Gæst Hundehelle Skrevet December 10, 2012 Rapporter Share Skrevet December 10, 2012 Hejsa Jeg er ny herinde og er mest kommet herind for at få hjælp med et meget irriterende problem med min hund. Hun er en Golden retriever på 4 år, og er familie hund. Jeg har haft hende i et år og i alt den tid har hun gjort det. Men herhjemme er hun meget meget rastløs. Hun går meget rundt og ligger sig forskellige steder for at rejse sig og gå videre i løbet af 5-10 min. Det her kan hun gøre rigtigt meget, og det er sjældent jeg har en aften hvor der er fred for det her. Hun bliver aktiveret med gåture ( ca 1,5 timer dagligt) samt træning ca hver anden dag, hvor vi træner lidt af hvert gerne med klikker. Hun søger efter sit foder rundt omkring i lejligheden både morgen og aften (mest fordi hun forsluger sig hvis hun får mad i en skål). Hun bliver selvfølgeligt også nusset med dagligt. Jeg håber lidt at i kan hjælpe mig med at evt træne det væk eller har en ide til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Min første tanke er at tjekke for evt. smerte..? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Kirsten90 Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Jeg tænker ligesom Korvis at der bør tjekkes for smerter. Min første tanke er, at det lyder som en gigtplaget hund der aldrig kan ligge behageligt. Har hun noget blødt at ligge på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hundehelle Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hun blev tjekket helt igennem da jeg fik hende og der var ingenting at komme efter. Hun havde ikke haft det så godt der hvor jeg hentede hende, så jeg tænkte at det var smartest at få kigget hende igennem dengang. Og det har jo været et problem fra start af Hun har en hundepude og en hundekurv med tæpper i, så det er ikke fordi hun ikke kan komme til at ligge godt. Hun bruger gerne begge ting når hun sover om natten osv. De fleste gange virker det som om hun har svært ved at falde til ro, for lige pludseligt går hun ud og sover. Hun kan bare gå rundt længe før det sker. Men min tanke er om det er iorden at bede hende ligge sig? For jeg har prøver at ignorere det og det hjælper ikke rigtigt på sagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 SOver hun roligt om natten og bevæger hun sig også rundt selvom i sidder stille om aftenen? Og tager hun kontakt til jer jer for opmærksomhed eller hvorfor tror du selv hun er urolig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hundehelle Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hun sover som en sten hele natten og sover også gerne videre selvom jeg står op og begynder at gå rundt. Hun går rundt både når jeg sidder og ser tv og følger også gerne efter når jeg går ud i køkkenet efter noget eksempelvis. Hun farer tit op hvis jeg rejser mig fra sofaen. Jeg har ingen ide om hvorfor hun skulle gøre det for det er selvom hun er luftet af og selvom vi har trænet og fået energien ned igen efter det. Hun kan godt finde på at sidde og kigge på mig men det er ikke særligt tit hun gør det i forbindelse med hendes traven rundt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hvis du er sikker på at hun ikke har smerter, så ville det da være en idé at prøve at lære hende at gå og lægge sig/slappe af? Nu skriver du selv at hun ikke har haft det så godt det sted hun var før, og så har hun måske ikke haft ro til at kunne slappe af, og skal lære det"fra bunden af"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hundehelle Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Det burde ikke være pga af smerter da hun jo blev tjekket godt og grundigt igennem dengang. Ja det kan sagtens være at hun har været for stresset der så hun simpelthen ikke kan finde ud af at slappe af. Hun kan fint finde ud af at lægge sig hvis hun får besked på det, men hun rejser sig bare altid igen efter lidt tid og begynder at vandre igen. Og så er jeg lidt bange for at det vil virke negativt for hende hvis jeg skal bede hende om det hele tiden og igen. Men hvis jeg skal have hende tjekket igen vil i så anbefale at det er ved dyrlæge eller ved andet? Sidst var vi ved en dyrlæge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Hundehelle Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hov og jeg har slet ikke fået sagt tak for hjælpen Det er dejligt i gider prøve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 Hvis du har prøvet dyrlæge, så var det måske en idé med en massør eller kiropraktor? De kan jo nogle gange finde noget som en dyrlæge ikke gør. Hvad sker der hvis hun får et ben/en kong eller andet at beskæftige sig med, når du be'r hende lægge sig? Hvad med et bur, som hun får ben el. lign. i, så hun lærer at i buret har man "stille-tid"? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Thor isbjørn Besvaret December 10, 2012 Rapporter Share Besvaret December 10, 2012 det er vel samme princip som når man "tvangsputter" en hvalp også har været for overstimuleret og ikke kan falde til ro. hvis din hun ikke kan falde til ro, og aldrig har "lært" det, så vil jeg foreslå at du "viser" hvordan man gør. om det så må betyde at du skal sidde ved siden af og berolige hunden:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret December 13, 2012 Rapporter Share Besvaret December 13, 2012 hvis der ikke er noget galt fysisk - ville jeg nok se på om hun fik rørt sig nok - 1½ time om dagen for en yngre rask hund er trods alt ikke så meget , løber I agility eller cykler og har hun så samme mønster efter sådan en tur ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret December 15, 2012 Rapporter Share Besvaret December 15, 2012 Jeg ville klart vælge en kiropraktor til at mærke din hund igennem. Min erfaring er i hvert fald at de kan mærke nogle ting dyrlægen ikke altid kan. Og hun kan jo godt have fået ondt siden hun var ved dyrlæge for et år siden. Derudover synes jeg ikke at 1,5 time lyder af meget til en golden, men ved selvfølgelig ikke hvordan din hund er. Har du overvejet at gå spor med hende eller gemme ting på gåturen som hun virkelig skal bruge sin næse for at finde? tænker ikke at hun får så meget ud af at få spredt foderet i lejligheden da jeg går ud fra at hun blot bruger øjnene til at se pillerne. Når i så er hjemme om aftenen så prøv at sætte dig ned på gulvet med hende og meget meget langsomt stryg din hånd over hende. Bliv ved med det til hun er helt rolig. På den måde kan hun måske lære at falde til ro og slappe af på en god og behagelig måde. Og måske i engang imellem kunne give et okseben eller lignende som hun kunne hygge sig med? Held og lykke med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret December 15, 2012 Rapporter Share Besvaret December 15, 2012 Jeg synes at fyldte marvben og fodersøg i hans tæppe har en god, afstressende virkning på mit kræ men han er også overbevist om at han dør af sult om 5 minutter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts