Hop til indhold

Hævelse?


Gæst kakaoko24
 Share

Recommended Posts

Gæst kakaoko24

Hej alle sammen. Min hund er lige blevet opereret i det ene bagben efter en hund bed hende:cry:. Nu er der så det problem at hendes bagpote er MEGET hævet, ca dobbelt størrelse af det andet. Er der nogen råd imod dette? Mange tak for hjælpen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kakaoko24

Hej Potemis. Tak for svaret, måske jeg skulle have skrevet vi har snakket med vores dyrlæge. Det er først i går hun blev opereret ;) Tænkte bare på om vi kunne gøre noget selv. Har løsnet hendes forbinding lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kakaoko24

Hej MiniBillen, som jeg skrev til Potemis er der noget jeg glemte at skrive. Vi har snakket med vores dyrlæge :D Men måske der var noget vi selv kunne gøre for at hjælpe hende. Det er jo ikke nemt at sige til en hund: Hold dit ben højt oppe hehe. Men mange tak da :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Der kan ofte komme hævelse efter et indgreb - hvis dyrlægen ikke mener det er alarmerende så kunne et koldt omslag måske hjælpe lidt, samtidig vil det også lindre smerten lidt. En pose frosne ærter eller lign pakket ind i et viskestykke og så holde på/ligge om benet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kakaoko24

Tak for rådet Beaglepack. Vi har puttet noget koldt omkring pakket godt ind så hun ikke får forfrysninger. Må godt nok sige det ser MEGET voldsomt ud. Hendes pote er over dobbelt størrelse af den anden, men mon ikke det fortager sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kakaoko24

Ja den er dobbelt størrelse. Det begyndte her i eftermiddags, og hun blev opereret i går. Nej poten er faktisk ret kold, men der er nogle blodudtrækninger i poten. Vi har løsnet hendes forbinding lidt, så det ikke strammer. det jeg tænker lidt er også at hun blev opereret lige ved albuen, kan det mon være derfor? HUn er jo en hund på ca 30kg også

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Ja den er dobbelt størrelse. Det begyndte her i eftermiddags, og hun blev opereret i går. Nej poten er faktisk ret kold, men der er nogle blodudtrækninger i poten. Vi har løsnet hendes forbinding lidt, så det ikke strammer. det jeg tænker lidt er også at hun blev opereret lige ved albuen, kan det mon være derfor? HUn er jo en hund på ca 30kg også

 

Hvis ikke den er varm, tror jeg ikke I skal bekymre jer så meget, som dyrlægen også har sagt :) Og jeg kan godt se, at hvis det er ved albuen og hun vejer 30 kg, så er der en del pres på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg blev opereret i albuen, hævede min underarm, hånd og fingre til dobbelt størrelse, og jeg havde VIRKELIG ondt! Det viste sig at være forbindingen der var lagt for stramt. Jeg ville nok løsne den en tand mere hvis hævelsen ikke er faldet siden i løsnede.

 

Og hvis overfaldet er dækket af skadevoldende hunds forsikring, synes jeg bare i skal tage et smut omkring dyrlægen i morgen for at være sikker:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kakaoko24

Det tyder på det er faldet en smule siden vi løsnede det sidst. Heldigvis da. Ja det med forsikring, det tager noget tid, for hun vil IKKE melde det. Så jeg sagde til hende at det var hende hund, ergo hendes ansvar, men det er som om hun ikke rigtig forstår alvoren i det. Har til sidst sagt til hende at hvis der ikke sker noget, så bliver hun meldt til politiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tyder på det er faldet en smule siden vi løsnede det sidst. Heldigvis da. Ja det med forsikring, det tager noget tid, for hun vil IKKE melde det. Så jeg sagde til hende at det var hende hund, ergo hendes ansvar, men det er som om hun ikke rigtig forstår alvoren i det. Har til sidst sagt til hende at hvis der ikke sker noget, så bliver hun meldt til politiet.

 

:ae: du skal melde det. Og gør det hurtigt. Ejeren vil da aldrig melde sin egen hund. Rigtigt god bedring til din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kakaoko24

Det er også meldt nu. Kan simpelthen ikke være rigtigt man kan være en SÅ uansvarlig hundeejer. :fornaermet: Men mange tak hvertfald for hendes god bedring. Vil da lige smide et par billeder på af hendes ben efter operation, samt hendes hævet pote, som dog er pænere idag, heldigvis :-DHævet pote.jpg

Benet.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Uhh stakkels hundebasse :ae:

 

Såret ser ellers fint ud - kan godt se poten er noget hævet, men godt der er blevet bedre.

Og selvfølgelig skal den uansvarlige hundeejer da betale - det mangler da bare !

 

Rigtig god bedring :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kakaoko24

Vil lige give en statusopdatering på vores kære hund. I dag var det desværre så slemt at hun ikke kunne støtte på sit ben :(. Hun slikkede og slikkede på sin MEGET store pote, så til sidst prøvede vi at ringe til vores egen dyrlæge. Han har holdt sin telefon tændt her i weekenden bare for hendes skyld :-D. Vi snakkede frem og tilbage, men det endte med at han gerne ville se hende. Han rensede såret og det så fint ud, lagde noget nyt forbinding på, denne gang helt ned over poten så hun ikke kunne slikke på den. For en sikkerheds skyld gav han lige noget penicillin. Vi fik noget nyt forbinding med hjem og fik at vide vi bare skulle gøre som vi havde gjort indtil videre. Og det bedste var snart at han ikke ville have noget for det, det er da en dejlig dyrlæge, som tænker på dyret fremfor weekend og penge. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber at penicilin og nu forbinding hjælper hurtigt!

 

Efter en operation (og endnu mere ved et overfald med bid) vil nogle lymfekar altid blive revet over, og derfor kan væske ikke trække tilbage fra benet. Det er forbundet med store smerter (som du selv oplevede, da hun ikke ville støtte på benet) når benet er så spændt og behandles som regel med en elastisk forbinding med et vist pres på det ramte område.

 

God bedring til hende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...