Hop til indhold

Samojedehvalp tisser i sin hundeseng?


Gæst Siku
 Share

Recommended Posts

Jeg hentede i tirsdags lille Siku hjem og han er faldet super godt til - drøner rundt og har diverse hvalpeflip i løbet af dagen. Han er selvfølgelig endnu ikke renlig - men kommer ud efter søvn, leg og mad og en enkelt gang i løbet af natten.

 

Problemet er bare, at han under legen, lige pludselig stopper op, og tisser i sin egen hundeseng. Har også før fanget ham i selv at søge hen til sengen for at tisse - ergo han tror det er der han skal tisse :damn:

 

Jeg ved godt jeg ikke kan forvente ham renlig - men ville høre om i har nogle råd til at få ham væk fra sengen, og ud på gulvet i det mindste? Der er simpelthen så meget vasketøj, da alle tæpper bliver tisset til :stupid:

 

Han er ellers en super sød dreng - og vil da lige dele et billede med jer :-)

Siku.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er han jo en vinterhvalp, hvor det for opdrætter vil være umuligt at lære de små bedre renlighed med deres mor som vejleder.

Hvis han har haft aviser hos opdrætter, ville jeg da bruge det, og lægge et af tissetæpperne på de aviser, der må bruges.

Nogle siger at avistrænede hvalpe er sværere at få gjort helt renlige, men det problem har jeg så aldrig haft. Jeg lægger så lidt tisseavis ved rene aviser ud på terrassen, så jeg med tiden udfaser indeaviser.

Men mine aviser til hvalpe ligger godt nok på vinylgulv.

Hvalpe tisser jo helst på sugende underlag. Så den med kurven vil nok tage lidt tid, selv om det er ualmindeligt at svine ved sit sovested.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror han ved opdrætter har været vandt til at lave i hvalpekassen - hvor de også sov, så måske det er derfor han har en vane om at gøre det ved sit sove sted. Tror jeg vil prøve det med aviserne - tusinde tak for råd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis tæve med hvalpe har gået på for lille plads , har hvalpene jo ikke lært at gå væk fra deres sovested.Normalt , hvis pladsforhold er OK, vil de med tiden hellerikke svine ved de sted, de får foder .

Men man skal altid forvente tilbagefald ved skift til nyt hjem.

Jeg har kun hørt om een af mine hvalpe, der fra 8 ugers alderen gik til havedør næsten hver gang, den skulle ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville prøve at fjerne " indmaden " i kurven og så vaske den meget grundigt i Rodalon ( tager lugten ) , og så lægge aviser i kurven - jeg ville også lægge aviser et sted hvor han gerne må tisse - og så efterhånden flytte aviserne tættere på døren så han efterhånden finder ud af at det skal foregå udendørs. Min erfaring er iøvrigt at man kan regne med at der går ca 12 timer fra han har spist til der kommer noget ud i den 2. ende , hvis han får aftensmad kl 18 kommer der noget ud kl ca 6 om morgenen , og så husk at skamrose ham når det sker det rigtige sted ! men der kan godt gå lang tid man skal have tålmodighed - hos airedales kan de godt være op mod 4 - 5 mdr før de er 100% renlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusinde tak for rådene! Har vasket hans hundeseng med Rodalon, men det hjælper ikke. Tisser han indenfor, skal det være i hans seng. Han er heldigvis blevet bedre og har ikke nær så mange uheld som før - så det skal nok gå :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...