Hop til indhold

Den fælles HTM (dogdancing) tråd - 2013


sonja77
 Share

Recommended Posts

Er i øvrigt nået så langt at vi har fundet tema og musik og har en overordnet plan.... Vi skal lave et flintstones nummer :klap:

Men hooold nu kæft der er mange udgaver af sangen og kan ikke vælge hvilken det skal være :roll:

 

Glæder mig til flintstones, formoder du skal have noget leopard-pels på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 322
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Flintstones! Dét glæder jeg mig til at se!

 

Jeg overvejer seriøst at lave et HTM-program til Kato med Ejer Det (videoen er desværre ikke udkommet endnu, så kan ikke linke). Den har et monotont, march-agtigt beat, som jeg synes passer super til HTM. Og så er jeg helt vild med nummeret (når nok at blive træt af det inden) og jeg kan lige se mig lege street i mit one-piece med hængerøv, mine skater-sko og en kasket :lol: Jeg er dog kun nået til at han skal twiste et par steder, som jeg synes passer super godt. Og hvis det er muligt, få Mingus til at give mig kasket på eller noget andet sjovt. Jeg er helt hooked, nu hvor jeg endelig har valgt sang!

 

Har først lige hørt den nu - Men der er masser af muligheder i det og med et Kato nummer, så kan man ikke andet end skille sig ud :klap:

 

 

Glæder mig til flintstones, formoder du skal have noget leopard-pels på :mrgreen:

 

Ja selvfølgelig da! :mrgreen:

Ej, har ikke liiiige spekuleret i kostume endnu, men mon ikke jeg ender i sådan noget.

Skal i hvertfald have lavet mig et stort ben, som rekvisit og det er stort set der jeg er nået til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har først lige hørt den nu - Men der er masser af muligheder i det og med et Kato nummer, så kan man ikke andet end skille sig ud :klap:

 

 

 

 

Ja selvfølgelig da! :mrgreen:

Ej, har ikke liiiige spekuleret i kostume endnu, men mon ikke jeg ender i sådan noget.

Skal i hvertfald have lavet mig et stort ben, som rekvisit og det er stort set der jeg er nået til.

Én af grundene til at jeg har valgt den er også, at stilen og attituden er så langt fra min normale person, at jeg virkelig skal spille en rolle. Og det tror jeg egentlig er en fordel, når man skal i ringen for første gang.

Nu må jeg så udtænke en historie. Hmm, måske bliver det alligevel freestyle...

 

Flintstones giver godt nok mange muligheder. Det bliver altså fedt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Én af grundene til at jeg har valgt den er også, at stilen og attituden er så langt fra min normale person, at jeg virkelig skal spille en rolle. Og det tror jeg egentlig er en fordel, når man skal i ringen for første gang.

Nu må jeg så udtænke en historie. Hmm, måske bliver det alligevel freestyle...

 

Flintstones giver godt nok mange muligheder. Det bliver altså fedt!

 

Hihi, kunne ikke selv overskue noget der ligger for langt fra hvordan Kaia og jeg er - Men kan udmærket følge dig i, at det hjælper lidt at skulle ind og spille en rolle, fremfor at være sig selv.

Der er også mange sjove muligheder i sangen, uden at skulle kloge mig for meget på det :mrgreen:

 

Har været bundet lidt af, at vi er nød til at lave noget lidt sjovt og hyggeligt, fordi hverken Kaia eller jeg, er særlig bombastiske eller elegante i vores udtryk, når vi er sammen :engel:

Har en helt anden type sang i tankerne til Yodas HTM engang når vi skal i gang med det.

 

Men her i starten synes jeg også det er lidt nemmere med FS og en tydelig rolle at gå ud fra - Og en sang med ret tydelige ques, uden de kommer for hurtigt efter hinanden.

 

Glæder mig også rigtig meget til at komme i gang med programmet.

Men der er mange ting der skal trænes før jeg kan se om min plan hænger sammen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yip, yip, så har Cassi styr på en ting mere til sit FS program... Det består af at hun har sit hoved på min hånd og jeg går baglæns, mens hun følger med og så smider hun sig ned på siden på kommando(hendes svar på at spille død *gg*), så nu må næste ting der skal læres at hun skal gå fra at gå rundt om mig til at dække foran mig med en gryde imellem os, bakke 6-8 skridt og ned i en buk(eller måske bare en dæk igen). Så har vi det hele lært, og så skal det bare udføres i en sammenhæng, har jo lavet mit program. Skal så have fat i en stor gryde(gad vide om min far stadig har den store messinggryde vi brugte til at hente brænde i(den har en diameter på 60 cm, så den er da ikke til at overse), en træstok og så et kostume...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi, kunne ikke selv overskue noget der ligger for langt fra hvordan Kaia og jeg er - Men kan udmærket følge dig i, at det hjælper lidt at skulle ind og spille en rolle, fremfor at være sig selv.

Der er også mange sjove muligheder i sangen, uden at skulle kloge mig for meget på det :mrgreen:

 

Har været bundet lidt af, at vi er nød til at lave noget lidt sjovt og hyggeligt, fordi hverken Kaia eller jeg, er særlig bombastiske eller elegante i vores udtryk, når vi er sammen :engel:

Har en helt anden type sang i tankerne til Yodas HTM engang når vi skal i gang med det.

 

Men her i starten synes jeg også det er lidt nemmere med FS og en tydelig rolle at gå ud fra - Og en sang med ret tydelige ques, uden de kommer for hurtigt efter hinanden.

 

Glæder mig også rigtig meget til at komme i gang med programmet.

Men der er mange ting der skal trænes før jeg kan se om min plan hænger sammen :lol:

Sangvalg kan nå at ændre sig mange gange inden april :engel:

 

Jeg synes HTM er mere overskueligt, fordi det trods alt er lidt mere bundet. Det svære bliver overgangene.

Jeg har bestemt mig for at lære Mingus at sætte poterne på min bagdel når der i sangen rappes "se på mig nu, jeg er klar på din bum-bum" det synes jeg selv er ret komisk :lol: Og måske lære ham at skubbe en bold i mål, mens de synger om Niklas Bendtner.

 

Nogle gode forslag til hvordan jeg kan lave en ølflaske i et hundevenligt materiale?

 

Hvor finder jeg regler for de forskellige HTM-positioner? Jeg kan hverken finde dem i reglerne på DKKs side eller på Emmys blog. Jeg efterlyser specielt hvor mange der skal vises i HTM1.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sangvalg kan nå at ændre sig mange gange inden april :engel:

 

Jeg synes HTM er mere overskueligt, fordi det trods alt er lidt mere bundet. Det svære bliver overgangene.

Jeg har bestemt mig for at lære Mingus at sætte poterne på min bagdel når der i sangen rappes "se på mig nu, jeg er klar på din bum-bum" det synes jeg selv er ret komisk :lol: Og måske lære ham at skubbe en bold i mål, mens de synger om Niklas Bendtner.

 

Nogle gode forslag til hvordan jeg kan lave en ølflaske i et hundevenligt materiale?

 

Hvor finder jeg regler for de forskellige HTM-positioner? Jeg kan hverken finde dem i reglerne på DKKs side eller på Emmys blog. Jeg efterlyser specielt hvor mange der skal vises i HTM1.

 

Kan du ikke lave en flaske i papmache og så male den så den ligner en ølflaske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder jeg regler for de forskellige HTM-positioner? Jeg kan hverken finde dem i reglerne på DKKs side eller på Emmys blog. Jeg efterlyser specielt hvor mange der skal vises i HTM1.

 

Det er der ikke nogen regler for. I HTM1 bør du kunne bestå med 2-3 pæne positioner. Der er ikke nogen forventning om, at du skal kunne vise positionerne i forskellige retninger i klasse 1. Det kan naturligvis hive pointene op i Indhold & sværhedsgrad med flere positioner og/eller retninger, men vi vil hellere se færre, pæne positioner, end mange postioner og retninger der ikke helt fungerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Nogen tips til at lære hunden at komme op på bagbenene og stå? Lige nu arbejder vi med targetstick, og det lader til at virke. Hun er dog meget tilbageholdende. Jeg har lidt en mistanke om at der er to grunde. Den ene er at hun stadig passer på sig selv. Hun var jo skadet sidste vinter i det ene knæ, og måske er der noget som stadig sidder i hende(hun burde ikke have ondt, hun blev tjekket igennem af kiropraktor i december og alt var simpelthen så superfint hele vejen igennem, så tænker det kan være noget psykisk :vedikke:). Den anden grund er at hu bare ikke har nemt ved det rent bygningsmæssigt, hun er meget lang i ryggen, men altså hun kan jo sagtens måde sidde med løftede forben og helt oprejst hvis hun skal glo ud af et vindue.

 

Jeg vil kæmpe videre med stick, men er der andet man kan gøre? Jeg vil ikke bruge hænder, for der tager hun fat med det samme, og jeg er liiiidt træt af sår efter hendes negle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm... Nogen tips til at lære hunden at komme op på bagbenene og stå? Lige nu arbejder vi med targetstick, og det lader til at virke. Hun er dog meget tilbageholdende. Jeg har lidt en mistanke om at der er to grunde. Den ene er at hun stadig passer på sig selv. Hun var jo skadet sidste vinter i det ene knæ, og måske er der noget som stadig sidder i hende(hun burde ikke have ondt, hun blev tjekket igennem af kiropraktor i december og alt var simpelthen så superfint hele vejen igennem, så tænker det kan være noget psykisk :vedikke:). Den anden grund er at hu bare ikke har nemt ved det rent bygningsmæssigt, hun er meget lang i ryggen, men altså hun kan jo sagtens måde sidde med løftede forben og helt oprejst hvis hun skal glo ud af et vindue.

 

Jeg vil kæmpe videre med stick, men er der andet man kan gøre? Jeg vil ikke bruge hænder, for der tager hun fat med det samme, og jeg er liiiidt træt af sår efter hendes negle :blink:

 

Jeg har brugt hånden til at lokke hunden op, det tror jeg de fleste gør. Men du kan også lære hende først at stå på bagbenene med forpoterne hvilende på din ene arm, og så derefter bruge den modsatte hånd med en godbid i til at lokke hende til at slippe med poterne, eller til at blive oppe, hvis du trækker den arm, hun har poterne på, lidt nedad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg forsøgt og så er det hun ligesom beslutter sig for at så skal hun ikke mere. Er jeg heldig så vil hun måske to gange, men når hun ikke har noget at støtte forbenene på de to gange, så stopper det. Hun kan sagtens stå på bagbenene op af mig. det er nærmest en paradedisciplin for hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg forsøgt og så er det hun ligesom beslutter sig for at så skal hun ikke mere. Er jeg heldig så vil hun måske to gange, men når hun ikke har noget at støtte forbenene på de to gange, så stopper det. Hun kan sagtens stå på bagbenene op af mig. det er nærmest en paradedisciplin for hende...

 

Jeg ville gøre som Sonja, og så give det lidt tid med støtte, så hun bliver tryg ved at stå og måske gå lidt rundt med støtte hos dig.

 

Anja hjalp med en plan for Yoda, fordi det er sindssygt vigtigt for de her unge dingle-hunde, at rygmuskulaturen og balancen langsomt opbygges.

Så vi starter f.eks m. bamse-sit m. støtte, derefter uden støtte indtil han kan sidde sådan uden at anstrenge sig og derudover en del kropskontrol på balje og balancebræt inden vi overhovedet starter på at stå på bagben.

 

Nu er Cassi jo noget ældre og går ud fra du har lavet en del kropskontrols og balance arbejde med hende i forvejen?

For så behøver du jo ikke gå så grundigt til værks. Men det kunne måske hjælpe at starte lidt nemmere ud, så hun bliver mere tryg ved at holde balancen?

 

Kan godt se det er træls at få revet armen til blods, men kan du ikke lære hende stille og roligt at sætte poterne på din arm?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har stået og gået på bagben med støtte på min arm i et lille halvt år nu, så synes efterhånden hun er blevet støttet. Problemet er lidt det samme hvis hun sidder.

 

Der er trænet meget med både balance og kropskontrol, både i form af hendes genoptræning(hvor vi stadig bruger øvelserne) og så alt det arbejde vi laver i forhold til rally og agility.

 

Men jeg må nok bare være mere tålmodig med blondinen. Det lykkedes trods alt at lære hende at spille død(hun syntes det var skide skægt og troede vi legede, når jeg prøvede at få hende ud af den fine løvedæk hun har). Det tog så kun to år at finde ud af hvordan vi skulle knække den nød :stupid: Den er altså ikke altid lige kvik...

 

 

Er også kommet i et dilemma. Der afholdes dobbelt DKK-konkurrence d. 16/5 i rally(med mulighed for DM-udtag). Lige nu er vi på som nr. 2 reserve, så vi skal gerne finde et bedre resultat frem og så er der jo længe til slutningen af juli. Men det er samme dag som Anja holder kursus. Hvad gør man så? Overvejer at se om det går godt her næste søndag med de nye skilte. får vi +95 er der ingen tvivl om at så satser vi. Og igen er jeg jo lige liiidt ærgerlig over at hun ikke bare kunne blive i ro i stå og dæk, da vi var afsted i november. Så havde den været sikker.

Det skal lige siges at Cassi virker fløjtende ligeglad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Stå på bagben: Der har vi også trænet det ved at lokke.. jeg gjorde også det at hun kom op på bagpoterne hvor hun havde sin ryg ind mod mig som en slags støtte. Det hjalp rigtig meget... Ved ikke om du har prøvet det Camilse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er i det hele taget ikke meget for at have mig bag sig når hun arbejder. Men lige nu fungerer det, og vi starter nok rigtig op på det når vi når min vinterferie...

 

Lige en ekstra ting. Cassi er ved at lære at dreje rundt og stiller sig med ryggen til mig, det er lettere sagt en gjort. Vi har dog fået håndtegn på og langt de fleste gange ender hun det rigtige sted. Nu skal jeg bare have en verbal kommando på det cue(elsker at arbejde med hende, hele grundforståelsen for det var der på mindre end fem minutter, hun elsker bare det her). Det eneste problem er så bare at hun rigtig gerne vil vise mig hvor skrap hun er til at bukke...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...