Hop til indhold

spiser strømper

Gæst Lenestuk
 Share

Recommended Posts

Gæst Lenestuk

Vi har en dejlig brun labrador hvalp, Balder, på 6 mdr som har fået den underlige adfærd, at spise børnenes strømper. Og jeg mener seriøst spiser dem... Er der nogle der kan svare på, hvorfor han gør det? Det må vel handle om, at de lugter af os/børnene... Men selv min datters strømpebukser forsøger han at fortære :shock:...

Så alt hvad der ligner strømper, er nu lagt langt væk fra hans rækkevidde + børnene har fået strikse ordre på, at ligge beskidte strømper direkte i vaskemaskinen.

Utroligt nok, så rører han ikke fodtøj, men strømper, dem kan han ikke lade være...

Han vejer 22 kilo og får ca 370g Arion foder hver dag, og er pæn slank. Vi har overvejet om det er fordi han skal op i foder, men som sagt så har han langt om længe fået en pæn figur, som en Labrador skal have. Det skal lige siges han er UTROLIG madglad, og ville med glæde spise det dobbelte hvis han fik lov.

Håber på nogle lige kan hjælpe med mysteriet her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er labradore jo kendt, for at være meget madglade, har selv 1 stk´s af racen, men lige mht. at han spiser strømper, så tror jeg bare, at det er en dårlig vane, som mange andre hunde ejere kan nikke genkendende til, mig selv inc.:-)

min gamle labbe gjorde det samme. Engang imellem lå de kastet op og en enkelt gang måtte jeg hive en ud af røven på ham....... Det er bare skønt med dyr:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lenestuk

Nå jamen, det lyder jo som om det ikke er så underligt det han gør alligevel ;).

Han spiser dem når han finder nogle, så altid kun når vi er hjemme. Men må bare sørge for, at ungerne ikke smider dem på gulvet og så håbe, han glemmer denne dårlige vane igen.

Tak for svar!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ene hund har gjort det, og nogle gange det som var værre, såsom et ærme fra en trøje!

Jeg tror jeg har fundet ud af grunden - tror han får det mærkeligt i maven af vildtkød. Han har fået råt kød og bl.a. hjort og vildtmix - da jeg stoppede med de 2 kødtyper, stoppede han med at æde sokker.

Fornyligt købte jeg nogle nye godbidder, ved ikke helt hvad der er i, hunden gik i gang med at lede efter sokker igen - stoppede med de nye godbidder og igen lod han sokkerne være!

Skal lige siges, han har aldrig fået dårlig mave eller kløet sig af vildtkød, så det tog mig lang tid at opdage.

Jeg synes ikke rigtigt at det er normalt at hunde spiser sokker, og slet ikke hele ærmer og hvad han ellers har fået fat i, det KAN jo sætte sig fast og kræve en operation, hvis man er uheldig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tot bruger mine sokker som sutteklud , han har aldrig bidt dem istykker - eller sunket noget af dem , så vidt jeg da ved , men ligger gerne med dem mellem poterne.

Jeg kender ikke det foder du nævner , men en 6 mdrs hvalp skal ikke nødvendigvis være slank og hvis han er så madglad som du skriver ville jeg nok give ham mere mad , han er jo inde i en periode hvor han vokser rigtig stærkt og derfor kræver hans krop rigtig meget " krudt ", hvis du har kontakt til opdrætter ville jeg kontakte dem og høre hvor meget mad de ville give ham - de kender hans forældre og kan vejlede dig så han ikke bliver for tyk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lenestuk

Han går ikke direkte og leder efter sokker eller andet som han kan spise, men mere når han lige finde det på gulvet.

Han får Arion Large Breed hvalpefoder, som virker til at passe godt til ham, og vi er lige gået en smule op i foder, derfor vil jeg helst ikke længere op. Han har lidt af vokseværk for en periode, hvor han måtte på smertestillende for overhovedet at kunne gå normalt. (Tidligere ejer gav ham ikke foder lavet til hvalpe, og mistænker derfor hans vokseværk derfra, fordi han fik for meget protein). Så sætte det yderligere op, tror jeg ikke er smart. En lab må jo helst ikke være overvægtigt, lige netop pga tendensen til vokseværk, og derfor må man jo heller ikke give efter for deres madglæde, så lige pt har han den perfekte figur for hans race. Hvilket vi også har fået bekræftet af vores hundetræner + dyrlæge.

Jeg tror bare han har fået en dårlig vane, og strømperne lugter jo af os og gør det nok endnu mere attraktivt. Må sige jeg bedre kan leve med at gemme sokker langt væk, end at skulle gemme alt der ligner sko og støvler. Har tidligere haft en lab, der ikke kunne stå imod overfor sko... Det er sgu irriterende. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites