Hop til indhold

Sky Gd hvalp.


Gittemus
 Share

Recommended Posts

Desværre siger kæresten nej til sofaen, jeg er ellers sikker på at det ville være hyggeligt. Og ang. Sofa så er det en af de ting som hun ikke giver op på, hun prøver x mange at komme op...hehehehe

DET ER MEGET HÅRD AT VÆRE PÅ TUR.

 

Jeg tror nu altså bare kæresten må revidere sit synspunkt mht sofaen :hmm::engel: en grand d. vil ligge hvor dens mennesker er! Om det så er på en køkkenstol!!! :slem:

Og det er SÅ hyggeligt :mrgreen: Ham må du bare bearbejde lidt.. Hæ hæ.

 

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget... :lun:

Farmand har aldrig haft hund, men har været i vores højt elsket lappes liv i 6 år. Han er helt håbløs med hunde. Fx. Så blev den gamle vuffet kysset godnat før mig om aftenen.. Suk:mrgreen:

det er lidt et dobbelt arbejde jeg har kastet mig ud i.... Jeg skal både opdrage Rosa og farmand. Han er over pylret. :mrgreen:

Så det er heldig at hun er vild med nus og blive puttet med sit tæppe.

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil begynde og træne alene hjemme med prinsessen i morgen. Ville jeg kunne bruge hendes morgen foder til at sprede i huset som aktivering, eller må hun ikke, da hun skal spise med maden eleveret, for at forbygge mavevending :hmm:

 

Nu spurgte du mig privat i går, så jeg går ud fra min deltagelse igen er velkommen i dine tråde.

 

Hun skal ikke have sin mad serveret hævet, der er ingen endegyldig argumentation for det råd. Så giv hende bare foder på gulvet hvis du mener det er gavnligt ifm. alene hjemme træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Tag..... Man kan godt blive lidt forvirret omkring, det med at eleveret madskåle, da, det er det man får afvise fra alle steder, selv dyrlæger.

Min gamle hund, havde stor glæde i at søge sin morgen mad og Rosa er også meget glad for at søge, så det har jeg tænkt mig at bygge videre på :-D

 

Naah ikke alle steder... Men hvis ikke man har konkret interesse for emnet, søger man jo ikke de nyeste undersøgelser på området og på den måde vil ældre viden stadig være det der videreformidles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har læst om det rigtig mange steder, og altid det samme svar. Har du foreslag til links med nyere viden ?

 

Man bør være kritisk når man læser om den slags.... relevant er det at vide hvorfor der rådgives som der gør. Bunder rådgivningen i at personen, som dig, har læst sig til sin "viden" eller bunder rådgivningen i erfaring?

Har personen der rådgiver erfaring med både at fodre hævet og fra guld?

Det er jo svært at vide om der opstår hyppigere mavedrejning ved fodring fra gulv, hvis man altid konsekvent har fodret hævet.

 

Prøv at søge på engelsk, det er der jeg har læst de seneste anbefalinger, hvilket så er et par år siden nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man bør være kritisk når man læser om den slags.... relevant er det at vide hvorfor der rådgives som der gør. Bunder rådgivningen i at personen, som dig, har læst sig til sin "viden" eller bunder rådgivningen i erfaring?

Har personen der rådgiver erfaring med både at fodre hævet og fra guld?

Det er jo svært at vide om der opstår hyppigere mavedrejning ved fodring fra gulv, hvis man altid konsekvent har fodret hævet.

 

Prøv at søge på engelsk, det er der jeg har læst de seneste anbefalinger, hvilket så er et par år siden nu.

 

puha, man kan da blive helt svedt af de modstridende oplysninger. Opblødt mad / ikke opblødt. Om motion har en betydning før og efter et måltid. Mængden af vand. Spise for hurtigt. Flere måltider om dagen eller et. sammen sætning af foder. Eleveret fodring eller osv.

De ting jeg syntes gik igen var at risikoen for mavevending øges ved at elleverne maden.Maden må ikke opblødes hvis det indeholder Citronsyre. En del steder mente man heller ikke at vigtigheden af ro før og efter et måltid havde en særlig effekt, men af den største risiko var arvelighed. En anden faktor som ofte blev nævnt var foder sammensætningen. Risikoen for en mavevending blev meget forhøjet ved foder hvor, kød, benmel og fedt stod under de første 4 ingredienser.

lige umiddelbart syntes jeg at det har hundefoder. Pt. Fodre jeg med Tholo. Nogen der kender et foder der kan opfylde ovenstående krav.?:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har prinsessen været alene hjemme idag. 1 x 15 min i formiddags og ca 30 min til aften.

jeg stod uden for huset og lyttede og hun hylede i ca to min og sååååååå blev der stille. Døren ind til stuen bliver lukket så hun har køkken, gang og soveværelset. Ind til stuen har jeg nogle franske døre. Da jeg kom hjem 1. gang havde det lykkedes hende at finde nogle engangs svampe, hvor hun har fundet dem er en gåde.;-) Døren ind til stuen var også åben?????? Og en lille h2o sandal var det da også blevet til, men hun lå pæææænt på madrassen da jeg kom hjem, som om intet var sket...Bølle.

2. gan tjekkede jeg forsvarligt at døren til stuen var lukket. Ruskede i den flere x. DEN KUNNE IKKE ÅBNES.

igen hylede hun et par min. og så blev der stiiiiile igen. 30 min. Senere. Ind kommer jeg af døren og finder lille Rosa liggende i den MEGET forbudte sofa i stuen... Hvordan helved hun er kommet ind ved jeg ikke. Tænker umiddelbart at den eneste mulighed er at hun er hoppet op og trykket håndtaget ned, men er man så kvik når man er 10 uger:hmm:

ud over det havde hun fundet vasketøj som JEG havde lade ligge fremme ved siden af vaske kurven.:stupid: En hue der stak op af juniors taske, som han havde smidt i køkkenet under spisebordet og slf en H2O sandal og sutsko. Hun er simpelt hen bare sååååå dygtig :klap:

Kunne hun så bare finde nogle at de der sokker som sokke monstret gemmer..... Men der var ikke noget der var gået i stykker. Denne gang:mrgreen:

Træningen fortsætter igen i morgen, men mistænker at jeg skal ud og finde en dims til døren ind til stuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det vist tid til at lukke tråden med sky hvalp ned.:mrgreen:

den sky hvalp er morfed ind til en gigantisk bølle, som kommer løbene i mod alle både dem der kommer ind af døren og dem vi ser på gaden. Hun muler sine legekammerater og hjemme er hun en stor tyv. Sko er flyttet fra sko hylden ind i skab, ungerne har lært at der intet må ligge på gulvet hvis de har det kært og vi har må indført time out, når hun får kørt sig selv op.... HVORFOR :confused: var det lige at vi brugte så meget tid på at opbygge hendes selvtillid:stupid:

MEN..... Hun er skøn alligevel, og faktisk meget klog og fatter hurtigt nye ting :klap:

Den " sky " hvalp siger. Ill be back......:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hvis det er en seriøs opdrætter, så lader opdrætteren ikke køber vælger sin egen hvalp, men vælger hvalpene til køberne udfra deres psyke og familiens miljø.
absolut enig - Min Tot har altid valgt sine mennesker med omhu - der er nogle som ikke kan få lov at røre ham - han går baglæns hvis de forsøger , og andre hvor han nærmest prøver at indynde sig af al magt - skide irriterende hvis det er dommeren i udstillingsringen som Tot beslutter sig for ikke at kunne lide,så nu ringtræner vi og håber det hjælper . Jeg ville nu ikke tage det så tungt hvis så ung en hvalp ikke bare farer hen til fremmede , men tage det roligt og støtte og rose den når den tager kontakt det er jo trods alt en stor omvæltning for en lille hvalp at flytte hjemmefra og den skal have tid til at falde til i det nye hjem.Kom lige til at tænke på de 2 mænd der engang boede her i nabolaget , de havde 2 GD er - den ene Sieben hed den vist , sprang op ad mig en dag - jeg stod heldigvis op af et hegn - men det er en underlig fornemmelse at blive set NED PÅ af en hund. Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

absolut enig - Min Tot har altid valgt sine mennesker med omhu - der er nogle som ikke kan få lov at røre ham - han går baglæns hvis de forsøger , og andre hvor han nærmest prøver at indynde sig af al magt - skide irriterende hvis det er dommeren i udstillingsringen som Tot beslutter sig for ikke at kunne lide,så nu ringtræner vi og håber det hjælper . Jeg ville nu ikke tage det så tungt hvis så ung en hvalp ikke bare farer hen til fremmede , men tage det roligt og støtte og rose den når den tager kontakt det er jo trods alt en stor omvæltning for en lille hvalp at flytte hjemmefra og den skal have tid til at falde til i det nye hjem.Kom lige til at tænke på de 2 mænd der engang boede her i nabolaget , de havde 2 GD er - den ene Sieben hed den vist , sprang op ad mig en dag - jeg stod heldigvis op af et hegn - men det er en underlig fornemmelse at blive set NED PÅ af en hund.

 

Hej Anne Lise.;-)

hvis du læser videre vil de se at sky hvalp ikke længere er sky hvalp, men Bølle barnet. Lidt ekstra omsorg, kærlighed og ros, så kom vi over det:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...