Hop til indhold

Min lille hemmelighed..


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det ER jo Doby, se lige de øjne der! For fanden jeg er forelsket :lun: Hun er simpelthen FANTASTISK!

Taaak :bighug:

Og kan jo kun erklærer mig enig - jeg forelskede mig også i hende ASAP! Og endnu mere da hun kom herhjem. Hun er virkelig fantastisk! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Manden har i hvert fald ikke fortrudt at han sagde ja til at få Zazu - selvom han først sagde nej (!) og holdt fast i dét. Men tror han er glad for han kom på andre tanker! :lun: I dag sagde han at han var virkelig imponeret over hvor nem Zazu er - nærmest uanset hvad man udsætter hende for, så tager hun det bare med ophøjet ro. Køre i bil, være alene hjemme, nye mennesker, drengene, Ayo & Liva, dele mad/tyggeting/bamser osv. hun er virkelig den dygtigste lille basse! :5up:

 

I dag har svigerne + mandens bror været forbi for at hilse på hende - tre helt nye mennesker. Zazu fór ud i bryggerset da de ankom og sprang glad hen til dem med logrende hale for at hilse på! :klap:

 

Jeg er virkelig også imponeret over hende - hun er bare så sød og nem :hjerte: utrolig glad og meget kærlig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved Jupiter, hvor er hun bare kær! :lun:

 

Tror, det er godt, jeg ikke nåede at møde hende (læs: tage hende med hjem), for hun kunne vist ikke have passet bedre ind, end hos jer.

 

Match made in heaven! :hjerte:

Taaak for de søde ord :bighug: det varmer!

 

Du kan tro vi også kun bliver mere og mere forelsket i hende dag for dag :lun: hun er så skøn, og så nem!

Det eneste vi sådanset "kæmper" lidt med er renligheden - hun har været vant til at man skal tisse på tæppe - så når der ligger tæpper, vælger jo hun selvklart dem - for det har hun jo lært man skal. Så nu har vi så valgt at fjerne alle vores tæpper på gulvet, i sofa osv. og så går hun ligeså pænt hen til døren :5up: og så tænker jeg at når hun er blevet lidt ældre, og er helt med på at man skal gøre hvad man nu engang skal UDENFOR - så kan vi roligt finde tæpperne frem igen. Men det ER da heller ikke nemt, for det bette pus - først lære man at man skal tisse på et tæppe, og bagefter er det forkert.. altså, ja hun ved jo ikke vi synes det er forkert, for hun bliver absolut ikke skældt ud for det - hun tror bare hun er flyttet til et tæppeløst hjem.. :lol:

 

I går mødte vi en mand med tre små hunde - da Ayo & Liva gik hen for at hilse på de tre hunde, så kom Zazu springende bagefter med logrende hale og skulle da også hilse!! Så dygtig!

 

Ellers har jeg proppet lommerne med kyllingepølser, til når vi møder større hunde på ture, dem vil hun nemlig gerne gø lidt af (og Liva hepper straks med! :roll:) - men med kyllingepølser kommer der lynhurtigt ro på, så vi kan kigge på dem på afstand uden at skabe sig sådan, det skal hun nok få lært - og Liva med. :lol:

 

Vores have er hun helt tosset med - hun sætter sig ofte hen til døren, så vil hun gerne ud - så tuller hun bare rundt derude, eller Ayo smutter med og så fræser de rundt i hele haven - og sætter mudderpoter over hele vores stuegulv når de kommer ind igen! :evil::engel:

 

Hun er simpelthen den nemmeste og skønneste lille hund - og jeg tror det har været MEGET sundt for hende at komme til et hjem hvor der var to andre hunde i forvejen, således hun blev en del af en flok. Det ser ud til at hun føler sig utrolig tryg sammen med Ayo & Liva - ellers tror jeg heller ikke hun havde hilst på den gruppe af 3 hunde vi mødte - men fordi Ayo & Liva gjorde, så ville hun da også gerne. Man kunne se hun lige stod og afventede deres reaktion, og da de så hilste på, jamen så måtte det jo være ok :blink:

 

Og ligge tæt hele banden sammen - dét gør de også meget i. Den kasse Ayo & Liva hele tiden har haft, til at være i i bilen, som jeg nok ville mene havde en passende størrelse til Ayo & Liva kun, der hopper de alle tre ind i, når den står i bryggerset og putter derinde sammen :lol: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er altså også lynende intelligent! I lørdags var det en uge siden hun flyttede herhjem - og hun reagere allerede fuldstændig på sit (endda nye!) navn. Hun forstår hvad det betyder når vi siger "Skal I ud og gå en tur?" Så drejer hun hovedet, og 2 sekunder efter styrter hun ud til døren med de andre. :lun: Hun kigger tilbage på mig når vi er på ture når der bliver sagt følgende ord; Zazu, nej eller dygtig. Så ved hun godt der plejer at falde godbidder af! Eller ja, hvis jeg kalder på de andre, så kommer hun også - og det gælder også omvendt. De har regnet ud, bliver der kaldt på én hund, falder der godbidder af - så så skal de da allesammen hen og have godbidder! :lol:

 

Altså hun har allerede overhalet Liva x1000 i intelligens - hun ER virkelig huset blondie! Men vores sødeste blondine-hund :hjerte: men hun har altså boet her siden sommerferien '12, og det er måske en måned siden hun regnede ud hvad "Skal I ud og gå en tur?" betyder :sjov: hun har heller ikke fanget "Sit" endnu. :rolleyes: For Ayo tog det måske 1-2 korte træningssessioner, så var hun ret god til sit lynhurtigt. Men Liva er nok også den mindst trænings-motiveret hund jeg nogensinde har kendt, hun gider viiiirkelig ikke. Uanset godbiddernes lækkerhed! Hun vil meget hellere hygge siden indenfor i sin sofa med bamser eller kødben, alternativt aktiveringslege man kan ligge ned og løse! :sjov:

 

Som Livas fys også siger, så plejer de fleste hunde der kommer hos hende, at være meget utålmodige når de skal være på briksen og mærkes efter, og de vil meget hellere ind på løbebåndet - Liva hun smider sig med det samme hun kommer op på briksen og SÅ er hun bare klar til at blive mærket igennem. Hun ELSKER det! Og selv på alle de muskler som burde gøre allemest ondt, at få trykket på, så ligger hun med de mest saglige øjne og nyder det. :lol: Løbebåndet gør hun fordi hun skal - men kunne hun ligge ude på briksen hele besøget igennem og få mærket på sine muskler, så valgte hun uden tvivl det! Gåture vil Liva dog gerne, rigtig gerne! Men det der med at bruge hjernen og arbejde for føden, dét takker Livsen altså nej til. :lol:

 

Men Zazu - hun er altså vildt klog! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle af billederne figurere også i feb-billedtråden - men tænker lige jeg også ville opdatere hendes egen tråd + nogle billeder som ikke er andre steder også.

 

Det går stadig rigtig rigtig godt med hende. Og dem alle tre sammen! De hygger sig stadig såååå meget. Hun sover igennem hele natten, hver eneste nat - det eneste vi mærker til dem er at tre hunde godt kan fylde en halv seng - så har manden & jeg så den anden halvdel til deling :lol: men det er nu så hyggeligt!

 

Vi har igen i dag været i hundeskoven - og Zazu er SÅ dygtig til indkald. Dét har hun bare styr på. Kyllingepølserne er uden tvivl også et hit. Alene-hjemme-delen går stadig også fuldstændig smertefrit - er virkelig, virkelig imponeret over hende. Og har meget svært ved at forstå at det i dag kun er 14 dage siden vi hentede hende :vedikke: det føles jo som om hun altid har været her! :hjerte:

 

Vi har et vennepar som kommer til aftensmad og en hyggelig aften på fredag - fordi de ved vi har fået Zazu, og de sååå gerne vil ud og hilse på hende :bighug:

 

Lige pt ligger hun i sofaen, på lammeskindstæppet, lige ved siden af mig og putter - med den ene pote henover et lækkert kødben, hehe.

