Mariejoost Skrevet Februar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2013 Så blev Coco til en rigtig tæppetisser! Coco er en lille blandings hund og er snart 1 1/2 år gammel. Hun har været renlig i ca 9 måneder. Vi har altid haft et tæppe ude i gangen, de første måneder hun var her lå der et rensdyr skind som hun aldrig tissede på, men vi flyttede det da hun legede vildsomt i det. Så skiftede vi til almindeligt fladt tæppe som hun heller aldrig har tisset på! For to uger siden fik jeg så et uld tæppe i lang luv, så det er rigtig plysset, det gik fint hun spiste kødben på det, sov, legede, hyggede sig meget. For en uge siden begyndte hun at tisse på det, imens vi var hjemme og uden at sige til. Hun tisser stadig på det hver dag uden at sige til. Vasker tæppet hver gang hun tisser på det. Synes simpelthen det er svært at finde hoved og hale i de råd på internettet, så nu spørger jeg her hvor jeg føler der altid kommer gåde råd Hvad gør vi nu? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Gode råd er dyre ....pjat :blink: der skal nok indfinde sig nogen med lidt brugbart, og velkommen på H-F Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Fjern tæppet et stykke tid og se hvad der så sker? Eller læg et af de gamle tilbage? Og overvej om hun tisser mere end hun plejer (blærebetændelse?) eller om hun er på vej i løb? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Mine ene tæve tisser indendørs , ofte knap en meter fra åben havedør, lige op til løbetid.Kan det være pga snarlig start på løbetid???? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Det havde jeg slet ikke tænkt på men jo efter mine beregninger kunne vi godt været tæt på løbetid. Bare underligt hun ikke tisser andre steder, eller hvad? Hun tisser ikke mere end hun plejer så tror ikke det er blærebetændelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Glemte helt at sige at vi tit (som i et par dage om ugen) besøger mine forældre hvor hun altid siger til når hun skal ud. Mine forældre har forresten en gammel tæve som er i løb nu kan det have noget med hendes adfærd derhjemme at gøre? Hehe man bliver en smule desperat når man nu lige var i mål med renligheden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Igen glemte jeg at skrive noget når tæppet er til vask siger hun fint til og tisser ikke nogen steder andet end uden for Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Jeg tænker at fordi hun kun gør det på tæppet, er fordi hun føler det mere rart, fordi der virker mere som græs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Jeg tænker at fordi hun kun gør det på tæppet, er fordi hun føler det mere rart, fordi der virker mere som græs. Ja det tænkte jeg også. Er der noget man kan gøre så hun ikke vil tisse der? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Ja det tænkte jeg også. Er der noget man kan gøre så hun ikke vil tisse der? Fjerne det:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret Februar 21, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 En kommende løbetid kunne være et godt bud :5up: og så tror jeg bare langhårede/plyssede tæpper har en vis tiltrækningskraft! Vi har en 5 mdr gammel hvalp, som ikke er 100% renlig endnu - hun er blevet fundet på gaden i Rumænien, og har efterfølgende hos hendes plejemor lært at tisse på tæpper/håndklæder - og vi havde også sådan et langhåret tæppe under vores sofabord. Den er røget ud nu! Konstant fik man våde fødder når man gik over tæppet... men hun havde jo lært at det var sådan man skulle gøre! Så hun kan jo ikke gøre for det dog ret træls alligevel! Var så ret spændt på om hun bare var ret urenlig, eller det udelukkende var fordi tæppet fristede for meget. Siden tæppet blev fjernet, har hun gået til døren og tisset i haven HVER gang! :klap: Så her blev løsningen at fjerne det - sugede altid tisset op med bunkevis af papir - vaskede det i rodalon - og efterfølgende sprayede jeg det med urin off. Men det var bare FOR fristende! Og så håber jeg på at når hun er blevet noget ældre, at vi så kan købe et igen. Vores mellemste tæve, tissede også et par gange på det da hun ramte sin 1. løbetid - her blev det også fjernet for en tid, til løbetiden var ovre - og så var der ikke mere. Men så kom Zazu til, og fik det overpisset for good! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 21, 2013 Øv øv hvor ville det være træls at skulle smide det tæppe ud er der ingen smart løsning så hun ikke har lyst til at tisse der? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
caro2001 Besvaret Februar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 22, 2013 Øv øv hvor ville det være træls at skulle smide det tæppe ud er der ingen smart løsning så hun ikke har lyst til at tisse der? Måske fjerne det til efter hun har været i løbetid, og så se om hun stadig gør det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 Måske fjerne det til efter hun har været i løbetid, og så se om hun stadig gør det Okay. Tak for hjælpen! det er ikke altid ens bolig indretning passer til hunden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 23, 2013 (rettet) Igen glemte jeg at skrive noget når tæppet er til vask siger hun fint til og tisser ikke nogen steder andet end uden forså ville jeg lade være med at lægge tæppet på - måske prøve efter løbetiden ?Du kan også prøve at sprøjte med noget " gå væk hund " og se om det får hende til at stoppe - det kan købes i en dyrehandel. Redigeret Februar 23, 2013 af anne-lise hansen mangel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 25, 2013 så ville jeg lade være med at lægge tæppet på - måske prøve efter løbetiden ?Du kan også prøve at sprøjte med noget " gå væk hund " og se om det får hende til at stoppe - det kan købes i en dyrehandel. Men virker sådan noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 26, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 26, 2013 Men virker sådan noget?Jeg har kun prøvet det i en have ...og her virkede det ok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mariejoost Besvaret Februar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 27, 2013 Jeg har kun prøvet det i en have ...og her virkede det ok. Det er et forsøg hver i hvert fald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts