Hop til indhold

Min golden retriever fælder helt enormt


Gæst Zonia
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Jeg håber, at der måske er en af jer, som kan give mig et råd...

 

Min snart 4 årige golden retriever fælder helt enormt, og det har hun gjort i snart 8 måneder. Jeg kan børste hende uafbrudt, og hårene vælter bare af hende - hun er dog ikke tyndhåret, det er det, som er underligt :confused:

 

Jeg børster hende mange gange om dagen, men ligemeget hjælper det.

 

Jeg har været til dyrlægen med hende nogle gange, men de kan ikke rigtig gøre noget, fordi det genere ikke hende, men kun os, som er yderst trætte af at have hendes pels liggende alle vegne i vores hus.

 

Hun er ikke steriliseret, og så får hun foder fra Hill's.. Sidst vi var hos dyrlægen blev jeg lokket til at købe noget vanvittigt dyrt olie, som hun skulle have i maden, men det hjalp INTET..

 

Har I nogle forslag til hvad der kan være galt med hende, eller har I nogle forslag til hvad vi kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle labbe, gjorde det samme. Vi prøvede også med diverse olier og foderskift. Intet hjalp. Han blev redt med en speciel børste hvor man kun måtte rede han 2 gang om uge, vi gjorde det hver dag, han blev ALDRIG sskadet og vi nåede aldrig til et punkt hvor han ikke fældede vildt. Det svingede fra vildt det meste af året til ekstremt i fældningstid.

håber du finder en løsning for det var til at blive sindsyg af. Alt ungerne sorte / mørke tøj var fyldt med hår selv når det var blevet vasket.... Good:5up: luck

Link til indlæg
Del på andre sites

En Golden fælder, men helst ikke hele året. B vitaminer og måske prøve nyt foder.

Min Golden vender vrangen ud to gange om året. Tager ca 3 mdr, og hold nu op der er mange hår på en Golden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre har skrevet, kan et foderskifte hjælpe. Vores DSG fældede helt ekstremt da vi fik ham, 11 mdr. gammel. Et skift fra discout foder til Hill's gjorde nul og niks for hans pels, men efter kun 14 dage på kornfrit tørfoder hjalp det mod fældningen. Efter et par måneder blev hans pels blødere og blankere. Det var en udvikling jeg slet ikke havde troet var mulig!

 

En furminator kan måske hjælpe jer. Den fjerner de løse hår meget mere effektivt end andre børster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stemmer også for furminator. Den er bare effektiv!

Og foderskift. Det har åbenbart virket for andre. Min hunds pels er stadig ret mat og meget kradsbørstig, men det er heller ikke blød og blankpelset race generelt. Dog har vi ikke haft de store problemer med underuld der irriterer efter vi har skiftet til acana.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Tusind tak for hjælpen.. Jeg børster hende allerede hver dag med en furminator, og det hjælper ikke synderligt. Har lige købt nogle b-vitaminer, så vil jeg se om det hjælper, og når jeg så har brugt det foder færdig, som jeg lige har købt, så vil jeg prøve noget kornfrit noget - kan I anbefale et mærke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle

 

Tusind tak for hjælpen.. Jeg børster hende allerede hver dag med en furminator, og det hjælper ikke synderligt. Har lige købt nogle b-vitaminer, så vil jeg se om det hjælper, og når jeg så har brugt det foder færdig, som jeg lige har købt, så vil jeg prøve noget kornfrit noget - kan I anbefale et mærke?

 

Jeg brugte Now! til Futte. Det er lidt dyrt (700 for ca. 11-12 kg) men virkelig godt. Det indeholder ikke renderet kød og fedt (kogt og smeltet af benene) men derimod kun kød og fedt skåret af benene. Det er lidt forskelligt hver gang fordi det indeholder sæsonens frugt og grønt. Now! for handles, så vidt jeg ved, kun ved BARF-forhandlere af Rigtig Hundemad.

Der findes mange billigere alternativer, som sikkert er lige så gode. :-) Mange mærker har også en variant der er kornfri, dog ikke Hill's.

 

Det er en god idé at købe mad på zooplus.de da de er billigere i Tyskland end i Danmark. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv med fx Essential Foods, et nyt dansk mærke med kornfri fodertyper. Eller Kingsmoor Pure. Det er dem i den billigere ende herhjemme. Ellers er der Orijen, Acana, Taste of the Wild, Wolfsblut, Fish4dogs...... Bum bum.....

 

Min får Orijen Adult, Acana Ranchlands og TOTW. Kig på zooplus.de - de har også Wolfsblut og TOTW til MEGET rimelige priser:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hej jeg ville helt sikkert investere i en furminator (børste) og skifte foder, min lab fældede enormt meget - vi fik skiftet foder til noget der var mindre korn i - og det har virkelig hjulpet... han har lidt allergi oveni det tog foderskiftet også :-) held og lykke. Og forresten så købte jeg en ny støvsuger en dyson animal, den kan suge hårene op ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Furminatoren er god - jeg bruger sådan en på beaglerne ind i mellem. Men den må ikke bruges dagligt da den kan fortynde/ødelægge pelsen. Man kan købe den billigere på zooplus.de

Af foder vil jeg fremhæve Olivers som er baseret på kartoffel og havre - kanon godt foder:5up:

Ellers Wolfsblut hvor jeg selv bruger enkle varianter.

 

PS. Olivers lancerer snart en fuldstændig kornfri variant

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...