Hop til indhold

Mystisk adfærd (tager fat om hovedet på mindre hund)


Cerus
 Share

Recommended Posts

Hej alle i kloge mennesker

Jeg har en labrador på 22 måneder. Glad og meget legesyg (på den lidt voldsomme måde).

Vi mødes tit med 4-5 andre hunde og de kommer fint ud af det med hinanden.

 

De sidste 14 dage har han dog haft en lidt underlig adfærd. Vi mødes tit med en Jack Russell terrier på 10 måneder og ofte tager min labrador terrierens hoved i munden (altså gaber over ham). Terrieren siger ikke en lyd, men min lab piber imens. Han bider ikke hårdt (som i at bide).

Når han slipper igen kommer terrieren og slikker ham i mundvigene.

 

Terrieren vil også gerne humpe min lab (katereret i december) når han/labben leget med tæver.

 

Han gør det både når de er alene og når der er andre hunde.

 

Det ser meget underligt ud og jeg gad godt kunne læse deres tanker imens.

 

Er der nogen af Jer der ved, hvorfor han gør det og om man skal stoppe ham (altså min)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blank! Kunne du tage video af det og lægge op?

 

Uanset synes jeg du skal stoppe det ved at aflede ham. Han risikerer at tage en hund i munden, som ikke synes om det og bliver rigtig vred. Når terrieren kommer tilbage og slikker din hund i mndvigene er det et fredelighedstegn, som den åbenbart synes er på sin plads, så den er muligvis noget usikker på situationen.

Jeg ville også stoppe terrierens humpen på labben, bare "stryg" ham af din hund stille og roligt, men fast og bestemt uden at sige noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Charles gør nøjagtig det samme, men kun med den samme hund. Det er en ung staffie-han, som vi havde i pleje da han var hvalp (for et år siden). Nu har de en meget riatualiseret leg, som udspiller sig hver gang Woody kommer her på besøg, og en del af den leg, som forgår under voldsom legeknurren og generel løben i møblerne, er at Woody stikker hele sit hoved ind i Charles' mund. Det er ret underholdende, jeg har selv tænkt at jeg skulle prøve at filme det. Woody er også en af de eneste hunde som Charles stadig leger med indendøre, ellers kan han godt være lidt en knotten gammel fætter-kedelig, når de andre vil lege i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...