Hop til indhold

årstidshvalp..?


Gæst presaio
 Share

Recommended Posts

Gæst presaio

Kom til at tænke lidt over om der skelles mellem årstiderne på hvalpe, når de bliver født.

lidt hen af når man siger at et barn født i maj, er et "maj barn", og om der ligger noget specielt i det, med forventninger eller anden underlig lignende fordom.

 

Grunden ligger i at min første hund født i juli, og den hvalp jeg henter her nu på onsdag er født i december måned.(-og glæder migtil det!) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker det samme som Korvis...

 

Jeg vil helst have hvalpe der er fødst marts og frem til juni måned... Fordi så har vi hele sommeren til renlighedstræning... Og de fleste opdrættere som kun har et par enkelte kuld engang imellem planlægger også efter det hvis de kan... (For det gør jo deres arbejde nemmere også, hvis hvalpene kan rende udenfor noget af dagen).

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er selvfølgelig lykkedes mig at få alle mine 3 om efteråret... :lol: Men det er nu gået fint alligevel. Min første, cotonen Daiwa, havde ikke rigtig været ude før jeg fik hende, og hun var godt nok bøvlet at få renlig. Men begge BC'ere har været nemme, de havde også været ude hos opdrætter, selv om de var født 1 måned senere end Daiwa. Da Iso var få måneder gammel fik vi voldsomme mængder sne, ikke det fedeste når man har hvalp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skide lige glad med årstiden, jeg vil bare ha' den rigtige hvalp fra den rette kombinaion hos den rette opdrætter ;-)

Laver jeg selv et kuld afhænger tiden af tævens alder og løbetid. Der er ikke forskel på hvor renlige hvalpene er når jeg afleverer dem, de er alle vant til at tisse og skide ude fordi de kommer ud hver tredje time. Det der gør at jeg helst vil ramme en lun årstid er omkostningerne ved at holde den rette temperatur i huset og hos hvalpene, men på trods af det er det kun lykkedes mig at have et enkelt sommerkuld og det er snart 10 år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...