Hop til indhold

beagle

Gæst karmanya
 Share

Recommended Posts

Gæst karmanya

Hejsa

Vi er et kærestepar som leder efter den perfekte race til os, og i denne søgen er vi faldet for beaglen. Vi kunne godt tænke os at få afklaret nogle af de spørgsmål og overvejelser som vi går rundt med. Håber i kan hjælpe os.

Vi bor i en lejlighed i københavn, dog tæt på parker og grønt område. Vil beaglen kunne trives med dette?

Vi vil gerne træne hunden til at kunne gå uden snor og lystre godt, dvs. komme når man kalder osv. vi har læst at beaglen ikke lystre særlig godt, er dette rigtigt?

Gør denne race mere end gennemsnittet?

Håber i kan hjælpe :) på forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

De efterhånden mange beagler jeg kender, er de skønneste og smukkeste hunde! Men ikke én af dem kan gå uden snor, da alle bliver fanget af fært og smutter. En af dem blev kørt ned og fik amputeret et forben:shock: Umuddelbart er der heller ikke nogen af dem der gider andre hunde. De tolererer dem, men gider ikke være sociale, ned mindre det er en hund de kender rigtig godt.

Generelt gør de ikke mere end gennemsnittet, men når de bliver ivrige, suger de den karakteristiske beagle-lyd, som er en blanding af gø og hyl:-)

Jeg tror at beagler på sin vis er lidt som schæfere - man skal virkelig holde af racens særheder og specielle sind for at eje sådan en hund. Tilgengæld er det match made in heaven hvis det fungerer:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Om en beagle er stædig - johh til en vis grad - det handler også lidt om personlighed.

Mine 3 er meget forskellige. Den ældste er nok den mest stædige af mine 3 - ham har jeg så heller ikke haft fra hvalp (han var 2½ da jeg fik ham) - Oscar på 5½ er en meget indadvendt hundetype - han ved ikke noget bedre end at følges lige klods op af dig - stædig - nahh til en vis grad. Den yngste er min mest lydige beagle - han kommer bare vi viser os. Han er super social, og elsker selskab mere end de to andre.

Gå uden snor vil ingen af mine kunne, dertil er der alt for meget jagt i dem - så her skal I nok se jer om efter en anden race.

At gø er noget en beagle kan hvis den keder sig. Det kan gå hen og blive en dårlig adfærd - så det handler om samvær, træning og aktivitet. Beagler elsker deres familier og elsker at være med hvor de nu kan.

Desuden skal I også være opmærksom på den der beagle sirene, nogle beagler har, som når de får fært af noget - eller det bare er den stemme de har. Charlie gør rigtig som en almindelig hund, Oscar har et syngene gø og Darwin er et meget Lyst tågehorns agtig gø -

Du er velkommen til at kigge med på beaglernes hjemmeside. den hedder bare beaglepack.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

En beagle kan ikke gå løs! Det er lettest at holde sig til det. Der er nogle der kan, men hvis der er frisk fært så smitter selv den mest eksemplariske beagle.

Beaglen kan godt bo i lejlighed. Ingen problemer der, sålænge man lufter den og sørger for at den bliver mentalt stimuleret.

Det er en glammende jagthund, så du risikerer at få en der gøer meget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst karmanya

Tusinde mange tak for de mange hurtige svar!! Den race er nu fantastisk, dog er det et kæmpe minus at den ikke ville kunne gå uden snor osv. Derfor må vi nok lede efter en anden slags, har i nogle forslag dertil? Hunden vil blive motioneret meget, da jeg løbetræner meget, og vil rigtig gerne kunne have hunden med uden at tænke på snor. Størrelsesmæssigt skal vi være omkring beaglen +/- ..

På forhånd tak, mvh

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst karmanya

Det er et godt spørgsmål. :) Vi søger en hund som kan tåle nogle kilometer på løbetur, men også er hyggelig hjemme/sofa hund og er venlig og rar i sindet. Der er ikke børn eller andre hunde i hjemmet. Den skal kunne trænes til fx gå uden snor osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde mange tak for de mange hurtige svar!! Den race er nu fantastisk, dog er det et kæmpe minus at den ikke ville kunne gå uden snor osv. Derfor må vi nok lede efter en anden slags, har i nogle forslag dertil? Hunden vil blive motioneret meget, da jeg løbetræner meget, og vil rigtig gerne kunne have hunden med uden at tænke på snor. Størrelsesmæssigt skal vi være omkring beaglen +/- ..

På forhånd tak, mvh

Det er ikke for at være lyseslukker, men det kræver rigtig meget arbejde at have en løs hund med på sin løbetræningstur, hvis den ikke skal være til gene for omgivelserne (vildt, børn, andre løbere, ryttere, folk med hund i snor, osv).

Hvis det ikke er et krav er det naturligvis nemt nok:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst karmanya

Det er selvfølgelig ikke et ultimativt krav at hunden skal løbe uden snor, men det ville bare være super fedt hvis det var en mulighed :) Du er bestemt ikke en lyseslukker, tak for svaret :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et godt spørgsmål. :) Vi søger en hund som kan tåle nogle kilometer på løbetur, men også er hyggelig hjemme/sofa hund og er venlig og rar i sindet. Der er ikke børn eller andre hunde i hjemmet. Den skal kunne trænes til fx gå uden snor osv.

Cavalier, men kig efter aktive, raske forældre, for de kan være dovne. Hjertescannet er et must:blink:

Min nabo løber med sin cocker, men han træner også lydighed ved dch.

Puddel er også et godt bud og de fås i flere størrelser.

Link til indlæg
Del på andre sites