Hop til indhold

Recommended Posts

Hej,

Min ene hund har haft diarre i en 4 dage og han har fået ris med lidt tørkost og zoolac og husk og i dag så bare ris og kylling og zoolac og husk.

Jeg er oppe ved ham 1 - 2 gange om natten for at lukke ham ud, så udover at det er synd for ham er det også megatræls for mig, der ikke kan falde i søvn igen:vedikke:.

Så var det at jeg tænkte at havregrød jo er godt for dårlige menneskemaver;-) - kunne det måske være godt for ham at få lidt havregrød til morgenmad-nogen erfaringer????

Han er ellers frisk og ved godt mod.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst herinde at de kan få det dårligt af at spise sne, og så skal man nærmest faste dem- men det ligger som en tråd herinde hvis det evt kan være aktuelt at det er derfor??

Ellers tænker jeg lidt at diarre i 4 dage? Har du evt været ved lægen med det for det er da ALT for lang tid at gå med sådan et problem... - man kan evt ved dyrlægen købe noget specielt skånekost som jeg kun varmt kan anbefale når det gælder diarre eller opkast...

- så jeg syntes du skal SKYNDE sig at ringe til lægen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Havregrød er super godt til hundemaver. Mine får havregrød et par gange i ugen - det holder maven i orden og så kan de lide det :mrgreen: Havre har en beroligende effekt på mave/tarm - ligesom det har hos mennesker

Link til indlæg
Del på andre sites

Her virker zoolac heller ikke. Vi giver canikur i 3 dage fuld dosis og 2 dage halv dosis. Ligeledes får han udkogt ris med kogt æg, torskerogn eller tun i vand.

Vi giver også en god håndfuld skånekost fra dyrlægen i risen.

Lidt efter lidt kommer vi lidt af hans almindelige tørkost i skånekosten.

Som regel er maven i orden efter 2-3 dage. Når der er gået 6-7 dage hvor vi giver lidt mere af han eget i skånekosten er han faktisk på fuld tørkost igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor HUSK ? hos mennesker virker det afførende og det har man da ikke behov for ved diarre - tværtimod. Hos os bruger jeg A38 eller yougurth , evt paragurthtabletter som jeg knuser og blander med leverpostej, indimellem får de ristet toastbrød ( uden kerner ) med leverpostej og /eller mild ost, når " løbe maven " så er overstået går vi langsomt over til deres normale tørkost igen : 1 dag 1/3 del tørkost + 2/3 dele diætmad , 2 dag 1/2 tørkost + 1/2 diæt og 3 dag 2/3 dele tøkost og 1/3del diætmad.- diætmaden kan også være kogt ris med kogt kylling eller fiskeboller.

Link til indlæg
Del på andre sites