 

I torsdags skulle vi have malere på besøg, så der skulle hundene passes, eftersom de kom mens vi var på arbejde - de blev sendt ud til min mor, jeg afleverede dem da jeg kørte på arbejde - de er blevet passet af min mor før, herover, også Zazu - og hun var også bare helt cool med at jeg afleverede alle tre hunde hos min mor og gik derfra. Hun havde bare hygget sig sammen med de to andre og min mor. Jeg skal love jer for at min mors stue heller ikke kunne skjule at der var tre hunde på besøg - der lå bamser, tyggeben og bamsefyld over det HELE! Min mor syntes bare det var skidehyggeligt, og havde forkælet dem med tyggeben, leverpostejsmadder og frikadeller - tror da pokker de sådan elsker at blive passet af hende! :lol:

 

Og SÅ til billederne :lun:

 

IMG_0207.JPG

Kamphund?! :shock: :hmm:

 

IMG_0208.JPG

Wuhuuu - Ayo er bare SJAAAAW! :banan:

 

IMG_0229.JPG

Kamphund sir' jeg jo! Den sødeste af slagsen.. :hjerte:

 

IMG_0234.JPG

Den der have man kan løbe i - dén er altså fantastisk!

 

IMG_0242.JPG

Smukke Zazupigen

 

IMG_0251.JPG

Den ene øre er her de seneste par dage kommet lidt i tvivl om hvorvidt det vil stå eller ligge ned - i går lå det ned det meste af dagen :lol:

 

IMG_0257.JPG

WROOOOOM!!!

 

IMG_0279.JPG

"Hej moar" :hjerte:

 

IMG_0432.JPG

Det der med at gå i line uden at trække er en by i Rusland - for alle tre hunde :lol: men ok, man kan sgu nok heller ikke forvente det når man ikke har trænet dem i det! :engel:

 

IMG_0471.JPG

I hundeskoven

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har vi været på tur med MissM, Bamse & Kaia. Zazu brugte lige de første 5 minutter på at gø af dem, men så gik MissM et stykke foran, og jeg gik bagved med Ayo & Zazu, fik kontakt med hende flere gange og gav kyllingestykker når hun tiede stille. Efter de 5 minutters tid, hvor hun havde set dem an på afstand, så gik vi helt op til dem, så de kunne hilse. Og de endte da også med at løbe frit alle fire sammen :klap:

 

Det skønne ved Bamse & Kaia er, udover de er SÅ søde og skønne, at de heller ikke har den helt store interesse i decideret leg - men mere at tulle rundt og snuuuuuse! Og dét tænker jeg er rigtig fint for Zazu at møde sådanne hunde, og især Bamse som jo er en større hund, så hun bare kan lære at acceptere nye hunde, og også større, og uden at det så er en hund som konstant vil lege med hende - på den her måde kunne hun selv tulle rundt med dem, og deltage i deres snuseri, som hun selv følte for var passende :5up: hvis nu det var en hund som konstant sprang i playbow for hende og legegøede af hende, så ville hun nok nærmere blive mere usikker, fordi det ville være for overvældende.

 

Nej det her, det var en rigtig god - og positiv! - oplevelse for hende, så det må vi uden tvivl gentage igen! :banan:

 

Og desværre ikke nogle billeder. UUUUNDSKYLD!!! :genert:

Vi ville ikke tage kamera med på turen, nogle af os, da vi havde nok at se til med at holde styr på 4 hunde i liner og jeg med mine kyllingepølse-stykker som røg i munden på Zazu i en pokkers fart - så vi havde besluttet at vi ville tage nogle billeder når vi kom tilbage til bilen igen, men der sneede det så helt vildt! :???: Næste gang!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ja, det var en rigtig fin tur og hvor er Zazu dog bare en bedårende lille en :lun:

Så fin!

Havde jeg nu ikke haft hænderne fulde af to hvide tornadoer, så var hun nok også blevet begramset lidt mere :mrgreen:

 

Hun tog det så fint og virkede ikke til at have opfattet hvor stor Bamse rent faktisk var ifht. hende.

Tror også det er rigtig godt med sådan nogle hundemøder, hvor hun kan få lov at gå og snuse i numsen og kigge an i hendes eget tempo, uden at de andre hunde opsøger hende, men at det er hende der skal opsøge dem. :5up:

 

At Ayo så uden tvivl synes Bamse var ret fantastisk, det hjalp helt sikkert også til, at hun vist synes han var ganske OK :lol:

Kaia synes vist også stadig at Ayo er vældig, vældig sød - I hvertfald fik de taget nogle ture rundt sammen nede ved søen.

 

Men hun er jo en fantastisk lille pige, hende Zazu, der har et enormt mod på verden og især når man tænker på hvor hun kommer fra.

Dejlig, dejlig og imødekommende og glaaaaad lille hund :lun:

 

Det er egentlig også utroligt, at man kan tage 4 hunde med, hvor begge hold bor sammen og så bare få det til at fungere.

Især når man tænker på den baggrund de har hver især.

Det er jo også super godt for mine kræ, at møde dine hundepiger, som jo er rigtig høflige og søde.

Dejligt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var en rigtig fin tur og hvor er Zazu dog bare en bedårende lille en :lun:

Så fin!

Havde jeg nu ikke haft hænderne fulde af to hvide tornadoer, så var hun nok også blevet begramset lidt mere :mrgreen:

 

Hun tog det så fint og virkede ikke til at have opfattet hvor stor Bamse rent faktisk var ifht. hende.

Tror også det er rigtig godt med sådan nogle hundemøder, hvor hun kan få lov at gå og snuse i numsen og kigge an i hendes eget tempo, uden at de andre hunde opsøger hende, men at det er hende der skal opsøge dem. :5up:

 

At Ayo så uden tvivl synes Bamse var ret fantastisk, det hjalp helt sikkert også til, at hun vist synes han var ganske OK :lol:

Kaia synes vist også stadig at Ayo er vældig, vældig sød - I hvertfald fik de taget nogle ture rundt sammen nede ved søen.

 

Men hun er jo en fantastisk lille pige, hende Zazu, der har et enormt mod på verden og især når man tænker på hvor hun kommer fra.

Dejlig, dejlig og imødekommende og glaaaaad lille hund :lun:

 

Det er egentlig også utroligt, at man kan tage 4 hunde med, hvor begge hold bor sammen og så bare få det til at fungere.

Især når man tænker på den baggrund de har hver især.

Det er jo også super godt for mine kræ, at møde dine hundepiger, som jo er rigtig høflige og søde.

Dejligt! :5up:

Haha ja Ayo synes uden tvivl at Bamse bare er daaaaarjlig! Hun gør hvad hun kan for at stjæle hans hjerte - og hun forsøger helt sikkert igen næste gang - ulykkeligkærlighed.dk :sjov::lun:

 

Men tror også det er rigtig fint for Zazu at se hvor søde Ayo synes både Kaia & Bamse er. Det fungerede i hvert fald rigtig fint, også med Ayo & Kaia. Skønt at de bare kan sammen :5up: det må vi få lavet nogle flere hyggelige ture ud af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Zazu skulle have lavet dyrlægeattest til forsikringen idag - alt så og lød rigtig fint. Men patella skulle hun jo også tjekkes for - og der er en grad 1 på venstre knæ. En lille grad 1, men den er reel nok. Nå, vi kan lige så godt se positivt på det - hun viser ingen tegn på det overhovedet, og rigtig mange hunde lever fint med grad 1 uden det udvikler sig! Når de igen skal til sundhedstjek+vaccine om et år, så bliver der fulgt op på det igen - og så tager vi stilling til om vi evt skal gå i gang med samme genoptræning som Liva har været igennem, for at styrke hendes muskulatur ekstra, den som skal holde knæskallen på plads, så vi i hvert fald gør hvad vi kan, for at holde det på en grad 1 fortsat.

 

Men worst case senario, så tror jeg vi begynder at ligge penge til side til en evt. operation. Og skal de ikke bruges, jamen så priser vi os nok lykkelig for at have 12.000 kr stående på en konto, som så kan bruges på noget andet!

 

Men reelt set sagde dyrlægen det nok nærmere var en 0,75 grad - altså ikke helt en 1'er. Men i forhold til forsikringen hedder det sig grad 1. Så jeg er absolut positiv, Liva havde jo allerede grad 2 (!) i den alder! Så Zazu kan såmænd sagtens leve med en grad 1 resten af sit liv uden det udvikler sig - især hvis vi gør noget ekstra for at styrke muskulaturen, og det vil vi bestemt gøre. I forvejen er vores mange ture i skoven, i forhold til bare et fortorv, rigtig godt for muskulaturen - og vi har jo fået en masse øvelser til Liva, som vi også kan bruge på Zazu. Og så kigger vi nærmere på waterwalk til næste sundhedstjek - anbefaler dyrlægen det, kaster vi meget gerne penge efter det. For vi har jo kun oplevet positivt med det i forbindelse med Liva!

