Hop til indhold

Det her forstår jeg ikke...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hvorfor i alverden er det bedre at anbringe tæven på internat og have sine hvalpe der, og derefter risikerer hvalpene at skulle opvokse på internat fordi ingen vil have dem.

 

Måske er det kynisk, men jeg syntes ærlig talt at det havde været bedre at ejeren havde fået sin vilje, nemlig at tæven havde fået en abort og efterfølgende sterillisation, men i stedet bor den nu på internatet, og kun 2 af hundehvalpene er solgt.

 

Og ydermere kan man alle mulige steder læse at internaterne er overfyldte og det er helt umuligt at komme af med de hunde der står der :vedikke:

 

Et ønske-scenarie for enhver dyreglad: Otte varme, bløde, nuttede små hundehvalpe, der vælter sig rundt mellem hinanden og deres mor, Nille - en cirka to år gammel fin jagt-labrador.

 

Historien bag er knap så bedårende: Ejeren tog den gravide Nille til dyrlægen for at få gjort definitivt kål på både underliv og hvalpe. Dyrlægen vægrede sig dog og ringede i stedet til Hillerød Internat, som ikke kunne få sig til at sige nej.

 

Aftalen er nu, at internatet sælger hvalpene, og først derefter får familien Nille hjem igen - med en enkelt hvalp.

 

De små er otte uger og salgsklare på tirsdag den 15. januar, men foreløbig har internatet kun fået afsat to.

 

Og Nilles hvalpe er blot nogle af de mange hunde, som internatet forsøger at finde nye, gode hjem til.

 

"Vi samarbejder nemlig også med Nordsjællands Politi - og tager os af hitte-hunde fundet på gader og stræder. Og dem er der ikke blevet færre af," siger Charlotte Jørgensen, medindehaver af Hillerød Internat.

 

Internat vælter sig i hundehvalpe - Hillerød Posten
Link til indlæg
Del på andre sites

Næh det forstår jeg heller ikke... men mindre den var så langt henne i drægtigheden, at man ikke kunne gøre det? :vedikke:

 

 

Det er også det jeg tænker.. Altså den måske var så langt henne at det ikke var forsvarligt... Det sagt så kunne man jo have valgt at aflive hvalpene ved fødslen, og f.eks. lade tæven beholde to eller tre, som virker en anelse mere overskueligt at sælge end 8...

 

Tæven er jo også ret ung, så jeg synes bestemt ejeren havde taget et ansvarligt valg at den ike skulle have hvalpe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...