Sille12 Skrevet December 10, 2012 Rapporter Share Skrevet December 10, 2012 Hej, Min ene hund har haft diarre i en 4 dage og han har fået ris med lidt tørkost og zoolac og husk og i dag så bare ris og kylling og zoolac og husk. Jeg er oppe ved ham 1 - 2 gange om natten for at lukke ham ud, så udover at det er synd for ham er det også megatræls for mig, der ikke kan falde i søvn igen:vedikke:. Så var det at jeg tænkte at havregrød jo er godt for dårlige menneskemaver;-) - kunne det måske være godt for ham at få lidt havregrød til morgenmad-nogen erfaringer???? Han er ellers frisk og ved godt mod. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Rullle Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Jeg har læst herinde at de kan få det dårligt af at spise sne, og så skal man nærmest faste dem- men det ligger som en tråd herinde hvis det evt kan være aktuelt at det er derfor?? Ellers tænker jeg lidt at diarre i 4 dage? Har du evt været ved lægen med det for det er da ALT for lang tid at gå med sådan et problem... - man kan evt ved dyrlægen købe noget specielt skånekost som jeg kun varmt kan anbefale når det gælder diarre eller opkast... - så jeg syntes du skal SKYNDE sig at ringe til lægen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Havregrød er super godt til hundemaver. Mine får havregrød et par gange i ugen - det holder maven i orden og så kan de lide det Havre har en beroligende effekt på mave/tarm - ligesom det har hos mennesker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Jeg laver altid havregrød med kylling til duffy når hun har dårlig mave, og det hjælper rigtig godt :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hej, Det lyder godt-han får havregrød evt med kylling til morgenmad i morgen og så må vi se om det ikke hjælper. Tak for svar . V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buddha Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hvis havregrøden ikke virker så prøv udkogte gulerødder som du blender helt i smadder med en smule salt og en smule sukker, det virker super godt på mine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hej, Det er altid godt med et par husråd Tak. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 ved ikke om du har gode erfaringer med zoolac, men her virker zoolac ikke.. men det gør canikur og prokolin derimod da det er baseret på ler, og ikke mælkesyre bakterier:) ved ikke om det giver nogen mening. men det er hvad jeg erfarer:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Jeg synes blendede gulerødder virker bedst hos os - prokolin har ringe effekt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Jeg synes blendede gulerødder virker bedst hos os - prokolin har ringe effekt haha der kan man bare se Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Annette Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Her virker zoolac heller ikke. Vi giver canikur i 3 dage fuld dosis og 2 dage halv dosis. Ligeledes får han udkogt ris med kogt æg, torskerogn eller tun i vand. Vi giver også en god håndfuld skånekost fra dyrlægen i risen. Lidt efter lidt kommer vi lidt af hans almindelige tørkost i skånekosten. Som regel er maven i orden efter 2-3 dage. Når der er gået 6-7 dage hvor vi giver lidt mere af han eget i skånekosten er han faktisk på fuld tørkost igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Har altid brugt at give udkogt ris, og evt. kogt kylling ved dårlig mave. Har altid taget det i løbet af en dags tid. Men med diarre i 4 dage, ville jeg nok overveje at ringe til doktor dyr på 5. dagen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Hej, Havregrød, kogte ris og kyllingen har allerede hjulpet -dog får han havregrød igen i morgen til morgenmad og kylling og ris senere . Hvis det kommer igen tager jeg naturligvis til dyrlæge med ham . Tak for de mange gode svar. V.H. sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 - og så fik vi også lige behov for havregrød og gulerødder ... Kan de få diarre af at æde sne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 - og så fik vi også lige behov for havregrød, ris og gulerødder ... Kan de få diarre af at æde sne? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Jep også hvis der er salt i. Var lige ved dr. dyr i dag og vi kom til at snakke om det. De har SÅ mange inde lige nu med dårlige maver pga. sne og salt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Takker for hurtigt svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 11, 2012 Rapporter Share Besvaret December 11, 2012 Selv tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 Hvorfor HUSK ? hos mennesker virker det afførende og det har man da ikke behov for ved diarre - tværtimod. Hos os bruger jeg A38 eller yougurth , evt paragurthtabletter som jeg knuser og blander med leverpostej, indimellem får de ristet toastbrød ( uden kerner ) med leverpostej og /eller mild ost, når " løbe maven " så er overstået går vi langsomt over til deres normale tørkost igen : 1 dag 1/3 del tørkost + 2/3 dele diætmad , 2 dag 1/2 tørkost + 1/2 diæt og 3 dag 2/3 dele tøkost og 1/3del diætmad.- diætmaden kan også være kogt ris med kogt kylling eller fiskeboller. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 12, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 HUSK kan også være stoppende . V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 HUSK regulerer tarmsystemet, hvis du har forstoppelse sætter det gang i tingene, og omvendt. Og så holder det maven i form ellers. Jeg fik det anbefalet af lægen pga irritabel tyktarm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 Efter at den lille skiderik jagede os op 3 gange i nat var han mirakuløst rask i morges - håber også at nogle af rådene hjalp ts's vaps Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 12, 2012 Rapporter Share Besvaret December 12, 2012 Sorry ts - overså din besked om at der var succes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CBK Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Hej, Havregrød, kogte ris og kyllingen har allerede hjulpet -dog får han havregrød igen i morgen til morgenmad og kylling og ris senere . Hvis det kommer igen tager jeg naturligvis til dyrlæge med ham . Tak for de mange gode svar. V.H. sille dejligt! fortsat god bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 Måske det giver sig selv, men havregrød til hunde skal koges på vand og ikke mælk! Hunde tåler ikke så godt mælk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts