Hop til indhold

Ribbenssteg vs Malteser / Chihuahua


Gæst Zaki
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg vil blot høre om nogen har erfaring med at give deres hund et ben fra en ribbenssteg ?

Vi har en hvalp på snart 4 måneder ( chihuahua / malteser blanding)

og jeg tænkte at det kunne være dejligt for ham at gnave lidt i ?

 

hilsner christina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hej

 

Jeg vil blot høre om nogen har erfaring med at give deres hund et ben fra en ribbenssteg ?

Vi har en hvalp på snart 4 måneder ( chihuahua / malteser blanding)

og jeg tænkte at det kunne være dejligt for ham at gnave lidt i ?

 

hilsner christina

JA hvis det er råt..Men hvis stegen er færdig så nej.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Nu ved jeg ikke om du har givet benet - men mange hunde, min egen inklusiv, får ret hård mave af svineben, så pas på ikke at give for meget når din hvalp ikke er vant til det ;)
Giver du mange eller store mænder eller hvordan man nu skal sige? mine får et ribben af gangen (fra de er 3-4 uger) og de får aldrig hård mave.. Men hvis jeg giver mange lammeben kan de godt få hård mave.. Store okseknogler får de tyndskid af hvis jeg ikke fjerner noget af marven
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Læste overskriften og troede først det var et spørgsmål om ts skulle lave ribbensteg eller malteser/chi til aftensmad (ikke sjovt, medmindre man har syg humor).
Det har jeg, så.....:sjov::sjov::sjov:
Link til indlæg
Del på andre sites

Giver du mange eller store mænder eller hvordan man nu skal sige? mine får et ribben af gangen (fra de er 3-4 uger) og de får aldrig hård mave.. Men hvis jeg giver mange lammeben kan de godt få hård mave.. Store okseknogler får de tyndskid af hvis jeg ikke fjerner noget af marven

 

Nej, når jeg har givet svineben har de været ca samme str. som de andre ben hun får (lam, kylling og okse). dem får hun bare almindelig benmave af, men svineben gør direkte ondt på hende at komme af med :(

 

Har hørt flere steder fra at det vidst er meget almindeligt hos nogle hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine små yorkier kan fint få tilberedte ben f.eks spareribs men det er fordi de ikke er stærke nok til at tygge benene, de får bare en masse fornøjelse ud af at gnave kødresterne af. Inden du evt begiver dig ud i det samme skal du selvfølgelig være sikker på din heller ikke kan tygge benene så de splintres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...