 

Og så er vores hunde jo også familie/hyggehunde, så hendes knæ bliver ikke belastet ifht hvis hun skulle løbe en pokkers masse agility-konkurrencer fx. Så jeg tror vi har mulighederne med os, for at det ikke udvikler sig alverden. Men nu ser vi igen om et år, og viser hun nogle som helst tegn på det inden da - så er det naturligvis fluks til dyrlæge! Og udvikler det sig til en grad 2, så bliver hun omgående opereret, ligesom med Liva - for jo hurtigere operation, jo bedre prognose har det. Men der er ingen grund til at operere en grad 1, da det meget vel bare kan forblive sådan, uden nogensinde at udvikle sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har jeg seriøst lige brugt en hel time af mit liv på at kigge den her tråd igennem?:shock:

 

Nej, STORT tillykke med din skøøøønne lille nye vaps!! Lyder bare fantastisk - kan kun være jalous :lol: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de er blevet rigtig fine :lun: det kom sådan ret pludseligt - først den ene. Bum! Så den anden. Nu ligger de begge ned :hjerte:

Hun ser helt klart mest artig ud, af alle tre hunde nu, modsat de to andre med stritøre - men ååh skindet bedrager! :mrgreen: Arj pjat. Hun er bare HVALP! Øj hun bliver lykkelig når vækkeuret ringer om morgenen, så faaarer hun op i hovedet på mig, slikker og gnasker i mit hår. Eh, godmorgen til dig Zazu! :lol: De to andre har lært at herhjemme snooze'er vi altså vækkeuret 2-3 gange - dén del må vi liiiige have lært Zazu også! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

IMG_1125.JPG

Igår lå begge øre pænt ned - i dag står det ene op :lol: :hjerte:

 

IMG_1115.JPG

Zazu og Liva venter lige så pænt på godbid.. Ayo... not so much :lol::genert:

 

IMG_1091.JPG

*snuse-snuse* efter mus sikkert! Nøj der er mange døde spidsmus ude i skoven pt - Zazu fandt en igår. Nammenam. Med et nej i ganske alm tonefald, lagde hun den dog pænt fra sig og kom hen for at få en godbid :klap:

 

________________________________________

 

Og ellers går det stadig ganske fantastisk med hende. Hun er SÅ nem. Og der er vitterligt ikke meget sky eller forsigtig hvalp over hende. Tværtimod, hun er jublende lykkelig når vi får besøg - både af folk hun kender og folk hun ikke har set. De skal bare hilses på! Og hundene vi møder i hundeskoven, dem skal hun bestemt også hilse på!

 

Det går stadig forrygende alle tre hunde imellem. Ingen sure miner, de hygger sig bare sammen alle tre. :hjerte:

Dog har Zazu fået samme kærlighed til Ayos hale som Liva også har - og ligesom er glemt at vokse fra! - dumme hunde. Så tager de fat i Ayos hale og enten drejer hende rundt og rundt, eller rusker lidt i hende :genert::sjov: det ser SÅ sjovt ud. Men stopper dem naturligvis så snart jeg ser det, men en anelse komisk er det altså. Især den dag jeg i efteråret fandt Ayo & Liva ude i haven - Liva med Ayos hale i munden og hun stod bare og drejede stakkels Ayo rundt om sig selv igen og igen og IGEN - og Ayo venter ligesom bare på at de keder sig og finder på noget andet... :lol: godmodige hund!

 

Alene hjemme delen kører også fuldstændig smertefrit. Der er ingen problemer overhovedet. De leger og sover bare. Naturligvis kan hun ikke holde sig en hel arbejdsdag, så jeg ligger et håndklæde frem til hende - og så tisser hun pænt på den. Og når vi er hjemme går hun lige så pænt til døren! :5up:

 

Dejlighedshund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik aldrig sagt tillykke:), er ikke så god til at se ud over mon egen næsetip lige nu, men nu får du den tillykke:) hun ser bare så dejlig ud

Det er du vidst helt i din gode ret til, ikke at have overskud til, søde Kleo :bighug: Men tusinde tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...