Hop til indhold

Erfaring med Falck dyretransport?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Opdatering.

 

Nu har jeg brugt Falck 1½ gang.

Vi skulle til kiropraktor ved Ringsted og jeg bestilte kørsel. Turen ville tage en lille times tid og jeg bestilte tid en uge i forvejen. God kunde :mrgreen: Hmm.. Pelle og jeg skulle holde os parat i to timer og hvis transporten kom til først i dette tidsrum kunne jeg godt se at vi ville kunne stå og vente ca. 1½ time på at komme til. Ikke optimalt når der intet venterum er og vi skulle vente ude i det fri langt ude på en mark.

 

Pelle fik dårlig mave dagen før så vi udskød behandlingen.

 

Den næste tid fik jeg på Havdrup Dyreklinik, da Charlotte Frigast også behandler der. Samme "holde dig klar tidsrum" og vi ville blive ringet op lidt før de var her. Turen ville tage ca. 40 minutter og da der var ca. 50 minutter til vi skulle være i Havdrup havde vi intet hørt endnu, så jeg ringede og spurgte hvad der var gang i. Øhhh? Nu skulle hun liiige se, jo der var en på vej til mig så jeg kunne godt gøre mig klar.

De sendte en taxa.

 

Under snikkesnakken med chaufføren fortalte hun, at hun først var kommet hjem fra sit dagchaufførjob lige inden jeg ringede og rykkede og først var blevet bestilt af Falck få minutter før hun skulle hente os. Turen fra hende til os tager ca. 17 - 20 minutter, så Falck har ikke været for hurtigt ude og vi kom for sent til behandling :evil:

 

Da vi skulle hjem ventede vi ca. en time og kun fordi Charlotte havde et par hunde efter Pelle kunne vi vente indenfor. Ellers havde vi måtte stå udenfor da klinikken var lukket da vi var færdige.

 

Det var også en taxa som hentede os og turen fra Havdrup og hertil kan jeg fortælle står til lidt over 800 kr. på taxameteret. Begge chauffører var flinke og Pelle måtte være på sædet (minibus) på mit tæppe.

 

I dag blev det så Millekattens tur og vi skulle være klar ca. 2 timer før vi skulle være hos dyrlægen. Turen tager 15 - 20 minutter.

Denne gang blev vi ringet op af chaufføren da han var ca. 10 minutter herfra. Dejligt.

Vi gjorde os klar Henrik, Mille og jeg og gik ud i indkørslen og ventede. Det var en kæmpe dyreambulance som kom!

Jeg opgav at klatre op i den pga. mit knæ så nu er Henrik og Mille taget af sted. Derfor kan jeg kun berette om 1½ gang :-D

 

Næste gang må du hellere sige du har dårligt knæ.

Det er træls man skal være klar længe før, har selv prøvet det, så er glad for vi har bil igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har abonneret på Falck. Og droppet dem igen.

De var ikke pengene værd.

Så har jeg prøvet en "Dyretaxa". Men bilen var en varevogn med bure bagi. Og hunden skulle så gå op og ned af en vakkelvorn sliske. Det fungerede ikke rigtig for Silke..

OG: mindsteprisen var 400 kr. Vi skulle bare til dyrlæge. En 10 minutters køretur.

 

Nu har jeg en hundejogger som kan sættes bag efter min cykel. Men det er for tungt at cykle med 30 kilo Silke i den. Så jeg går med den i stedet. Vi har ikke så langt til dyrlæge.

 

Og så er jeg nu ved de forberedende øvelser til at anskaffe en el-scooter. Den kan trække cykelanhængeren med Silke i. Og den kan klare "op til" 70 km uden opladning, noget mindre fuldt lastet selvfølgelig. Men den kører kun max. 15 km. i timen, så længere ture tager noget tid.

Men det gør det jo også hvis man kører med Falck.

 

Jeg kan meget godt lide ikke at være afhængig af køreplaner, taxa, Falck eller private aftaler...

Så jeg glæder mig til at blive motoriseret..

 

Jeg kan godt forstå du glæder dig til at være uafhængig for det ER besværligt. Omvendt tog vi taxa til dyrlægen i december og det kostede knap 300kr. hver vej. Falck koster 355 ca. for et år så indtil videre er det bare sådan det er

 

Næste gang må du hellere sige du har dårligt knæ.

Det er træls man skal være klar længe før, har selv prøvet det, så er glad for vi har bil igen.

 

Det var samme dyreambulance som kørte dem hjem. Godt jeg fik set det for som du siger, skal jeg fremover huske at sige, at hverken Pelle eller jeg skal kravle så højt.

 

Jeg tænker på menneskepatienter som man også har hørt er flere timer undervejs til behandling, det er ikke godt nok når de i forvejen har det skidt. Når jeg trods alt betaler så lidt årligt synes jeg det er forståeligt om end irriterende

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

En opdatering af emnet.

 

I går var Pelle til kiropraktorbehandling og igen måtte vi transporteres af Falck.

Turen tager ca. 3 kvarter og det var nogle af de hyggeligste minutter jeg længe har oplevet i selskab med en fremmed person.

Chaufføren var totalt afslappet og af den type alle og enhver kan tale med, så turen gik med sniksnak og mange grin.

 

Vel ankommet til klinikken, ½ time før vi havde tid, ville chaufføren lige høre sygeplejersken, om vi ikke kunne komme til tidligere for så kunne han lige så godt vente og køre os hjem igen. Sådan fungerer det jo bare ikke, der er sat ½ time af til hver, så jeg var indstillet på at vente.

Det viste sig, at klienten før mig kom for sent, så jeg fik hendes tid. Imens snakkede chaufføren sig til at få lov at vente, så han kunne transportere os hjem igen og alt i alt tog det kun ca. 2 timer fra afgang til hjemkomst. En rigtig god oplevelse med fint selskab på turen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

En opdatering af emnet.

 

I går var Pelle til kiropraktorbehandling og igen måtte vi transporteres af Falck.

Turen tager ca. 3 kvarter og det var nogle af de hyggeligste minutter jeg længe har oplevet i selskab med en fremmed person.

Chaufføren var totalt afslappet og af den type alle og enhver kan tale med, så turen gik med sniksnak og mange grin.

 

Vel ankommet til klinikken, ½ time før vi havde tid, ville chaufføren lige høre sygeplejersken, om vi ikke kunne komme til tidligere for så kunne han lige så godt vente og køre os hjem igen. Sådan fungerer det jo bare ikke, der er sat ½ time af til hver, så jeg var indstillet på at vente.

Det viste sig, at klienten før mig kom for sent, så jeg fik hendes tid. Imens snakkede chaufføren sig til at få lov at vente, så han kunne transportere os hjem igen og alt i alt tog det kun ca. 2 timer fra afgang til hjemkomst. En rigtig god oplevelse med fint selskab på turen :-)

Bare man dog kunne bestille en bestemt chauffør ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da dejligt for jer. :-D Fik du mandens navn, for man ved jo aldrig om det kan lade sig gøre. Og under alle omstændigheder er det da også rart for den falckmand at få at vide at du har været tilfreds med ham og det ville jo ske hvis du spørger specifikt efter ham næste gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da dejligt for jer. :-D Fik du mandens navn, for man ved jo aldrig om det kan lade sig gøre. Og under alle omstændigheder er det da også rart for den falckmand at få at vide at du har været tilfreds med ham og det ville jo ske hvis du spørger specifikt efter ham næste gang.

 

Nej, det fik jeg ikke. Han kører normalt ikke denne type kørsel, men han var lige ledig, så..

Som sagt meget behagelig oplevelse og da han satte os af sagde han "tak for i dag". Meget venlig person :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...