Hop til indhold

Spørgsmål om opdrætter..


fubar
 Share

Recommended Posts

Må man det herinde, altså spørge ind til erfaringer med en specifik opdrætter??

 

Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal finde ud af om der skulle være noget galt med denne opdrætter. Mit indtryk er at personen er rigtig sød og rar og at hendes hunde er i orden, jeg har en god mavefornemmelse, men hvad ved jeg, og jeg ville egentlig ikke ende med måske at sidde med en hund der var noget galt med engang og tænke "hvorfor spurgte jeg nu ikke lige" :cool:

 

Må man det, og hvis ikke, hvordan finder man så ud af mere? Kan umiddelbart ikke google mig frem til noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah, altså vi er jo ligesom faldet for en bestemt race, nu er vi igang med at finde ud af hvordan hverdagene kan fungere og hvad vi kan gøre for at mindske alene hjemme tid :)

Og vi har egentlig god tid, men jeg vil hellere have styr på tingene tidlig i stedet for at jappe igennem i sidste øjeblik..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
jeg ville kontakte specialklubben - se under specialklubber : www.dansk-kennelklub.dk

 

Skal man kontakte specialklubben for at få konkret information om en bestemt opdrætter?

 

Fubar, du kan jo bare smide dine spørgsmål ind i tråden under devisen, har du noget positivt at bidrage med er du velkommen.

Modtager du ingen svar er det måske et vink om at du skal se dig for ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis mavefornemmelsen er god..og du intet har at udsætte som sådan..Hvorfor så overhovedet tænke de tanker? Valg af opdrætter (og/eller hvalpekunde) sker udfra tillid. Enten har man tillid eller også har man ikke? Hvis man har tillid så er det ikke nødvendigt at spørge om der er nogen der ved noget..Hvis man ikke har tillid handler man vel ikke der?

Lige meget hvor sød og dygtig en opdrætter er, vil der altid være nogen der kan sigr noget grimt (enten konkurrent eller kunde), sommetider skal der meget lidt til før man træder en kunde over tæerne :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne jo evt spørge denne opdrætter, hvem hun evt samarbejder med, altså andre med racen, og de herved støtter hinanden i , hvordan opdræt foregår.Og se om du evt synes om deres hjemmesider.

Men du finder nok ikke een opdrætter med flere kuld, hvor en eller anden ikke kan sige noget negativt.

F-eks , hendes hunde har dårligt temperament, forkert pelsstruktur,for mange med tandfejl, name it.!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de gode råd, jeg har også fået lidt konkret input, men ja - det handler nok også meget om egen mavefornemmelse, og den er i hvert fald rigtig god :)

Man læser jo bare så meget og man skal tjekke dit og dat, så hellere spørge for meget end for lidt :)

jeg mente nu at du kunne bruge deres opdrætterliste til at tage rundt og møde så mange opdrættere så muligt før du bestemte dig , sorry hvis jeg har udtrygt mig uklart.
Link til indlæg
Del på andre sites

Husk google.

Både kennelnavnet og navnet på opdrætter, alt for mange kunne have undgået overhovedet kigge hvalp fra div hvalpe fabrikker , Standart svaret er som, regl altid at det vidste de ikke eller har først fundet ud af det bagefter.

Hvilket fem min med google søgning kunne have hjulpet dem med at finde ud af inden.

 

Derud over så endelig spørg om der er nogle der kan anbefale en opdrætter og kig dem så selv grundigt efter.

 

Held og lykke i søgningen , nu kender jeg desværre ikke racen og kan desværre ikke hjælpe lige på det område

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...