Hop til indhold

Min hund sluger tyggeben


MVA88
 Share

Recommended Posts

Hello HF

 

Min ene hund er begyndt at sluge ALLE slags tyggeben :stupid:

 

Så jeg begyndte på, at sidde at holde øje med hende, når hun fik dem.. Når hun så begyndte at sluge den, ville jeg tage den fra hende. Den første gang afleverede hun, men de sidste to gange skyndte hun sig bare at sluge det.

Hun kaster oftest resten af tyggebenet op igen dagen efter - Det er MEGET hun sluger!

 

Men det er jo simpelthen for farligt!

 

Hvad gør jeg?

 

Min anden hund EEEELSKER tyggeben og kan fint finde ud af det, så hun skal jo ikke undvære det pga. hende.

Skal jeg nøjes med at give den ene hund tyggeben og den anden får kun en lille godbid?

 

 

Redigeret:

Jeg ved godt, at hun må undvære tyggeben, når hun ikke kan finde ud af det.. Men jeg skal bruge nogle ideer til, hvad jeg kan gøre? Også i situationen, hvor min anden hund får tyggeben

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville jo give dem begge et kødben.. Alternativt en fyldt frossen kong hver... Eller skille dem ad imens...

 

Men nu er en kong så heller ikke aktivitetslegetøj i min verden... Det er et fyldt gummikødben..

 

Som sagt, så elsker den store tyggeben.. Hun er utrolig lidt madglad og det er det eneste, som vi kan give hende for at holde hendes vægt.

 

Det skal være en løsning, hvor den store får sine tyggeben og den anden får noget, som hun ikke kan sluge.

 

Men jeg vil prøve din idé med et rigtigt kødben til hende og storesøster så får sit tyggeben :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilke slags tyggeben er de får ?

 

Jeg giver vores store massive tyggeben, som jeg køber i Dyrenes Eldordo, de fås op til 32 cm og:

 

Godbidder og ben

 

3466_1.jpg

 

De får både politistave, ører, oksepandelapper, oksenakkesener, struber + halse (kun den store), hestemave.. Næsten alt hvad der er godt for tænderne :)

 

Ja, jeg kan prøve det.. Men de er jo lavet af det samme som politistavene, og dem vil hun bestemt ikke have, når storesøster får noget af det andet (forståeligt nok!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med tørrede, fedtfattige snacks?

 

Magda (min yngste) sluger også de der oksehudsstænger, men tørret kallun og lignende fås i forskellige størrelse og er ikke lige sådan at sluge. For hende i hvert fald.

 

Tørret kallun kunne jeg godt prøve.. Det er jo lidt hen ad de natursnacks som den anden får :)

Men efter jeg har set, hvad hun har slugt, så tvivler jeg næsten ikke på, at det også kunne ryge ned i en mundfuld :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Og du har prøvet ALLE slags?

 

Jeg ville 'bare' give størrelse grand danois, så det holdt lidt længre. Min slagter har lårben fra lam og kalv, de er ihvertfald for store til at blive slugt de første par dage.

 

Jeg kan ikke sige ALLE ting, men efterhånden de forskellige slags.. Tørret hud, presset hud, tandrensende godbidder, de fleste natursnacks (som er hårde), marvben (kan ikke sluges, men er ikke interessante nok ift. det storesøster får).. Jah.. Derfor jeg må bede om hjælp nu :-D

 

Men måske jeg kan få en slagtermand til at hjælpe mig.. med en str. GD ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den madglade kan jo få en del af sin madration opblødt i vand og så frosset ind i kong'en? Dermed får hun ikke mere mad, men bare på en anden måde?

 

Det er ikke spændende nok ift. det som storesøster får (f.eks. natursnacks).. Jeg har endda prøvet også at putte lidt leverpostej i, så det bare var lidt spændende, men det var hun bestemt ikke tilfreds med, når storesøster lå med en lækker oksenakkesene :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke spændende nok ift. det som storesøster får (f.eks. natursnacks).. Jeg har endda prøvet også at putte lidt leverpostej i, så det bare var lidt spændende, men det var hun bestemt ikke tilfreds med, når storesøster lå med en lækker oksenakkesene :P

 

Tja.. Så var jeg nok gået i æd dit eget eller undvær mode :mrgreen:

 

Nu mente jeg så at den anden skulle have det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja.. Så var jeg nok gået i æd dit eget eller undvær mode :mrgreen:

 

Nu mente jeg så at den anden skulle have det samme?

 

Tja, du ville nok hellere ikke være tilfreds, hvis du fik en kedelig rugbrødsmad og de andre spiste en LÆKKER middag :-P

Jeg kan fint forstå hende, men det hjælper jo ingenting, når hun ikke er en "stor nok pige" til at få tyggeting.

 

Vi kan kun holde den andens vægt ved at hun får en masse tyggeting, så hun bliver nødt til at få det.

Derfor det skal være en løsning, hvor den store får sine tyggeting og den anden får noget andet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er vant til, at der kommer en lille klat leverpostej i deres mad og da jeg en dag var løbet tør, gav jeg dem det så bare uden, med det resultat, at de gloede op på mig og jeg lyver ikke, deres øjne sagde : wtf ???:mrgreen:

 

Nå, jeg tog så et stykke spegepølse og kørte rundt i deres skåle, så det duftede dejligt og så var der ingen problemer med, at få dem til, at spise deres foder.

 

Så kan du ikke snyde hende ved, at camuflere det hun skal have, med duften af et eller andet lækkert, så hun glemmer storesøsters lækkeri ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er vant til, at der kommer en lille klat leverpostej i deres mad og da jeg en dag var løbet tør, gav jeg dem det så bare uden, med det resultat, at de gloede op på mig og jeg lyver ikke, deres øjne sagde : wtf ???:mrgreen:

 

Nå, jeg tog så et stykke spegepølse og kørte rundt i deres skåle, så det duftede dejligt og så var der ingen problemer med, at få dem til, at spise deres foder.

 

Så kan du ikke snyde hende ved, at camuflere det hun skal have, med duften af et eller andet lækkert, så hun glemmer storesøsters lækkeri ?

 

Haha.. Kan lige forestille mig udtrykkene :-D

 

Jo, det kan jeg muligvis.. Men hvis jeg kan give hende er rigtigt ben og holde storesøster væk, så får hun jo stadig noget lækkert, som bare ikke kan sluges!

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha.. Kan lige forestille mig udtrykkene :-D

 

Jo, det kan jeg muligvis.. Men hvis jeg kan give hende er rigtigt ben og holde storesøster væk, så får hun jo stadig noget lækkert, som bare ikke kan sluges!

 

De udtryk var ikke til, at tage fejl af :lol:

 

Ja, jeg tror også, at du skal satse på et rigtigt stort kødben fra slagteren, der plejer, at være god beskæftigelse i sådan et og så skal du ikke gå og være bekymret for om hun sluger det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, du ville nok hellere ikke være tilfreds, hvis du fik en kedelig rugbrødsmad og de andre spiste en LÆKKER middag :-P

Jeg kan fint forstå hende, men det hjælper jo ingenting, når hun ikke er en "stor nok pige" til at få tyggeting.

 

Vi kan kun holde den andens vægt ved at hun får en masse tyggeting, så hun bliver nødt til at få det.

Derfor det skal være en løsning, hvor den store får sine tyggeting og den anden får noget andet..

 

Det der forstår jeg ikke? Hunden spiser vel kun det du giver den? Så hvis du ikke giver den mere end den skal bruge holder den jo fint vægten?

 

Hvis en del af hendes dagsration så foregår på en anden måde skal hun jo have det mindre i skålen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der forstår jeg ikke? Hunden spiser vel kun det du giver den? Så hvis du ikke giver den mere end den skal bruge holder den jo fint vægten?

 

Hvis en del af hendes dagsration så foregår på en anden måde skal hun jo have det mindre i skålen?

 

Det er den anden vej ;) Hun bliver for tynd. Hun kan kun lige holde sin vægt ved at få mere mængde mad, en masse godbidder og tyggeting

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg ser det, er det et uløseligt problem:

 

Du kan ikke adskille hundene

Den ene må ikke få noget den anden ikke får

Den store SKAL have tyggeting

 

Men hvis vi nu alligevel forestiller os at den store fortsætter som hidtil, mon så ikke den lille lærer at sætte pris på det hun får? Lav fx hjemmelavet fyld af hjerte eller lever i fløde, puttes i marvben eller kong og gives frossent. Den store vil måske endda også sætte pris på det? Hvis du bruger marvben, er der jo også lidt for tænderne.

 

Det der med den store og vægten forstår jeg ikke rigtigt:???: Der er ikke særlig mange kcal i sådan noget tørret hud, så enten får den virkelig mange tyggeting og ellers er det en meget lille hund:-)

 

Og jo, i en 2 vær. bør man da kunne adskille hundene. Ellers var det jo en 1 vær.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...