Hop til indhold

Sitrende/rystende forben

lilleraev
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har lige et spoergsmaal som jeg haaber I kan besvare..

Keira, min kaerestes Husky, har siden Marley doede ikke rigtigt ville spise. Det har betydet at vi har skiftet foder paa hende lidt ofte og lige pt faar hun kun vaadfoder opblandet med kattemad, fordi hun var begyndt at vaere ret tynd! Nu er hun ved at tage paa igen, men hun har ofte tynd mave. Der er ingen 'consistency' i hvornaar hun har det. Hun gaar paa toilettet ca. 2-3 gange om dagen. Den ene af disse gange kan affoeringen vaere tynd, resten af tiden er den normal-til loes i det. Eller ogsaa kan det vaere alle tre gange den er tynd.

Vi har ringet til dyrlaege, som siger der ikke er noget unormalt i det - plus hernede vaccineres hundene for orm m.m. og det er sjaeldent man moeder andre dyr, saa dyrlaegen mener ikke der kan vaere tale om saadan noget..

Jeg kan bare ikke lade vaere med at taenke at det ikke er normalt.

Desuden har jeg paa det sidste observeret at hendes hoejre forben nogle gange ryster eller sitrer. Fuldstaendig umotiveret. Hun kan f.eks. sidde ned og saa begynder det. Hun virker hverken til at have ondt eller vaere forstyrret af det - jeg synes bare det er maerkeligt!

Vil meget gerne hoere hvad I mener. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

hm.... for det første så ville jeg fjerne kattemaden fra dens foder - det kan være det der giver tynd mave ;-)

og så hold jer til et slags foder - alt det foderskift kan også give dårlig mave - giv evt. 1 spsk A38 i i stedet for eller torskerogn elsker de også

angående benet der ryster - ja det gør min hunds ben også en gang i mellem - dog ikke så tit men det har jeg nu ikke tillagt nogen særlig betydning - men hvis I er meget bekymret - så er der nok kun en vej og det er at få den checket hos dyrelægen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men..... hvad er fedtprocenten i det foder?

Og hvad er kalorieindholdet?

Det kan jo sagtens være at et meget højt fedtindhold ikke er den rigtige kilde til de kalorier som hunden har behov for.

Hvilke valgmuligheder har I inden for hundefoder?

Hvad har I forsøgt og hvad har hun virket interesseret i?

Har I kun tilbudt hende foder eller har I blandet noget i for at få hende til at interessere sig for det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er hun en " skraldespand " ? dvs spiser hun hvad hun finder på gaden ? det gør min Tot tit og det giver tynd mave ! jeg har købt paragurttabletter ( mælkesyrebakterier ) som han får når det bliver for slemt. Når hans mave er normal kan han godt besørge 2 - 3 x og så er det sidste altid meget blødt, det tror jeg er helt normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites