Hop til indhold

Gnaver sig i poten


Gæst amaliebaad
 Share

Recommended Posts

Gæst amaliebaad

Min kære hund, Oskar, begyndte for to dage siden at gnøfle i sin pote. Jeg fandt dog først ud af det igår aftes da han blev passet fredag til lørdag.

Der er ikke noget at se på poten ud over et sår på den ene trædepude, og såret er blevet større idag, så det er nok Oskar som selv har lavet det. Trædepuden er også hævet.

Det er tydeligt at se, at det gør ondt at gå på, og det er som om at han her til aften ikke kan finde ro. Om det er fordi han har ondt, eller fordi han kun har været ude på korte tisseture idag, eller om det er en blanding af det.

Jeg har haft poten i lunkent vand i et par minutter når han har været ude og tisse, så den er blevet vasket. Jeg ved ikke om det er forkert af mig hele tiden at "bløde poten op" men jeg tænker bare at der jo sidder skidt i såret når han har været udenfor, og jeg er så bange for at han får betændelse i den!

Jeg kan hverken finde revner, splinter eller noget som helst i den stil, så kan virkelig ikke forstå hvad der er gået galt!

Han får en sok på poten i nat så han ikke kan bide i den, og hvis den ikke er i bedring imorgen tager jeg ham til dyrlæge.

 

Men derfor vil jeg stadig gerne høre om der er nogen af jer, som har en idé til hvad det kan være? Eller om der er noget jeg kan gøre for at lindre smerten? Jeg har så ondt af min lille hund! icon_sad.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amaliebaad

Mange tak. Det gik fint ved dyrlægen, men hun kunne heller ikke sige hvorfor han pludselig bed sig selv i poten. Jeg har fået noget creme som jeg skal smørre den med, og så har han fået skånefodder og et skud antibiotika og noget mod kvalmen. Han er godt nok træt nu, men det er jo klart. Synes nu stadig bare det hele virker mystisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det være Stafylokokker? Det er bare et forsigtigt bud:-D. Min tidligere hanhund begyndte på et tidspunkt at gnave/bide i sin ene bagpote. Han var meget generet af det, kan jeg huske. Jeg rodede rundt i hans lange pels, og jeg fandt et lille sår. Såret var blevet større allerede dagen efter, så afsted til dyrlægen.

Her blev han behandlet for stafylokokker, og det hjalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst amaliebaad

Undskyld jeg først skriver nu! Tak for jeres svar!

 

Han har det godt idag og poten er healet. Dyrlægen mente også det var pga salt så fra nu af får han futter på når vi skal på gåtur. Salten forklarer også hvorfor han kastede så voldsomt op. Han fik pencillin, skånefoder og salve til poten. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...