Hop til indhold

Tæppetisser!

Mariejoost
 Share

Recommended Posts

Så blev Coco til en rigtig tæppetisser!

Coco er en lille blandings hund og er snart 1 1/2 år gammel. Hun har været renlig i ca 9 måneder. Vi har altid haft et tæppe ude i gangen, de første måneder hun var her lå der et rensdyr skind som hun aldrig tissede på, men vi flyttede det da hun legede vildsomt i det. Så skiftede vi til almindeligt fladt tæppe som hun heller aldrig har tisset på! For to uger siden fik jeg så et uld tæppe i lang luv, så det er rigtig plysset, det gik fint hun spiste kødben på det, sov, legede, hyggede sig meget. For en uge siden begyndte hun at tisse på det, imens vi var hjemme og uden at sige til. Hun tisser stadig på det hver dag uden at sige til. Vasker tæppet hver gang hun tisser på det. Synes simpelthen det er svært at finde hoved og hale i de råd på internettet, så nu spørger jeg her hvor jeg føler der altid kommer gåde råd ;)

Hvad gør vi nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte helt at sige at vi tit (som i et par dage om ugen) besøger mine forældre hvor hun altid siger til når hun skal ud. Mine forældre har forresten en gammel tæve som er i løb nu kan det have noget med hendes adfærd derhjemme at gøre?

Hehe man bliver en smule desperat når man nu lige var i mål med renligheden ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

En kommende løbetid kunne være et godt bud :5up: og så tror jeg bare langhårede/plyssede tæpper har en vis tiltrækningskraft! Vi har en 5 mdr gammel hvalp, som ikke er 100% renlig endnu - hun er blevet fundet på gaden i Rumænien, og har efterfølgende hos hendes plejemor lært at tisse på tæpper/håndklæder - og vi havde også sådan et langhåret tæppe under vores sofabord. Den er røget ud nu! Konstant fik man våde fødder når man gik over tæppet... :evil: men hun havde jo lært at det var sådan man skulle gøre! Så hun kan jo ikke gøre for det :bighug: dog ret træls alligevel! Var så ret spændt på om hun bare var ret urenlig, eller det udelukkende var fordi tæppet fristede for meget. Siden tæppet blev fjernet, har hun gået til døren og tisset i haven HVER gang! :klap:

Så her blev løsningen at fjerne det - sugede altid tisset op med bunkevis af papir - vaskede det i rodalon - og efterfølgende sprayede jeg det med urin off. Men det var bare FOR fristende! Og så håber jeg på at når hun er blevet noget ældre, at vi så kan købe et igen. :-)

Vores mellemste tæve, tissede også et par gange på det da hun ramte sin 1. løbetid - her blev det også fjernet for en tid, til løbetiden var ovre - og så var der ikke mere. Men så kom Zazu til, og fik det overpisset for good! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen glemte jeg at skrive noget :) når tæppet er til vask siger hun fint til og tisser ikke nogen steder andet end uden for
så ville jeg lade være med at lægge tæppet på - måske prøve efter løbetiden ?Du kan også prøve at sprøjte med noget " gå væk hund " og se om det får hende til at stoppe - det kan købes i en dyrehandel. Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites