Hop til indhold

Pemikan, hvornår?


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Købte en plade pemikan til Sally i weekenden, og jeg er ret sikker på det var det der gav hende energien til det sidste løb i lørdags, hvor vi blev nr 4.

 

Men jeg vil gerne høre hvad jeres erfaringer er, mht til hvor lang tid før fysisk udfoldelse, der er det optimale at give det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte en plade pemikan til Sally i weekenden, og jeg er ret sikker på det var det der gav hende energien til det sidste løb i lørdags, hvor vi blev nr 4.

 

Men jeg vil gerne høre hvad jeres erfaringer er, mht til hvor lang tid før fysisk udfoldelse, der er det optimale at give det?

 

Jeg brugte det til min coton, netop til agilitystævner, hvor hun blev lidt træt op ad dagen. Og jeg havde helt klart den opfattelse at det hjalp på det! Pemmikan er jo også fint til det brug, da det ikke fylder i maven når de nu skal ud at løbe bagefter. :5up: Det er godt nok længe siden, så jeg husker ikke lige præcist hvordan jeg gjorde, men jeg mener at det gav effekt rimelig hurtigt..? Jeg ved i hvert fald at jeg ikke gav det om morgenen eller så, men en gang midt på dagen-agtigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

tror jeg fik givet det ca 1-2 timer før vores sidste løb. Jeg var mest spændt på at se om hendes mave kunne tåle det, men det var heldigvis ikke et problem! Hvad giver i for det i DK? Jeg gav £5 for en plade, i en bod til stævnet. Tænker om det kan findes billigere på nettet?

 

De står til 39,- på Hennes egen hjemmeside, aner ikke om man kan finde det billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er, efter input fra Hopsa, skiftet til æggeblomme, fløde og druesukker. Petrine blev træt af pemmikan efter 2-3 gange og det andet virker lidt som speed (er muligvis billigere :engel: og tydeligvis mere velsmagende)

 

jeg kan ikke lige se mig selv organiseret nok til at medbringe alle 3 ingredienser hver gang jeg er afsted :lol:

 

Sally er ikke typen der bliver træt af noget hvis det er spiseligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan ikke lige se mig selv organiseret nok til at medbringe alle 3 ingredienser hver gang jeg er afsted :lol:

 

Sally er ikke typen der bliver træt af noget hvis det er spiseligt!

 

Blander da bare hjemmefra - men hvis hun vil æde det andet, så ingen grund til hjemmelavet. Petrine var vild med det, men fik muligvis for meget, for har nægtet at røre det siden hun fik ad libitum :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Blander da bare hjemmefra - men hvis hun vil æde det andet, så ingen grund til hjemmelavet. Petrine var vild med det, men fik muligvis for meget, for har nægtet at røre det siden hun fik ad libitum :oops:

 

:sjov::sjov::sjov:

 

:shock: Hov, er det ikke en form for doping:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er, efter input fra Hopsa, skiftet til æggeblomme, fløde og druesukker. Petrine blev træt af pemmikan efter 2-3 gange og det andet virker lidt som speed (er muligvis billigere :engel: og tydeligvis mere velsmagende)

 

Mine blev også trætte af Pemmikan, men tilgengæld kaster de sig over de der RC Energy!

Link til indlæg
Del på andre sites

Energy - som i tørfoder? Eller noget specielt?

 

Nej det er sådan nogle små poser - lidt ligesom godbidder. Tror der er 50-80 gram i hver pose. Det er helt specifikt til netop et hurtigt energiboost. Jeg har verdens mest kræsne hunde, så når jeg finder noget de æder - så er jeg lykkelig. Hver eneste udstilling (prøve) jeg har været til, der har jeg komplet ribbet RC-boden for energy-poser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...