Hop til indhold

Sele


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla havde en Trixie sele i str. extra-small, som vi har været rigtigt glade for.... Vi var så så heldige at arve en str. small trixie-sele fra en ven med ds gårdhund, som vi tog i brug i onsdags, da xs selen simpelthen ikke kan spændes længere ud nu....

 

Small selen passer fint rundt om brystet og maven, men det stykke der går op mellem forbene er meget langt og dte kan ikke spændes længere ind... øv

 

Det ser ikke umiddelbart ud til at genere hende, men jeg synes bare ikke den sidder særligt godt, når det stykke der sidder sådan og "flagrer"...

 

Nogen der kan anbefale en god sele, til en hund der åbenbart er lidt kort op over brystet? Karla løfter selv benene når hun skal ind i selen, men kan ikke lide at få noget over hovedet, så det skal være en træde ind i sele...

 

Selen vi havde før og den vi har nu, er i dette "design" og det passer os egentlig godt, men det behøver ikke at være samme type, bare en man kan træde ind i ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Canac laver samme type, men jeg ved ikke lige hvor man kan få dem.

Mit yndlings link er dette: http://www.dog-games.co.uk/newshop/Harnesses+-+Perfect+Fit/ som jeg dog ikke selv har haft råd til at k¢be til pigerne endnu. Hvis det er lidt for komliceret, så pr¢v at se den der hedder Fleecelined istedet. Måske Karla også kunne tænke sig et halsbånd med fleece? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun går altså nøgen rundt derhjemme altid :oops: hendes hundetegn sidder i selen....

 

Hun burde vel gå med halsbånd, men det generede hende så voldsomt det hun havde på da vi fik hende, så vi tog det af og så kom der bare aldrig et nyt et på :oops:

 

Måske skulle vi tage os sammen og få hende det lært....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun går altså nøgen rundt derhjemme altid :oops: hendes hundetegn sidder i selen....

 

Hun burde vel gå med halsbånd, men det generede hende så voldsomt det hun havde på da vi fik hende, så vi tog det af og så kom der bare aldrig et nyt et på :oops:

 

Måske skulle vi tage os sammen og få hende det lært....

evt. køb et havl kvæler hals bånd, det sætter jo løst og når ikke bruger det vil hun ikke blive kvalt :-)

 

vi har sådan en sele her, købt til 145 hos den lokale dyrlæge

http://loppetjansen.dk/halsbaand_seler_og_snore/til_hunde/seler/andre_seler/buster_hrefleks_sele_75100cm_sort_8131_da.html?manufacturers_id=41

 

det er dog ikke til at træde i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Karla løfter selv benene når hun skal ind i selen, men kan ikke lide at få noget over hovedet, så det skal være en træde ind i sele...

....

 

Du kunne også vælge at styrke hende og få hende til at synes at sele over hovedet er OK i stedet for at "gå med på den".

Har du tænkt på det sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
nu er det jo lovpligtigt at hunden ALTID bærer et hundetegn... så med mindre hund har selen på 24/7 :engel: :blink:

 

Mine hunde har aldrig gået med halsbånd, og dermed heller ikke med hundetegn, hjemme.

 

Lov eller ej, dette er en af de love jeg omgår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...