Hop til indhold

Ben


Macho
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen

Vores får alle slags knogler/ben fra alle mulige forskellige dyr (hest, ko, ged, får, høns, and osv osv.) dog må de IKKE være tilberedt på nogen måde (stegning/kogning), da de så kan risikere at splintre.

 

De bærende knogler (marvben) får de som hygge, da de er nærmest umulige for hunden at spise, dog får de megen hygge ud af at rense dem for kød, sener og marv.

 

Alle de andre knogler (ryg, ribben, hoveder, haler, skuldreblade osv) kan de for det meste æde det hele af og det får de så lov til.

 

Begge vores hunde foretrækker klart de spiselige ben fremfor de bærende knogler :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har jo en lille bitte een endnu og indtil videre har hun faktisk kun fået rå kyllingelår.... fordi de passer så godt i størrelsen.... :roll: Hun vil nemlig så gerne bære rundt på det og vise det frem til os og gæster osv...

 

Men jeg må virkelig til at tage mig sammen og fifle ned til slagteren efter en okseben eller noget i den dur...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores får alle slags knogler/ben fra alle mulige forskellige dyr (hest, ko, ged, får, høns, and osv osv.) dog må de IKKE være tilberedt på nogen måde (stegning/kogning), da de så kan risikere at splintre.

 

knogler :-)

 

Vil bare lige gentage det du skriver om, at det IKKE må være tilberedt.

Jeg var nemlig lige en tur omkring dyrlægen i går. Vores barnebarn på 11 md. havde i fredags siddet på køkkengulvet og hygget sig med et stegt ribben med kød på, for vi skulle nemlig have ribbensteg, og sådan et kan man hygge med LÆNGE.

 

Da kødet er spist, smider han det selvfølgelig på gulvet, og jeg er desværre ikke opmærksom på at Soffi tager det - før jeg hører hende knase de sidste rester på benet.

 

Ups, jeg vidste jo godt, at det kan være farligt, fordi de kan splintre og lave ulykker - men håbede på det gik godt.

 

Hun fik selvfølgelig tynd mave igen - igen - hun tåler jo intet - og så onsdag aften, da hun havde været ude i haven på sin aftentur og kom ind, kunne jeg se, der var nogle dråber frisk blod lige nedenunder hendes numse ---- jeg blev selvfølgelig chokeret og forestillede mig alt muligt - måske operation m.m.

 

Torsdag var vi så ved dyrlæge, som undersøgte hende grundigt, men han sagde hun ikke havde ondt nogen steder, og der var intet at mærke i tarmen, han mente, det havde været en lille rest af benet, der havde lavet en lille rift, også fordi vi ikke havde set mere blod.

 

Så hun fik en antibiotika indsprøjtning og nok en gang pasta til at reparere maven, denne gang var det dog - Pro-Kolin, det skulle være lidt mere effektivt end Zoolac - og så er hun på skånekost igen nogle dage.

 

Så tag det endelig alvorligt med ikke at give stegte ben :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...