Hop til indhold

Bjæf ved aftentid...!


Gæst MetteG
 Share

Recommended Posts

Gæst MetteG

Jeg har et ret frustrerende problem med min snart 8 mdr gamle Jack Russell, Lolo.

Om aftenen når min kæreste og jeg sidder i stuen går hun tit rundt ude i vores køkken og bjæffer. Ikke sådan rigtig gøen, men enkelte bjæf med 15-30 sekunders mellemrum. Når jeg kommer ud for at se til hende løber hun ind under spisebordet og gemmer sig, og hvis jeg endelig får hende lokket med ind i stuen, så smutter hun ud i køkkenet igen efter et par minutter. Til gengæld holder hun op hvis jeg sætter mig ud i køkkenet for at lave lektier eller andet, så lægger hun sig bare i kurven og kigger.

 

Hun vil helt klart fortælle mig et eller andet, jeg fatter virkelig bare ikke hvad det er?

 

Håber i kan hjælpe mig til at forstå hundesproget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Plejer hun, at få godbidder og står/er godbidderne tilfældigvis ude i køkkenet ?...det var lige det første der faldt mig ind, for en af mine hunde, gør det samme og det er fordi, at hun vil have en godbid. :-)

Du skriver også, at hun holder op, når du kommer ud i køkkenet og sætter dig og at hun så lægger sig i sin kurv, så måske vil hun bare have selskab, hvis hendes kurv står i køkkenet :vedikke:...det var lige, hvad jeg kunne komme i tanke om, hun måske prøver på, at fortælle dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godbidderne er godt nok i køkkenet, men i et skab hvor hun ikke kan se dem, men derfor kunne det vel godt være det.

Jeg har også selv tænkt at det måske var for selskabets skyld, så synes jeg bare det er underligt hun løber ind under bordet når jeg går ud til hende, og også lidt underligt hun ikke bare kommer ind i sofaen til os?

Link til indlæg
Del på andre sites

Godbidderne er godt nok i køkkenet, men i et skab hvor hun ikke kan se dem, men derfor kunne det vel godt være det.

Jeg har også selv tænkt at det måske var for selskabets skyld, så synes jeg bare det er underligt hun løber ind under bordet når jeg går ud til hende, og også lidt underligt hun ikke bare kommer ind i sofaen til os?

 

Hun ved garanteret hvilket skab de opbevares i, selv om hun ikke han se dem :-) Med hensyn til selskab, så kan du da prøve, at flytte hendes kurv ind i stuen og se om det bliver bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad laver I om dagen med hende ? er hun mentalt og fysisk træt ? jeg har oplevert lidt det samme med mine på dage hvor jeg af en eller anden grund ikke har haft mulighed for at aktivere dem så meget.

 

 

Hun er alene hjemme mens jeg er i skole. Når jeg så kommer hjem, oftest mellem kl 13 og 15, plejer jeg at gå en rimelig lang tur med hende, og ved 17 tiden kommer hun næsten hver dag ned på en "hundelegeplads" hvor hun får lov at løbe frit og lege med de andre hunde. Som regel når jeg går med hende laver jeg træning og små lege undervejs.

Men nåske har du ret i hun ikke er træt nok. Mit næste problem er så at hun ikke gider arbejde/træne for sit fodder, og når jeg så bruger godbidder i den mængde det tager at kører kende træt, får hun virkelig dårlig mave.

Nogen ideer til hvordan jeg løser det problem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det lyder som om hun har gang i en fantastisk leg... Hun bjæffer og i kommer...

 

Vores husky har gjort det samme og engang imellem prøver han stadig... I starten var vi dybt frustrerede, men besluttede at nu skulle det stoppe... Vi købte ørepropper, og i tre dage brugte vi 3 timer hver aften på at ignorere hans små bjæf :lol: hver gang han var stille tog vi kontakt til ham (ca. 20 sekunders stilhed), og så endte det ud med at han som skrevet kun forsøger sig med den leg sådan måske en gang om måneden, og det er kun når han virkelig keder sig at han gør det nu.

 

Mit råd ville være at først gå ud i køkkenet når hun er stille, jeg tror hun ser det som en sjov fange agtig leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil foreslå at du lukker køkkendøren eller sætter en låge op, hvis der ingen dør er. Så kan du observere hende og se hvad hun så gør.

 

Til spørgsmålet om godbidder, så plejer kogt kyllingebryst i bittesmå bidder at være noget de fleste hundemaver kan kapere evt. hakket kylling kogt i en sjat vand og derefter skilt med en kniv til små "gryn". Der bliver mange godbidder af en pakke hakket kød :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...