Hop til indhold

Jack Ressell sjattisser.......!

Gæst MetteG
 Share

Recommended Posts

Gæst MetteG

Jeg har igen brug for lidt hjælp med renligheden. I nogle uger gik det rigtig godt og vi havde ingen uheld, men her den sidste uges tid er hun begyndt at sjattisse en del. F.eks. Lige nu da jeg var nede og lufte hende, gjorde hun fint hvad hun skulle af både det ene og det andet, da vi så gik hjem og op i lejligheden, satte hun sig og tissede på underboens dørmåtte, og igår da vi var på besøg hos et par venner tissede hun også inden vi gik indenfor, og alligevel måtte hun lige sætte sig på deres dyreste gulvtæppe og tisse:oops: hun er lidt mere end et halvt år og det begynder at blive lidt pinlig, jeg er egentlig meget opmærksom på hendes signaler og hun kommer ned 6 gange dagligt. Hvad gør jeg?

Det ud over har hun også mistet alt interesse for sin mad. Hvad gør jeg ved det?

håber i kan hjælpe - Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteG

Ingen blærebetændelse, og hun kan sagtens holde sig, jeg kan være i skole op til 6 timer hvor hun ikke laver noget. Jeg plejer at tage hende med på de mere stille gader, netop for at hun skal få fred til det. De 6 gange om dagen har passet fint indtil for få dage siden. Så jeg er lide forvirret omkring hvad der sker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteG
Ang. maden. Får hun andet end sit tørfoder? (som jeg går ud fra er det hun får)

Før hen var hun et rigtig madhoved, da spiste hun fint sin tørfoder og så brugte jeg godbidder til træning.

nu vil hun kun have godbidderne og nægter at spise sin tørfoder, så lige pt holder jeg igen med træningen i håb op at få hende så sulten at hun spiser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteG
Har du mulighed for at tage hende ud oftere, for at se om det hjælper?

Ja det må jeg prøve, mit problem er bare at når hun skal "almindeligt" så kan jeg sagtens se det på hende, men de der sjatter kommer nærmest ud af det blå hvor jeg ingen chance har for at nå at få selen på hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteG
Hvis det er fordi det tager for lang tid at komme ud og hun derfor ikke kan holde sig, så kan du jo evt. lade hende beholde selen på, så du hurtigt kan få hende ud :-)

Det er nu mere, at det kommer så spontant at jeg først kan se hun skal når hun faktisk sidder der!

Link til indlæg
Del på andre sites

Som 6 måneders må hun være lige omkring 1. løbetid?

Hvalpe tisser færdigt, tømmer blæren, men når de bliver kønsmodne begynder de at anvende urin som markering af deres tilstedeværelse og tisser flere gange på turene.

Gør hun det? Det er nemlig dette jeg tænker hun er i gang med.

Hvis det er det kan du lufte lige så tosset du vil, hun vil stadig markeringstisse, dog, jo mere hun får tisset på turene des mindre er der tilbage i blæren at markere med.

Var hun i snor da hun tissede på underboens måtte og hos vennerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Som 6 måneders må hun være lige omkring 1. løbetid?

Hvalpe tisser færdigt, tømmer blæren, men når de bliver kønsmodne begynder de at anvende urin som markering af deres tilstedeværelse og tisser flere gange på turene.

Gør hun det? Det er nemlig dette jeg tænker hun er i gang med.

Hvis det er det kan du lufte lige så tosset du vil, hun vil stadig markeringstisse, dog, jo mere hun får tisset på turene des mindre er der tilbage i blæren at markere med.

Var hun i snor da hun tissede på underboens måtte og hos vennerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteG

Ja den sidste uges tid er det tit sket at hun har tisset flere gange på turene. Hun var ikke i snor da hun tissede hos vennerne igår og heller ikke idag på underboens måtte. Det passer måske meget godt med løbetid, igår prøvede en hanhund "det" på hende for første gang.

men kan det også være derfor hun ikke vil spise?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja den sidste uges tid er det tit sket at hun har tisset flere gange på turene. Hun var ikke i snor da hun tissede hos vennerne igår og heller ikke idag på underboens måtte. Det passer måske meget godt med løbetid, igår prøvede en hanhund "det" på hende for første gang.

men kan det også være derfor hun ikke vil spise?

Det kan være derfor hun ikke vil spise som hun plejer, men behøver ikke være det.

Jeg ville holde hende i line, så hun ikke får mulighed for at tisse uhensgtsmæssige steder.

Du skal lige være meget opmærksom på at beskytte hende mod nærgående hanhunde i denne periode, hun er følsom overfor grænseoverskridende opmærksomhed hvilket hun vil kunne opleve rigtig meget af omkring og under løbetiden. Unge tæver som får deres grænser overskredet og tvinges til at sige fra overfor ivrige hanhunde ender desværre meget ofte, som voksne, at blive aggressive overfor andre hunde. Derfor skal de andre hunde holdes på afstand af hendes "spændende regioner".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes nedsatte madlyst kan godt skyldes at hendes 1 løbetid er på vej , men hun kan også have halsbetændelse - når du serverer hendes mad , tager hun så en mundfuld og holder så op med at spise eller er hun totalt ligeglad ? Da min havde halsbetændelse tog han en eller to mundfulde og stoppede så , det var ligesom om at han lige skulle opdage at det gjorde ondt når han sank, bortset fra hans nedsatte madlyst opførte han sig helt normalt - legede - gik tur , osv , der var intet andet at mærke på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites