Hop til indhold

Chip mærket.

Gæst Jannish
 Share

Recommended Posts

Gæst Jannish

I fredags overtog vi en dejlig hanhun på et år. Han er en blanding mellem en Schæfer,Labrador og Collie.

Problemet er, at han kun er vaccineret og har fået ormekur, men ingen chip.

Jeg vil hører lidt om prisen på at få dem chippet, og det med at få indmeldt ham til dansk hunde register og få forsikring på ham.

Har tænkt lidt på at få en sygeforsikring på ham, men vil lige hører hvad den egentlig dækker og om nogle kende til prisen på det?

Det er vores første hund selv, så håber på nogle skønne svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Det koster under 1000 kr at få den chippet..Er du sikker på den er vaccineret? den første vac blvier givet samtidig med chippen..

Forøvrigt koster det 2000 kr i bøde hvis hunden ikke er chippet..Og det er jeres ansvar, også selvom I ikke har haft den længe..

Yderligere 2000 kr i bøde hvis hunden ingen forsikring har

Så skynd jer afsted allerede i morgen

Og velkommen herind :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kan jo ikke garanteres at han er vaccineret hvis han ikke er chippet.. Så I bliver nok nød til at få gjort begge dele... Jeg ville desuden kontakte personen i har købt ham af, og gøre opmærksom på den manglende chip, og fortælle at det er lovpligtigt. Dog kan man jo sige at I vidste hvad i købte, så sådan er det jo bare.

Jeg mener prismæssigt man kan få en pakke med cocktail vaccination og chip til sin hvalp for omkring 1000 kr, men det variere jo meget alt efter hvor man bor... Og jeg tror som sagt at I vil være nød til at få ham vaccineret.

Har han sundhedsbog eller pas, så i kan se hvilke vacciner han har? Eventuelt kan det være dyrlægen bliver nød til at teste for om han er vaccineret, men jeg tror faktisk det er billigere bare at gen-vaccinere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. forsikring: Den almindelige lovpligtige ansvarsforsikring koster omkring 500,- pr. år, der er ingen selvrisiko. Ved hunde er der såkaldt objektivt ansvar, dvs. du skal dække enhver skade din hund forårsager uanset om det er din skyld eller ej. Præcis som ved biler.

En sygeforsikring er en rigtig god idé, den koster mellem 1500-2000 kr. pr. år inkl. den lovpligtige. Den dækker som hovedregel dyrlægebehandlinger, planlagte eller akutte, ekskl. vaccinationer. En tommelfingerregel er at de dækker 80% af regningen fratrukket en selvrisiko. De 3 bedste er Alm. Brand, Dyrekassen og Agria, de dækker hele hundens levetid og ikke kun indtil den bliver ældre/gammel og man får alvor får brug for forsikringen. Tjek deres hjemmesider.

Sidste men ikke mindst Rigtig Glædelig Hvalp :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. forsikring: Den almindelige lovpligtige ansvarsforsikring koster omkring 500,- pr. år, der er ingen selvrisiko. Ved hunde er der såkaldt objektivt ansvar, dvs. du skal dække enhver skade din hund forårsager uanset om det er din skyld eller ej. Præcis som ved biler.

En sygeforsikring er en rigtig god idé, den koster mellem 1500-2000 kr. pr. år inkl. den lovpligtige. Den dækker som hovedregel dyrlægebehandlinger, planlagte eller akutte, ekskl. vaccinationer. En tommelfingerregel er at de dækker 80% af regningen fratrukket en selvrisiko. De 3 bedste er Alm. Brand, Dyrekassen og Agria, de dækker hele hundens levetid og ikke kun indtil den bliver ældre/gammel og man får alvor får brug for forsikringen. Tjek deres hjemmesider.

Sidste men ikke mindst Rigtig Glædelig Hvalp :lun:

Gartnernes er også god, og dækker også hele livet. Og personlig ville jeg ikke ha' hund uden at ha' en sygeforsikring!

Jeg ville nok også være lidt loren ved at hunden skulle ha' fået vaccination, uden at være chippet... :hmm: Ville nok kontakte sælger for at høre om det nu virkelig passede...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
eller tatoveret - mine er øretatoverede, det har den fordel at man kan aflæse nummeret uden at behøve en maskine.
Men jeg trro ikke der er nogen dyrlæger der længere øretatoverer..fra juni 2011 er det jo kun chip der blvier accepteret ved udslandsrejser..
Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom andre har skrevet, så tror jeg heller ikke på at han ikke er chippet hvis han er vac., men sådan en chip kan forsvinde eller flytte sig har i prøvet at søge på hele hunden med scanneren?

Angående dhr så skal i have en underskrevet blanket fra forrige ejer, der står chipnummeret også, den udfylder i og sender til dhr, som så sender en ny blanket til jer.

Nu er det jo heldigvis tid til at han skal revac. Så tag alt hvad i har fået med til hunden med op til dyrlægen og få ham til at udrede hvad der mangler og skal gøres.

Nu er de racer han er blandet af ikke nogen der burde give problemer, men alligevel så bør alle der anskaffer sig blandinger i den størrelse sørge for at få dokumentation med for at hunden er en blanding af de racer, og det skal være en dokumentation som politiet accepterer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg trro ikke der er nogen dyrlæger der længere øretatoverer..fra juni 2011 er det jo kun chip der blvier accepteret ved udslandsrejser..
Det ved jeg ikke , men nr. står jo også på stambogen , hvis man har sådan en , så det kan jo uden videre chekkes med det der er tatoveret på hunden , desuden har man jo set at hunde der bliver fundet af politi / falck ikke bliver chekket for numre. Et tatoveringsnummer er trods alt til at se.
Link til indlæg
Del på andre sites