relevante data på hunden, for med ærlighed kommer man nu engang længst.

Der kommer rigtig mange dårlige undskyldninger, når en familie lige pludselig vil af med deres hund (også danske hunde, bare se på DBA) og det er ikke første gang familien henvender sig ang. Karusek. Første gang havde de ikke haft ham ret længe, da de ringede og brokkede sig over, at han gøede af andre hunde.... jamen altså, hold da op, siger jeg bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være at det er et dumt spørgsmål men hvorfor leder man nu efter et midlertidigt hjem til Karusek ? Ville det ikke være bedre med et godt blivende hjem så staklen ikke skal skifte igen igen. Jeg har virkelig overvejet at ringe (da feriehunden snart rejser hjem) Men ville da blive ufattelig trist over at skulle aflevere ham igen hvis nu vi fik det sjovt og dejligt sammen,der ligger jo altid et stort arbejde i en hund med rygsækken godt fyldt og derfor også en kæmpe glæde hvis/når det lykkes.Så kæmpe øv at skulle leverer vapsen tilbage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo selvfølgelig ville det være bedst. Det var bare så akut, så vi regnede med, at det ville blive svært, at finde en ny familie til ham så hurtigt.

Men selvfølgelig er et blivende hjem at ,foretrække frem for pleje, for jo mindre hunden skal flyttes jo bedre, så er du stadigvæk interesseret, så hold dig endelig ikke tilbage.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

øhh hvordan sender jeg en privat besked til dig?? hilsen mig som nu er uden fjernbetjening pga af manglende opmærksomhed til bullerbassen.

 

He he...det kender jeg godt, de er ikke dumme, de små kræ :lol:

 

Du trykker der, hvor der står Tullemus ude i venstre side af mit indlæg og så kommer der en boks frem, hvor der står, Vis profil og nedenunder den står der Privat besked, den trykker du på og så kan du skrive en besked til mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...