Hop til indhold

transportbur - bur til træning/stævner


Trixie83
 Share

Recommended Posts

Kære HF'er!

 

Jeg leder efter et bur til lille Luna, som hun både kan være i, i bilen sammen med Milo, og som kan bruges under stævner/træning.

 

Jeg foretrækker stofbur umiddelbart men er åben for andre forslag!

 

Økonomien er ikke den største, så ikke alt for dyrt...

 

Og så er jeg i tvivl om størrelse. Luna er ca 33 cm høj og vejer 5,5 kg. Milo er ca 42 cm og vejer 8,8 kg.

 

Håber nogen kan hjælpe :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

(null)

Jeg har sådan et par stofbure men ærlig talt så syntes jeg på ingen måde de er sikre nok til bil kørsel, til udstilling gider jeg dem heller ikke, jeg kan meget bedre med metal bure hvor man kan bruge taget som bord:D jeg ville købe et metalbur det er lidt tungere at slæbe men jeg syntes det er det vær:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har sådan et par stofbure men ærlig talt så syntes jeg på ingen måde de er sikre nok til bil kørsel, til udstilling gider jeg dem heller ikke, jeg kan meget bedre med metal bure hvor man kan bruge taget som bord:D jeg ville købe et metalbur det er lidt tungere at slæbe men jeg syntes det er det vær:cool:

I forhold til bilkørsel, får du bare ikke mere sikkerhed i et metalbur - med mindre dette er variocage eller et af de andre speciallavede (og megadyre) bure.

 

Tværtimod vil jeg nok sige - for de metalbure jeg har set og selv har, krøller altså sammen ved det mindste = indeklemt og skadet hund.

 

Mht stofbure, så vil jeg anbefale at kigge på nogen med metalstel. Dem uden klapper nemt sammen og jeg har set flere hunde nærmest gå med burene fordi de bliver så uformelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til bilkørsel, får du bare ikke mere sikkerhed i et metalbur - med mindre dette er variocage eller et af de andre speciallavede (og megadyre) bure.

 

Tværtimod vil jeg nok sige - for de metalbure jeg har set og selv har, krøller altså sammen ved det mindste = indeklemt og skadet hund.

 

Mht stofbure, så vil jeg anbefale at kigge på nogen med metalstel. Dem uden klapper nemt sammen og jeg har set flere hunde nærmest gå med burene fordi de bliver så uformelige.

 

Enig, føler ikke der er større sikkerhed i et tyndt metalbur i forhold til stof. Og har simpelthen ikke økonomi (eller plads i bilen) til et af de rigtige transportbure til bilen.

 

Men tak for svar! Vil sikre mig der er metalramme i hvad jeg end beslutter mig for :-D

 

jeg har et par af de her

Køb Kanvas Transporttaske Til Hund I Blå - Flere Størrelser Til Store Hunde

 

Bruger dem til udstilling og til rally, hvor det ikke er muligt at have bilen lige i nærheden.

 

Tak! Ser lækkert ud, men tænker om det ikke bliver lige lovligt stort til mine små hunde? :hmm: Ej, jeg aner virkelig ikke hvor meget plads de har brug for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte stofbur til min coton, og var superglad for det. Men både Frostie og Iso var/er for vilde til at jeg har turdet bruge det som stævnebur til dem. Der skal kun en negl til at kratte hul på nettet, og det er sket for flere. Men er hundene rolige i buret, og ikke prøvet at bryde sig ud, så er stofbur jo dejligt let at slæbe med til stævner.

 

Metalburet er selvfølgelig mere stabilt, og jeg bruger det altid som bord/stille-af-plads når jeg er ude. Men det er tungt at slæbe, og som andre allerede har sagt så er det ikke mere sikkert i bilen end et stofbur.

 

Det er nok rigtig meget en smagssag, om man bedst kan li' stof eller metal. Jeg havde dog ikke rigtig noget valg, da stofbur var udelukket til både Frostie og Iso! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg brugte stofbur til min coton, og var superglad for det. Men både Frostie og Iso var/er for vilde til at jeg har turdet bruge det som stævnebur til dem. Der skal kun en negl til at kratte hul på nettet, og det er sket for flere. Men er hundene rolige i buret, og ikke prøvet at bryde sig ud, så er stofbur jo dejligt let at slæbe med til stævner.

 

Metalburet er selvfølgelig mere stabilt, og jeg bruger det altid som bord/stille-af-plads når jeg er ude. Men det er tungt at slæbe, og som andre allerede har sagt så er det ikke mere sikkert i bilen end et stofbur.

 

Det er nok rigtig meget en smagssag, om man bedst kan li' stof eller metal. Jeg havde dog ikke rigtig noget valg, da stofbur var udelukket til både Frostie og Iso! :lol:

 

Jeg er jo heldig at ingen af mine - endnu da - har forsøgt at bryde ud :blink:

 

Ingen bud på størrelse til min trunte og gammelpot? Stort nok til begge - men ikke så stort at Luna bliver væk når hun er alene afsted :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo heldig at ingen af mine - endnu da - har forsøgt at bryde ud :blink:

 

Ingen bud på størrelse til min trunte og gammelpot? Stort nok til begge - men ikke så stort at Luna bliver væk når hun er alene afsted :mrgreen:

 

Har ikke bud på størrelse... Men jeg ville personlig nok hellere bruge to bure... :genert: Især hvis de kan være i stofbure. To mindre stofbure, og så kan du nøjes med et når du kun har Luna med. Jeg tænker at de nok bli'r trætte til stævne, og har brug for "sit eget"..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke bud på størrelse... Men jeg ville personlig nok hellere bruge to bure... :genert: Især hvis de kan være i stofbure. To mindre stofbure, og så kan du nøjes med et når du kun har Luna med. Jeg tænker at de nok bli'r trætte til stævne, og har brug for "sit eget"..? :vedikke:

 

De er jo vældig glade for hinanden - og tror Luna ville stresse over ikke at have "storebror" helt tæt når han nu er med... Milo er ligeglad.

 

De ligger ofte i samme kurv, på samme tæppe eller under samme dyne i knæhasen :hjerte:

 

Mine sidder altid i samme bur, undtaget under løbetid selvfølgeligt. Har ikke oplevet problemer, men det kommer jo nok meget an på den enkelte hund

 

Ja, de vil skulle skilles når hun er i løb! Så må nok hellere få et til hende alene og så et til dem begge....

 

Altid en undskyldning for at købe mere grej :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...