Hop til indhold

Erfaring med Falck dyretransport?


Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Desværre er jeg nu uden bil og har derfor købt et abonnement hos Falck, så Pelle kan komme til dyrlæge og kiropraktor.

 

Jeg har en forventning om en vis ventetid, når man skal hjem igen og vil gerne høre om nogen herinde har erfaring med Falck i denne sammenhæng?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget op til den enkelte Falck station, deres personale og hvad de har af biler.

Jeg har prøvet at bære en bedøvet 60 kilos hund ind i en bus fordi Falck ikke kom, og jeg havde ventet forgæves i 2½ time, på en dag hvor biler burde kunne starte.

Udturen til dene dyrlæge foregik også med falck, med en stor hund der måtte stå totalt indeklemt mellem forsæde og bagsæde i et "fejeblad". Og prøv lige at få en 60 kilos hund op i en bil hvor gulvet er ca i øjenhøjde.

Jeg har også prøvet at en hund blev syg på en rejse med tog, og jeg måtte afbryde rejsen og tage til nærmeste dyrlæge. Der kom de inden der var gået en time og kørte mig de 170 km hjem.

 

De dækker jo ikke transpprot til dyrlægen hvis det bare er rutnemæssig tjek og vaccination.

Men hvis man har en tid til noget der ikke er akut kan de nok bruges,man skal bare sørge for at være i god tid.

Men man skal have noget i baghånden hvis der opstår noget akut. Hvis en hund får en mavevending har man ikke tid til at vente en time på at Falck måske kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt det én gang og var stort set godt tilfreds. Jeg var også bange for at skulle vente længe, så jeg troede jeg var smart at ringe og bestille hjemtur før vi gik ind til dyrlægen - men resultatet var at taxaen kom længe før vi var færdige. Der var dog ingen sure miner. Det var ikke Falcks egne biler, vi kørte med, men biler fra det lokale Taxaselskab. Ham der kørte os hjem var slet ikke glad for hunde i sin fine bil :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget op til den enkelte Falck station, deres personale og hvad de har af biler.

Jeg har prøvet at bære en bedøvet 60 kilos hund ind i en bus fordi Falck ikke kom, og jeg havde ventet forgæves i 2½ time, på en dag hvor biler burde kunne starte.

Udturen til dene dyrlæge foregik også med falck, med en stor hund der måtte stå totalt indeklemt mellem forsæde og bagsæde i et "fejeblad". Og prøv lige at få en 60 kilos hund op i en bil hvor gulvet er ca i øjenhøjde.

Jeg har også prøvet at en hund blev syg på en rejse med tog, og jeg måtte afbryde rejsen og tage til nærmeste dyrlæge. Der kom de inden der var gået en time og kørte mig de 170 km hjem.

 

De dækker jo ikke transpprot til dyrlægen hvis det bare er rutnemæssig tjek og vaccination.

Men hvis man har en tid til noget der ikke er akut kan de nok bruges,man skal bare sørge for at være i god tid.

Men man skal have noget i baghånden hvis der opstår noget akut. Hvis en hund får en mavevending har man ikke tid til at vente en time på at Falck måske kommer.

 

Kedelig oplevelse du havde, jeg håber du brokkede dig!

 

Jo, de dækker forudbestilte konsultationer. Jeg udspurgte meget grundigt inden jeg tegnede abonnementet.

 

Det kan være svært at have noget i baghånden andet end taxa og på et lille sted som dette kan taxaen være langt væk på tur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være svært at have noget i baghånden andet end taxa og på et lille sted som dette kan taxaen være langt væk på tur...

 

En gang oplevede jeg også at de sendte en taxa, hvor chaufføren ville have hunden ned i et lufttæt bagagerum. Jeg sendte vognen væk, og tog en bus.

Når jeg bestiller Falck og ved at jeg skal hjem med en bedøvet hund, gør jeg det meget klart at jeg har en stor hund der skal kunne ligge ned og være under tilsyn under transporten. Ikke at det altid virker..

Link til indlæg
Del på andre sites

En gang oplevede jeg også at de sendte en taxa, hvor chaufføren ville have hunden ned i et lufttæt bagagerum. Jeg sendte vognen væk, og tog en bus.

Når jeg bestiller Falck og ved at jeg skal hjem med en bedøvet hund, gør jeg det meget klart at jeg har en stor hund der skal kunne ligge ned og være under tilsyn under transporten. Ikke at det altid virker..

 

Det er ikke i orden!

 

Jeg vil være meget bevidst om hvad jeg skal bede om ved bestillingen :5up:

Hvis jeg får brug for det lokale dyrehospital er der vel 1 minuts kørsel til Falckstationen så om ikke andet kan jeg gå derhen og "demonstrere" til de kører os hjem i en ordentlig bil :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt det.

 

Hvis det ikke er akut, har de hver gang sagt at de kommer inden for en time. Den ene gang kom de efter 20 min., det var da vi skulle afsted på skadestuen så vi blev prioriteret. Den anden gang skulle vi bare hjem og der ventede vi 3 kvarter. Men det var okay, for så kunne Taiki lige tisse af. Vi sagde, at det ikke var akut som sådan, det var en benskade efter at han trådte forkert.

 

En af mine bekendte oplevede, at hendes hund var skambidt og de så sagde, at bilen kom inden for en time. Så blev hun sur og sagde, at så var hunden jo død af blodtab og så måtte de sende en taxi på Falcks egen regning, hvis de ikke kunne imødekomme hendes akutte behov. Manden ville så ringe tilbage, og efter 2 minutter fik de beskeden at bilen var på vej. Der gik så 10 minutter, så var de afsted - det var i KBH.

 

Så man skal være klar i mæglet med hvad behovet er, om det så er en stor bil eller hurtig kørsel. Men det er ikke anderledes end hvis man ringer 112 efter en ambulance til mennesker.

 

 

I øvrigt var "vores" Falckmand rigtig sød, han tilbød at vente på os udenfor skadestuen, hvis besøget kun tog 10-15 minutter, da han så ville holde sin pause der. Men vi vidste ikke hvor længe det ville tage. Og han spurgte ved ankomsten, om han skulle hjælpe med at bære hunden ud i bilen, da han troede at det var en akita han skulle have med og de vejer jo rask væk 40 kilo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har af samme grund , altså kørsel med hunde også et Falckabonement.

Og har alle slags oplevelser, fra de meget irriterende til de dejlige.

Her i KBH skal man normalt være klar en time før afhentning og man skal huske at de ikke yder hjemtransport, hvis dyret indlægges.

Jeg har prøvet at blive afhentet med skadet hund og er på vej herfra, da der kommer en opringning om en dødsyg hund, , der bor på vejen til dyrehospitalet og de spørger mig, om vi ikke skal tage den med også. selvfølgelig, og desværre måtte den aflives.

Jeg har også prøvet at blive hentet med en minigravhund i en hestetranport???Og blive hentet med bedøvet hund ala borderstørrelse på et pejeblad.Fra Køge Surt.

Jeg har prøvet at blive afhentet på KVL (Landbohøjskole ) 25 km herfra med 2 stadig bedøvede småhunde efter tandrensning i en personmercedes med lidt sur chauffør.

 

 

Men jeg har fået en yderst usædvanlig service for 4 år siden. Mine hunde skulle i pension, da jeg skulle have nyt knæ og det var udenfor Hillerød, en lang tur. De hentede mig og hundene , vi fik dem afleveret og de bragte mig hjem igen. Da jeg en uge efter skulle hente dem, kom de her og hentede mig , der faktisk ikke kunne gå og kørte mig derop og hjalp med at få dem herhjem igen.Denne service er faktisk ikke en, der normalt er med i deres konsept. Da jeg ringede vedr disse ture, skulle de også lige tale sammen inden de selv tilbød det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
I min kontrakt står der: " Der ydes hjemkørsel af abonnenten efter evt. indlæggelse eller aflivning" det tolker jeg som at hvis mit dyr skal indlægges bliver jeg kørt hjem, men det er ikke en klar formulering..

 

Det er også rigtigt nok; en hund kan jo ikke være abonnent og ville heller ikke kunne køres hjem, hvis den var blevet aflivet :) Men ikke den bedste formulering :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk ved jeg ikke hvad der står i min , jeg tegnede den i 1977.

 

Ved Falck er der ens abonnementsvilkår, det der står i din oprindelige skriftlige kontrakt er næppe gældende længere, men er blevet ajourført til de nuværende betingelser. Du har sikkert fået en af de der henvendelser man får så mange af som bruger af google, youtube og meget andet om at vilkårene ændres fra den og den dato, og hvis vi ikke hører fra dig inden den og den dato går vi ud fra at du er indforstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vi fik Falck på da vi købte vores dalmatiner tilbage i 2000. De gange jeg har haft brug for det har det foregået nogenlunde fornuftig. I de fleste tilfælde var det Falck selv der kørte og jeg husker speciel en gang hvor jeg skulle hjem med ham - at han kom ind i sådan et lille aflukket "bagagerum" der var så møg beskidt - tænk hvis man havde stået med en ny opereret hund - så havde jeg godt nok forlangt en anden transport. Pongo blev bange efter den tur og efterfølgende fik jeg lov at have ham med inde i bilen. I alle tilfælde er de kommet rimeligt hurtig - dvs. inden for 1 time når vi skulle ud, men hjem kunne jeg nogle gange vente i længere tid.

Den dag han blev aflivet, var det en taxa der kørte os og vi blev også kørt hjem igen efterfølgende.

 

Jeg har stadig Falck på - men da vi nu har bil har det ikke været nødvendig når en af beaglerne skulle af sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv det abonnement, men jeg ved at Karina med Misja har haft en del problemer med at blive afhentet derhjemme (i Herlev), og har flere gange ventet forgæves.

 

Jeg linker lige denne tråd til hende, så kan hun selv komme ind og skrive, når hun er online igen:-D

 

Her i byen har jeg ikke oplevet de problemer, det er ofte Taxa som kører os. Mange udlændinge vil ikke have hunde i deres Taxa'er, så måske er det derfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i byen har jeg ikke oplevet de problemer, det er ofte Taxa som kører os. Mange udlændinge vil ikke have hunde i deres Taxa'er, så måske er det derfor?

 

Det er lidt lignende jeg har oplevet en gang. Men når de tager en tur for Falck der går ud på at køre kæledyr, siger formålet med turen jo ligesom sig selv. Så enten accepterer de turen med det der følger, eller også afviser de den - eller sådan burde det være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt lignende jeg har oplevet en gang. Men når de tager en tur for Falck der går ud på at køre kæledyr, siger formålet med turen jo ligesom sig selv. Så enten accepterer de turen med det der følger, eller også afviser de den - eller sådan burde det være.

 

Enig.

De gange vi har været i København har vi slet ikke kunnet få en Taxa når hunden har været med. Her i byen er der to som ikke vil have med, et er så grundet allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig.

De gange vi har været i København har vi slet ikke kunnet få en Taxa når hunden har været med. Her i byen er der to som ikke vil have med, et er så grundet allergi.

 

Vi kører stort set ikke i taxa i København mere, selv hvide danskere nægter at tage hund med herinde, jeg undres, har et par gange været i Århus og Odense, hvor jeg har kørt med somaliere, der ikke så meget som kommenterede hunden, men bare kørte os afsted. Måske er der for meget at lave, for københavner-taxaerne? Så de kan tillade sig at sortere? Jeg ved det ikke, har bare opgivet dem helt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Opdatering.

 

Nu har jeg brugt Falck 1½ gang.

Vi skulle til kiropraktor ved Ringsted og jeg bestilte kørsel. Turen ville tage en lille times tid og jeg bestilte tid en uge i forvejen. God kunde :mrgreen: Hmm.. Pelle og jeg skulle holde os parat i to timer og hvis transporten kom til først i dette tidsrum kunne jeg godt se at vi ville kunne stå og vente ca. 1½ time på at komme til. Ikke optimalt når der intet venterum er og vi skulle vente ude i det fri langt ude på en mark.

 

Pelle fik dårlig mave dagen før så vi udskød behandlingen.

 

Den næste tid fik jeg på Havdrup Dyreklinik, da Charlotte Frigast også behandler der. Samme "holde dig klar tidsrum" og vi ville blive ringet op lidt før de var her. Turen ville tage ca. 40 minutter og da der var ca. 50 minutter til vi skulle være i Havdrup havde vi intet hørt endnu, så jeg ringede og spurgte hvad der var gang i. Øhhh? Nu skulle hun liiige se, jo der var en på vej til mig så jeg kunne godt gøre mig klar.

De sendte en taxa.

 

Under snikkesnakken med chaufføren fortalte hun, at hun først var kommet hjem fra sit dagchaufførjob lige inden jeg ringede og rykkede og først var blevet bestilt af Falck få minutter før hun skulle hente os. Turen fra hende til os tager ca. 17 - 20 minutter, så Falck har ikke været for hurtigt ude og vi kom for sent til behandling :evil:

 

Da vi skulle hjem ventede vi ca. en time og kun fordi Charlotte havde et par hunde efter Pelle kunne vi vente indenfor. Ellers havde vi måtte stå udenfor da klinikken var lukket da vi var færdige.

 

Det var også en taxa som hentede os og turen fra Havdrup og hertil kan jeg fortælle står til lidt over 800 kr. på taxameteret. Begge chauffører var flinke og Pelle måtte være på sædet (minibus) på mit tæppe.

 

I dag blev det så Millekattens tur og vi skulle være klar ca. 2 timer før vi skulle være hos dyrlægen. Turen tager 15 - 20 minutter.

Denne gang blev vi ringet op af chaufføren da han var ca. 10 minutter herfra. Dejligt.

Vi gjorde os klar Henrik, Mille og jeg og gik ud i indkørslen og ventede. Det var en kæmpe dyreambulance som kom!

Jeg opgav at klatre op i den pga. mit knæ så nu er Henrik og Mille taget af sted. Derfor kan jeg kun berette om 1½ gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Opdatering.

 

Nu har jeg brugt Falck 1½ gang.

Vi skulle til kiropraktor ved Ringsted og jeg bestilte kørsel. Turen ville tage en lille times tid og jeg bestilte tid en uge i forvejen. God kunde :mrgreen: Hmm.. Pelle og jeg skulle holde os parat i to timer og hvis transporten kom til først i dette tidsrum kunne jeg godt se at vi ville kunne stå og vente ca. 1½ time på at komme til. Ikke optimalt når der intet venterum er og vi skulle vente ude i det fri langt ude på en mark.

 

Pelle fik dårlig mave dagen før så vi udskød behandlingen.

 

Den næste tid fik jeg på Havdrup Dyreklinik, da Charlotte Frigast også behandler der. Samme "holde dig klar tidsrum" og vi ville blive ringet op lidt før de var her. Turen ville tage ca. 40 minutter og da der var ca. 50 minutter til vi skulle være i Havdrup havde vi intet hørt endnu, så jeg ringede og spurgte hvad der var gang i. Øhhh? Nu skulle hun liiige se, jo der var en på vej til mig så jeg kunne godt gøre mig klar.

De sendte en taxa.

 

Under snikkesnakken med chaufføren fortalte hun, at hun først var kommet hjem fra sit dagchaufførjob lige inden jeg ringede og rykkede og først var blevet bestilt af Falck få minutter før hun skulle hente os. Turen fra hende til os tager ca. 17 - 20 minutter, så Falck har ikke været for hurtigt ude og vi kom for sent til behandling :evil:

 

Da vi skulle hjem ventede vi ca. en time og kun fordi Charlotte havde et par hunde efter Pelle kunne vi vente indenfor. Ellers havde vi måtte stå udenfor da klinikken var lukket da vi var færdige.

 

Det var også en taxa som hentede os og turen fra Havdrup og hertil kan jeg fortælle står til lidt over 800 kr. på taxameteret. Begge chauffører var flinke og Pelle måtte være på sædet (minibus) på mit tæppe.

 

I dag blev det så Millekattens tur og vi skulle være klar ca. 2 timer før vi skulle være hos dyrlægen. Turen tager 15 - 20 minutter.

Denne gang blev vi ringet op af chaufføren da han var ca. 10 minutter herfra. Dejligt.

Vi gjorde os klar Henrik, Mille og jeg og gik ud i indkørslen og ventede. Det var en kæmpe dyreambulance som kom!

Jeg opgav at klatre op i den pga. mit knæ så nu er Henrik og Mille taget af sted. Derfor kan jeg kun berette om 1½ gang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har abonneret på Falck. Og droppet dem igen.

De var ikke pengene værd.

Så har jeg prøvet en "Dyretaxa". Men bilen var en varevogn med bure bagi. Og hunden skulle så gå op og ned af en vakkelvorn sliske. Det fungerede ikke rigtig for Silke..

OG: mindsteprisen var 400 kr. Vi skulle bare til dyrlæge. En 10 minutters køretur.

 

Nu har jeg en hundejogger som kan sættes bag efter min cykel. Men det er for tungt at cykle med 30 kilo Silke i den. Så jeg går med den i stedet. Vi har ikke så langt til dyrlæge.

 

Og så er jeg nu ved de forberedende øvelser til at anskaffe en el-scooter. Den kan trække cykelanhængeren med Silke i. Og den kan klare "op til" 70 km uden opladning, noget mindre fuldt lastet selvfølgelig. Men den kører kun max. 15 km. i timen, så længere ture tager noget tid.

Men det gør det jo også hvis man kører med Falck.

 

Jeg kan meget godt lide ikke at være afhængig af køreplaner, taxa, Falck eller private aftaler...

Så jeg glæder mig til at blive motoriseret..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...