Hop til indhold

Min hvalp kaster op


Gæst NelleN
 Share

Recommended Posts

Gæst NelleN

Hej.

Min snart 5 måneders cocker spaniel har i nat kastet op, mange gange. Han har gjort det før men inat var det bare ekstremt, måske 8-9 gange og nu er han helt udmattet, han er slet ikke sig selv. Kan det være pga noget han spiser? han får fuldfoder fra dyrlægen men han har begyndt at få havregryn med mælk om morgenen og jeg har hørt at det ikke er så godt med mælk, men han elsker det. Han fik nogle bider culottested igår da vi spist det. Han får frolic godbider og det bliver alligevel noge stykker hver dag. Ellers spiser han meget ting an finder ude, som grankogler og blade.

Er der nogen der har en idé? er det normalt?

 

//Ellen

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ihvertfald ikke normalt.

Det kan godt være, at han elsker havregryn med mælk på, men hvad nytter det, når de måske ikke kan tåle det ?

Han kan have spist et eller andet udenfor , som kan have sat sig fast i fordøjelsessystemet

Under alle omstændigheder, så er det nok af sted til dyrlægen.

 

Hov...mit svar kom til, at virke lidt "hårdt"..det var ikke meningen :-)...men jeg var på vej, ud med min hund og skulle lige have skrevet færdigt i en fart.

Jeg vil bare lige tilføje, at Frolich ikke er det mest sunde, du kan give din hund som godbidder. Det er ret fedende.

 

Rigtig god bedring med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville udskifte mælken med et surmælksprodukt og se om han kan lide det. Men kan ikke se hvorfor han ikke bør have almindelig hundefoder om morgenen.Hans krop vil jo nok skulle opbygges og udvikles til han er over et år.

Mine cockerer brækker sig også når de æder de grankogler, så det kan sagtens være dem. Eller noget han har fundet ude.Og det er også om natten de kommer op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg vil også mene du lige skal vende det her med dyrlægen - det kan være alt muligt.

Når det er sagt må du aldrig give din hund havregryn - det svulmer op i maven og kan forårsage forstoppelse - hvilket kan være en mulighed hvorfor han kaster op. Hvis du gerne vil give ham lidt havre - så kog det i vand IKKE mælk og giv ham det et par gange i ugen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...