Hop til indhold

Gennem en hunds øjne


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinnemus

Før I læser nedenstående: ja, jeg keder mig her til aften :rolleyes:

 

hej vov allesammen - har lige for et kort øjeblik "lånt" computeren fra min mor:cool:

 

Det har været en rigtig spændende dag for mig i dag, vil enhver hund nok give mig ret i. Dagen startede ud som enhver anden - jeg skulle aaaalt for tidligt ud og gå morgentur (min ejer er B-menneske - jeg er B-hund, hvilket vil sige jeg vil soooooove formiddagen væk, men det forstår hun vidst ikke) og det var egentlig det eneste spændende der skete der, men så hen ad eftermiddagen skete det mest vidunderlige der kunne ske...

For nogle dage siden forsvandt min allerbedste legekammerat, Chanel, og ingen fortalte mig hvorhen tog hen. Men så her til eftermiddag kommer der en fremmed forbi med en stor kasse. HUn sætter kassen ned og åbner den og UD KOMMER CHANEL - HURRRRAAAAAA jeg løber hen og slikker næsten ørerne af hende af bare glæde, hold da op hvor er det dejligt at se hende igen! HUn lugter vildt af fremmede katte og en fremmed HUND, sig mig lige engang, hvad er den af? MIN kat skal IKKE snakke med andre hunde, så hun kanøfles lige engang - Chanel er fuldstændig ligeglad, hun spinder og spinder og spinder og skal også rundt og snakke med Charlie og min mor.

 

Nå, som om min dag ikke kan blive bedre så tager vi igen i dag i hundeskoven (min mor siger det er fordi hun har dårlig samvittighed over ikke at have gået så meget med mig fredag, lørdag og søndag hvor vi skulle være både barnepige og have besøg af hendes søster, så vi skal i hundeskoven HVER dag i denne uge - jubiiiiiii.:5up:)

Nå, vi møder en cavalier som vi åbenbart træner med ved dch - ikke på samme hold for jeg har i hvert fald ALDRIG snuset til ham før, dét ved jeg, men derfor kan vi da godt rende afsted sammen... vi tager ud på ballade og møder bl.a. en hund som mig, der kommer helt ovre fra noget der hedder "århus",, jeg ved ikke hvor det er, men derfor kan man da godt snakke med ham. Han gjore mig dog lidt sur - JEG må godt sætte poter på ryggen af andre hunde, men HAN skal IHVERTFALD IKKE hoppe op og humpe mig - TO GANGE gjorde han det og begge gange måtte jeg skubbe ham væk med forpoterne, vise STORE øjne og snerre og snappe ud efter ham før han forstod det, men så sad den også fast og vi kunne lege rigtig fint sammen.

Mor sagde at jeg var RIGTIG dygtig for selvom der var tæver til stede kunne jeg godt komme når der blev kaldt, men selvfølgelig kom jeg - selvom tæverne var spændende gad de jo ikke rigtig lege og mor skulle nok gå i en retning hvor vi mødte flere hunde, deriblandt tæver.

 

Men man kan jo ikke lytte efter hele tiden, vel? Det må enhver hanhund med respekt for sig selv kunne forstå! Når nu man leger med 6-7 andre hanhunde og der pludselig kommer en tæve til som uhhhh er højløbsk (jeg hører at de mennesker der har hende med skulle passe hende, men de havde ikke fået at vide at hun var løbsk så de ville lige give hende lov til at lege med de andre hunde), ja så bliver jeg jo NØDT til at følge efter hende sammen med de andre drenge for at se om jeg ikke kan få en vid af kagen, så at sige. Desværre var der ingen held - mange af hundene var jo store (mor kalder dem hønsehunde, men jeg synes ikke de havde særlig mange fjer på sig) og de hoppede bare på hende henover mig, jeg kunne jo ikke helt derop :roll: (hvorfor ved eg ikke, for jeg ER altså den ALLERSTØRSTE hund der var der! Det er jeg SIKKER på jeg er! Jeg er i hvert fald den lækreste :cool:)

 

Nå, men der kom nu ikke meget sjov udaf det for den fine dame blev hurtigt taget væk og vi var bare os selv igen. Så var de eneste to tøser vi kunne finde i hundeskoven Kenya og hendes tossede schæferveninde, men jeg ved jo godt at kenya har nogle store hårdtslående poter hvis man får hende kørt op (mor siger det er fordi hun ikke er så gammel, men hey, hun er ligesågammel som mig) så jeg nøjes med hurtigt at hilse og så løbe bagved og snuse numser når de har opmærksomheden væk fra mig :engel:

 

VI mødte også to enormt sjove hunde (engelske bulldogs kaldte mor dem) og den ene fulgte efter os - han havde ikke været ude af haven i rigtig lang tid og nød virkelig at lege med mig og løbe rundt - vi kunne høre ejerne kalde og børnene var fler egange oppe for at hente ham, men han kom bare løbende tilbage for selvom han var lille var han BOMSTÆRK, jeg håber jeg bliver så stærk engang! :5up:

 

Efter kun 1½ time var jeg fuldstændig udmattet, men jeg mødte jo også mange nye hunde (mor har jo været syg så vi har ikke rigtig været nogen steder hvor der har været hunde), jeg tror at jeg kunne tælle én hund for hver af mine kløer - dét er mange synes jeg :cool: Nå, jeg hører min mor kommer (råd til andre hunde: Sæt ALDRIG en døv kat til at holde udkig for dig!!!!!!:rolleyes:) så jeg skynder mig tilbage for at lige og sove i bunke med Charlie og måske CHanel kommer også

 

vuf og vov fra Jason:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Rigtig sjov læsning :5up: Hvor er det godt at Jason har haft en god dag med masser af leg og hygge med alle de andre hunde - og så har han tilmed lært en masse om racer idag :lol:

 

Dejligt at Chanel kom tilbage, så han kunne lege med hans yndlingskat :-D

Hvor havde hun været henne?

