Hop til indhold

mystisk problem

Gæst DanConrad
 Share

Recommended Posts

Gæst DanConrad

Hej alle håber at i kan hjælpe mig.

min hund som er 3 1/2 år gammel er begyndt at have en mystisk adfærd.

der hvor han vokset op, hos min mor, det første halve år, tør han nu ikke at komme ind i stuen selvom min mor intet nyt har lavet eller rykket rundt på noget. og nu idag tør han ikke at gå ud i mit køkken hvor hans mad og vand har stået i de små 3 år jeg har boet der. han står bare og piver højlydt som når det er høj sæson for hunhunde at være i løbetid. min mor har snakket med nogle forskellige mennesker omkring dette, og de siger at hunde kan se noget "åndeværk" som vi mennesker ikke kan. ved nu ikke helt om jeg tror på det. nu har jeg sat hans mad og vand ud på badeværelset og der spiser og drikker han højlydt

han tør slet ikke komme i i køkkenet mere.

men ville høre om i ved noget om denne slags adfærd og hvad man kan gøre ved det?

hilsen Dan Conrad

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Måske har han oplevet noget i køkkenet som har gjort ham bange :vedikke:

En pludselig lyd eller andet ?

Min yngste beagle havde et tilfælde for nogen tid siden hvor han brændte sin næse på ovn døren og der gik flere dage før han ville ud i køkkenet igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :-D

Min egen hund vil fra tid til anden ikke ind i mit soveværelse. Han har også haft en historie for ikke at ville ud i bryggerset. Med ham ved jeg, at adfærden hænger sammen med en bevægelse han har gjort som gav ham smerter. Den ene gang gled hans ene ben lidt hen over hulvet og da det var i en periode hvor han havde ondt i ryggen, gjorde en bevægelse ekstra ondt på ham og han forbandt smerten med det han var i gang med - at gå gennem døren.

Selv om jeg tror på at nogle hunde kan mærke "ånder" hælder jeg nok mest til at smerter/ubehag er årsagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige i dag besøgt en hund der en gang for længe siden gled på et gulv, og slog sig ret ordentligt. Han tør i dag ikke gå ud på bestemte gulve, gulve der ikke nødvendigvis har den samme farve eller overflade som der hvor han kom til skade. Så mit gæt vil også være at han kobler noget i værelset til en dårlig oplevelse. Det behøver ikke at ha' været noget voldsomt, men helt klart tror jeg at der er en negativ kobling.

Link til indlæg
Del på andre sites

en af mine hunde nægtede engang konsekvent at gå forbi en bestemt forretning når vi gik tur - der var engang en markise der gav et højt smeld , jeg har også mødt hunde der nægtede at gå på glatte gulve eller trapper , så jeg tror godt han kan have oplevet noget ubehageligt - og det kan vel godt være noget åndenoget?

Redigeret af anne-lise hansen
fejl
Link til indlæg
Del på andre sites