Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2013


sonja77
 Share

Recommended Posts

Uh jeg er jo ikke så god i den genre MM. Desværre!

Har nu klippet musik ned til 2,28,9. Det må siges at passe ret godt! Tænker at det er ok at det er så langt, for der er så meget jeg gerne vil have med!

Så nu hår jeg i gang med programmet, har en masse ideer men tror også jeg får mange blanke huller. Er der nogen af jer der har gode tips til hvor man kan finde kostume? Leder efter en militær-agtigt jakke, med to rækker knapper. Gerne stram. Og måske en hat?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 322
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uh jeg er jo ikke så god i den genre MM. Desværre!

Har nu klippet musik ned til 2,28,9. Det må siges at passe ret godt! Tænker at det er ok at det er så langt, for der er så meget jeg gerne vil have med!

Så nu hår jeg i gang med programmet, har en masse ideer men tror også jeg får mange blanke huller. Er der nogen af jer der har gode tips til hvor man kan finde kostume? Leder efter en militær-agtigt jakke, med to rækker knapper. Gerne stram. Og måske en hat?

 

Hehe, det tænkte jeg nok - Er ærlig talt heller ikke liiiige så skarp i den genre.

Det er ikke lige det der ligger på min playliste.

Så er lidt på herrens mark...

 

Er det i stil med det her du tænker på: http://karnevalsshoppen.dk/navy-officer-costume-female-29111

Eller mere i nærheden af gardens uniformer?

 

Edit. Faldt lige over denne her også: http://www.temashop.dk/russisk-spion.html

Synes hatten er fed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, det tænkte jeg nok - Er ærlig talt heller ikke liiiige så skarp i den genre.

Det er ikke lige det der ligger på min playliste.

Så er lidt på herrens mark...

 

Er det i stil med det her du tænker på: http://karnevalsshoppen.dk/navy-officer-costume-female-29111

Eller mere i nærheden af gardens uniformer?

 

Edit. Faldt lige over denne her også: http://www.temashop.dk/russisk-spion.html

Synes hatten er fed :mrgreen:

 

Ja det er derhen i den retning. Men gerne mere simpel og i ok kvalitet. PS. Jeg synes også at hatten er fed :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er derhen i den retning. Men gerne mere simpel og i ok kvalitet. PS. Jeg synes også at hatten er fed :blink:

 

Hmm... Tror de er små-pebrede hvis man vil have noget i ordentlig kvalitet og hvor dælen man lige skal finde det, er et godt spørgsmål.

Skal tænke på dig, hvis jeg lige falder over noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hilfe....

 

Efter et fantastisk kursus med Anja, så er jeg blevet en del klogere på hvordan jeg vil gribe det an, med det FS program jeg har i tankerne med Kaia.

Bliver nød til at få fundet noget musik at arbejde ud fra, da det ellers bliver for diffust og for tilfældigt hvilke tricks og positioner jeg får trænet, og mistænker jeg ikke får trænet overgange, hvis jeg ikke har en plan for sammenhængen.

Der er jo helt vanvittig mange ting man kan give sig til at lære sin hund, så for mig er det mere overskueligt at have lavet et udkast til programmet ud fra musikken og dele det op og træne de ting jeg har planlagt at ville have med.

Efterhånden som jeg så finder ud af hvad der fungere og hvad der ikke gør, så kan jeg ændre i det, men så har jeg et udgangspunkt.

 

Planen har hele tiden været et glad og humoristisk program.

Ingen af os har "wow-faktor" og ynde, så vi må vist hellere holde os fra det musik jeg egentlig er mest tiltrukket af - Som i øvrigt nok også passer bedre til et HTM program.

Så vi holder os til det vi kan - Charme, selvtillid og selvironi, med et twist af humor ;-)

 

Jeg har også fundet ud af, at jeg gerne vil have noget musik med sang på, da jeg har meget at lære ifht. at læse musikken, så det vil hjælpe mig med at huske programmet, hvis der er noget tekst.

Men har så samtidig svært ved at abstrahere fra tekstens indhold og få gang i kreativiteten hvis det er på dansk eller engelsk.

Så skal jeg i hvertfald have lidt hjælp til tolkning og hvilke tricks der kunne passe til de forskellige momenter, medmindre der er en rimelig let tilgængelig historie/tema i det, som passer til først nævnte tanker.

 

Det må heller ikke være for hurtigt og for bombastisk, for det kan hverken Kaia eller jeg bære.

Samtidig kunne jeg godt tænke mig et stykke musik jeg kan lave både et kl. 1 og 2 program til, så jeg ikke skal starte fuldstændig fra scratch med et klasse 2 program, men kan bygge på sværhedsgraden efterhånden.

 

Så er ovre i den her type: [video=youtube_share;tBYLe8CcRbQ]http://youtu.be/tBYLe8CcRbQ

 

Men synes ikke den er heeeelt rigtig.... Omend selv rytme og motorik-spasseren her, nok kunne finde ud af at den rytme. :mrgreen:

Nogen der har nogle ideer til noget ligende? :vedikke:

 

Den er da ret fin til et begynderprogram, tænker jeg. :-) Har ellers ikke liiiige andre ideer i den retning... men hvad med evt. noget i a la den her:

 

[video=youtube_share;ICkWjdQuK7Q]

 

Eller:

 

[video=youtube_share;yG0oBPtyNb0]

 

Det er selvfølgelig engelske tekster, men lette sange at lave tema til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh jeg er jo ikke så god i den genre MM. Desværre!

Har nu klippet musik ned til 2,28,9. Det må siges at passe ret godt! Tænker at det er ok at det er så langt, for der er så meget jeg gerne vil have med!

Så nu hår jeg i gang med programmet, har en masse ideer men tror også jeg får mange blanke huller. Er der nogen af jer der har gode tips til hvor man kan finde kostume? Leder efter en militær-agtigt jakke, med to rækker knapper. Gerne stram. Og måske en hat?

 

Prøv I nogle genbrugsbutikker måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:Skal du have det samme på som hende mm?

 

Ps elsker min manners minder! Skal have en intropris hvor spot går 7 skridt foran mig (altså han står foran og har ansigtet samme retning som mig) det er godt nok lettere at indlære med den! Carla har også trænet foranskift med den i dag og hun er fan.

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen:Skal du have det samme på som hende mm?

 

Ps elsker min manners minder! Skal have en intropris hvor spot går 7 skridt foran mig (altså han står foran og har ansigtet samme retning som mig) det er godt nok lettere at indlære med den! Carla har også trænet foranskift med den i dag og hun er fan.

 

:shock:

 

Hørte Anja sige noget om, upassende påklædning ikke er velset :engel:

 

Måske jeg i det hele taget skulle overveje temaet en ekstra gang :hmm:

Faldt også lige over denne, som jeg synes er helt fantastisk :lun:

 

[video=youtube_share;T8YCSJpF4g4]http://youtu.be/T8YCSJpF4g4

 

 

 

Ej, det tager helt overhånd med musikken herhjemme - Manden er også hoppet med på den og er gået over i Austin Powers :mrgreen:

Tror måske bare vi skal gå i seng, inden det går helt galt.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, da vi i sin tid i idræt(da jeg gik på gymnasiet) skulle planlægge og gennemføre 2 timers idræt brugte vi Ace of Base version af Give it up! Og alle var milde med det. Så skulle jeg nogensinde have et 90'er yndlingshit til sådan noget work out blev det nok det nummer. Elsker det, og det skyldes nok at det var på min allerførste CD...

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, da vi i sin tid i idræt(da jeg gik på gymnasiet) skulle planlægge og gennemføre 2 timers idræt brugte vi Ace of Base version af Give it up! Og alle var milde med det. Så skulle jeg nogensinde have et 90'er yndlingshit til sådan noget work out blev det nok det nummer. Elsker det, og det skyldes nok at det var på min allerførste CD...

 

Oh no.... Både Kaia og jeg ville drukne fuldstændig i det nummer :lol:

 

 

Manden er i øvrigt ovre i Move it, move it fra madagascar nu.... Tror jeg skal have slæbt ham i seng!

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været ude og træne til færdighedsprøven, i storm men tørvejr :banan:

 

Det er første gang vi træner alle øvelser på én gang (undtagen give pote, som jeg glemte) og første gang udendørs.

 

Vi har aldrig arbejdet med cirkler, og det kan man tydeligt se han skal hjælpes en del med. Fastholdelse af position og target i 3 sekunder, volder os en del problemer, men det skal vi nok nå at løse.

Jeg har ikke bestemt mig for valgfri øvelse, men vores kager lidt til sidst. Overvejer at lære ham at hoppe op på ryggen af mig mens jeg er på alle fire.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været ude og træne til færdighedsprøven, i storm men tørvejr :banan:

 

Det er første gang vi træner alle øvelser på én gang (undtagen give pote, som jeg glemte) og første gang udendørs.

 

Vi har aldrig arbejdet med cirkler, og det kan man tydeligt se han skal hjælpes en del med. Fastholdelse af position og target i 3 sekunder, volder os en del problemer, men det skal vi nok nå at løse.

Jeg har ikke bestemt mig for valgfri øvelse, men vores kager lidt til sidst. Overvejer at lære ham at hoppe op på ryggen af mig mens jeg er på alle fire.

 

 

Det ser rigtig fint ud :5up:

 

Der mangler lidt sikkerhed i øvelserne, men det kommer jo lynhurtigt.

 

Synes ideen med at få ham til at hoppe op på din ryg er en rigtig god ide!

Hvis han minder bare lidt om Kaia, så vil han elske den øvelse :mrgreen:

 

 

Vi arbejder pt. med momenterne fra færdighedsprøven, men har udvalgt et par ting jeg gerne vil bygge et program omkring.

Den ene er bakke rundt om mig og en anden baglæns slalom - Og shit, hvor er Kaia sjov.

Det går sådan lige riiiiiigelig stærkt, så må arbejde lidt med tempoet :lol:

 

Men hold nu op hvor jeg synes det er svært at få sat noget sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været ude og træne til færdighedsprøven, i storm men tørvejr :banan:

 

Det er første gang vi træner alle øvelser på én gang (undtagen give pote, som jeg glemte) og første gang udendørs.

 

Vi har aldrig arbejdet med cirkler, og det kan man tydeligt se han skal hjælpes en del med. Fastholdelse af position og target i 3 sekunder, volder os en del problemer, men det skal vi nok nå at løse.

Jeg har ikke bestemt mig for valgfri øvelse, men vores kager lidt til sidst. Overvejer at lære ham at hoppe op på ryggen af mig mens jeg er på alle fire.

 

jeg synes også det ser fint ud. Kom dog til at tænke på, om du ved de øvelser hvor hunden skal bevæge sig(fx bakke væk, rundt om fører/pind) har prøvet at kaste belønningen i den retning hunden skal bevæge sig. Cassi havde meget svært ved at holde sig igang, men det hjalp gevaædigt at godbidden ikke kom fra mig, men kom dumpende, og så var jeg helt sikker på, at hun ikke troede hun fik en belønning fordi hun stod pænt stille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtig fint ud :5up:

 

Der mangler lidt sikkerhed i øvelserne, men det kommer jo lynhurtigt.

 

Synes ideen med at få ham til at hoppe op på din ryg er en rigtig god ide!

Hvis han minder bare lidt om Kaia, så vil han elske den øvelse :mrgreen:

 

 

Vi arbejder pt. med momenterne fra færdighedsprøven, men har udvalgt et par ting jeg gerne vil bygge et program omkring.

Den ene er bakke rundt om mig og en anden baglæns slalom - Og shit, hvor er Kaia sjov.

Det går sådan lige riiiiiigelig stærkt, så må arbejde lidt med tempoet :lol:

 

Men hold nu op hvor jeg synes det er svært at få sat noget sammen.

Tak. Jeg ved hvor vi virkelig skal sætte ind med træning, og der er jo heldigvis et godt stykke tid endnu.

 

Det lyder vildt sejt med al den bakken, det ser bare så godt ud når hunde mestrer det. Ville ønske Mingus kunne se det fantastiske i det :roll:

 

jeg synes også det ser fint ud. Kom dog til at tænke på, om du ved de øvelser hvor hunden skal bevæge sig(fx bakke væk, rundt om fører/pind) har prøvet at kaste belønningen i den retning hunden skal bevæge sig. Cassi havde meget svært ved at holde sig igang, men det hjalp gevaædigt at godbidden ikke kom fra mig, men kom dumpende, og så var jeg helt sikker på, at hun ikke troede hun fik en belønning fordi hun stod pænt stille...

 

Tak, vi arbejder hårdt :-D

God idé med at kaste godbidden. Jeg gør det normalt når han bakker væk fra mig mens jeg står stille. Men vi er endnu ikke oppe på skridt, derfor går jeg med ham i videoen. Jeg er også meget påpasselig med at klikke mens han er i bevægelse. Men vil prøve det når han cirkler også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. Jeg ved hvor vi virkelig skal sætte ind med træning, og der er jo heldigvis et godt stykke tid endnu.

 

Det lyder vildt sejt med al den bakken, det ser bare så godt ud når hunde mestrer det. Ville ønske Mingus kunne se det fantastiske i det :roll:

 

Ork ja, i når så rigeligt at blive klar! :5up:

 

Og mht alt det bakken..... Der er også laaaang tid endnu, før vi mestre det, nogen af os :mrgreen:

Kaia hun synes det er skide sjovt, så det er noget jeg kan bruge til at peppe hende lidt op undervejs, så hun ikke går død i programmet, når hun skal gå det uden belønning.

 

Tak, vi arbejder hårdt :-D

God idé med at kaste godbidden. Jeg gør det normalt når han bakker væk fra mig mens jeg står stille. Men vi er endnu ikke oppe på skridt, derfor går jeg med ham i videoen. Jeg er også meget påpasselig med at klikke mens han er i bevægelse. Men vil prøve det når han cirkler også.

 

Er generelt fan af at kaste belønninger - Eller bruge afstandsbelønninger, når nu du klikkertræner.

Det kan også godt hjælpe en del på forståelsen og sætte lidt fart på øvelserne.

 

 

 

Er i øvrigt nået så langt at vi har fundet tema og musik og har en overordnet plan.... Vi skal lave et flintstones nummer :klap:

Men hooold nu kæft der er mange udgaver af sangen og kan ikke vælge hvilken det skal være :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork ja, i når så rigeligt at blive klar! :5up:

 

Og mht alt det bakken..... Der er også laaaang tid endnu, før vi mestre det, nogen af os :mrgreen:

Kaia hun synes det er skide sjovt, så det er noget jeg kan bruge til at peppe hende lidt op undervejs, så hun ikke går død i programmet, når hun skal gå det uden belønning.

 

 

 

Er generelt fan af at kaste belønninger - Eller bruge afstandsbelønninger, når nu du klikkertræner.

Det kan også godt hjælpe en del på forståelsen og sætte lidt fart på øvelserne.

 

 

 

Er i øvrigt nået så langt at vi har fundet tema og musik og har en overordnet plan.... Vi skal lave et flintstones nummer :klap:

Men hooold nu kæft der er mange udgaver af sangen og kan ikke vælge hvilken det skal være :roll:

Flintstones! Dét glæder jeg mig til at se!

 

Jeg overvejer seriøst at lave et HTM-program til Kato med Ejer Det (videoen er desværre ikke udkommet endnu, så kan ikke linke). Den har et monotont, march-agtigt beat, som jeg synes passer super til HTM. Og så er jeg helt vild med nummeret (når nok at blive træt af det inden) og jeg kan lige se mig lege street i mit one-piece med hængerøv, mine skater-sko og en kasket :lol: Jeg er dog kun nået til at han skal twiste et par steder, som jeg synes passer super godt. Og hvis det er muligt, få Mingus til at give mig kasket på eller noget andet sjovt. Jeg er helt hooked, nu hvor jeg endelig har valgt sang!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...