Hop til indhold

Farve kan sort og gråbrun give hvide hvalpe


Annetteg
 Share

Recommended Posts

Hej.

jeg er slet ikke inde i farvegener.

hvis faren er sort med hvide tåspidser og lille hvid plet på brystet. Og moren er yorkshire farvet :blink: Grå/ brun. Kan hvalpene så godt blive hvide i grundfarve med lidt brune aftegn og maske.?

Har forelsket mig i sådan en hvalp men kan altså ikke helt forstå de slet ikke ligner forældrene. :vedikke:

Hvalpene er bare nusser :hjerte: Men man bør jo tænke sig lidt om alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

med17090.jpg

Farvegenetik er raceafhængig og kan kun vurderes på renracede hunde, hvor man kender deres forfædre.

Den liggende hund er Molly, der parres med Baggio og den hvide er så en af de hvid/orange hvalpe.

 

Den hvide parres med Schummi, der er Sort/hvid og får så både blue roan(sort/hvid) og orange roan (hvid med orange)

17093.jpg

baggio-cut-marianne-web-5kb.jpg

Schummi -world 2012. nr 2 championhan- -billed 2.jpg

aug 2012 bryllup 060.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos nogle racer ligger farverne ( og deres placering ) jo meget fast , fks hos airedaleterriere , der er sorte på ryg og sider + oversiden af halsen ,og tanfarvede i hovedet ,bryst ,skuldrene og benene , enkelte hunde kan have et hvidt " slips " men det er uønsket, jeg har kun en enkelt gang set en hund der var en blanding af airedaleterrier og schæfer - husker ikke lige hvordan pelsen var , men dens bygning mindede mest om en schæfer med airdalehoved.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...