Hop til indhold

Gula hund


kharder
 Share

Recommended Posts

I Sverige findes der en kampagne, som jeg tænkte kunne være en god idé også at få udbredt her i Danmark.

 

Kampagnen heder "Gula hund" og går ud på at der sættes en gul sløjfe eller hunden får et gult tørklæde på eller lignene. Tanken er så, at disse hunde får mere plads, ved at andre med det samme kan se at man ikke er interesseret i kontakt.

 

Der kan læses mere om "Gula hund" på Gula hund YellowDog www.gulahund.se www.yellowdog.se.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt om konceptet flere gange, men jeg har aldrig set en hund med gul sløjfe/tørklæde/lignende. Jeg synes dog at ideen er rigtig god, og det ville være fedt hvis det blev mere udbredt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har afprøvet det, men ingen fatter ideen og de færreste opdager det gule bånd, så glemmer det oftere og oftere. Havde det bla på til noget træning med hundefolk, tænkte lidt, at hvis nogen kendte til det, så måtte det være den slags, men nej.

 

Har mødt en i skoven, som gik med gult bånd, men det var fordi den var sur og ejeren ikke gad den fik tæsk af større hunde, så den måtte gerne hilse på vores (og æde dem) :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...