 

jaja Jason ved snart ALT om racer :engel: fx så hedder den allerstørste hunderace "hest" og den fås i alle højder fra omkring newfoundlænderstørrelse og op til "langt op i skyerne". Hunde af racen Hest er ofte lukket inde af noget wire der stikker vældig forfærdeligt hvis man rører det og mange gange opfører de sig underligt og vil ikke snakke, men står bare og GLOR.:cool: Han nyder det simpelthen når han kan lege med hunde - jo flere jo bedre og gider man ikke dem mere, ja så går man bare lidt væk for sig selv og kommer så igen når man er klar til de andre hunde....

 

Nej, det er desværre ikke godt at Chanel er kommet tilbage :( Min lillebror har meget kraftig allergi - han kan godt tåle Charlie, min anden kat, men jeg kan ikke besøge mine forældre uden at min lillebror bliver meget syg i et par dage (på trods af medicinen) og da jeg ikke kan finde det rette hjem til hende kom hun i pleje hos nogen i fredags - jeg lavede bare en dum dum fejl og kørte selv ud med hende og forlod hende derude. Dem der skulle passe hende siger at hun har kaldt og kaldt og ledt og ledt efter os herhjemmefra :megaked: Hun ville gerne være sammen med husets gravhund (endnu mere vild og voldsom end jason, men alligevel var de som pot og pande efter blot nogle få timer), men kattene ville hun ikke have nær og hun hvæste af dem hvis de kom hen til hende og passeren kunne ike komme nær hende, hun lagde ørerne fladt ned og pressede sig i gulvet hvis hun tog hånden hen mod hende :megaked: så hun ringede i går og sagde at hun helst ville aflevere Chanel tilbage for hun havde det ikke godt.

 

Da hun kom hjem sprang jason i hovedet på hende og chanel begyndte bare at spinde.... Så hilste Charlie og hun gik bagefter hen for at hilse på mig og passeren (som hun ellers ikke ville have nær før). HUn gik en tur rundt i huset med højt rejst hale og på strakte ben (hvorimod hun ved passeren krøb hen ad gulvet med halen hen ad jorden).

Fejlen ligger desværre i min egen dumhed: hvorfor skulle jeg køre ud med hende? hvis passeren havde hentet hende havde der jo ikke været noget :( (samtale med flere opdrættere gav passeren samme resultat: atte vil ikke køres ud og "dumpes" - det får dem nogengange til at hade de omgivelser de er i, dem de omgås(både katte og mennesker) og de føler sig forladte og utrygge.)

Link til indlæg
Del på andre sites

King er så helt vild med de der køer. Han synes de er enormt sjove, især når de løber langs hegnet. Så bliver han helt fjollet, laver playbow det bedste han har lært og forstår ikke hvorfor køerne ikke vil lege - underlige dyr! :roll::mrgreen:

 

Det var da trist med Chanel - og underligt at det kun lige er hende, din bror ikke kan tåle! Ved I hvorfor? Troede det konsekvent var alle katte man ikke kunne når man havde allergi?

 

Og hvad skal Chanel så nu? Tilbage til passeren eller ud til et nyt sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
King er så helt vild med de der køer. Han synes de er enormt sjove, især når de løber langs hegnet. Så bliver han helt fjollet, laver playbow det bedste han har lært og forstår ikke hvorfor køerne ikke vil lege - underlige dyr! :roll::mrgreen:

 

Det var da trist med Chanel - og underligt at det kun lige er hende, din bror ikke kan tåle! Ved I hvorfor? Troede det konsekvent var alle katte man ikke kunne når man havde allergi?

 

Og hvad skal Chanel så nu? Tilbage til passeren eller ud til et nyt sted?

 

nej nej, det er Charlie han kan tåle, ikke andre katte :blink: Han har dog aldrig reageret så voldsomt som ved Chanel - min lille teori er at det er pga pelsen (hun er en maine coon - en semi-langhåret race) Chanel skal ikke tilbage nej, hun skal have et nyt hjem, men mange er desværre betænkelige ved at lukke en døv kat ind (jeg har nu aldrig lagt mærke til at hun er døv - hun kommer kun ved indkald når hun kigger, men ellers ikke)

Link til indlæg
Del på andre sites

nej nej, det er Charlie han kan tåle, ikke andre katte :blink: Han har dog aldrig reageret så voldsomt som ved Chanel - min lille teori er at det er pga pelsen (hun er en maine coon - en semi-langhåret race) Chanel skal ikke tilbage nej, hun skal have et nyt hjem, men mange er desværre betænkelige ved at lukke en døv kat ind (jeg har nu aldrig lagt mærke til at hun er døv - hun kommer kun ved indkald når hun kigger, men ellers ikke)

 

Nåh :lol: Så forstår jeg det lidt bedre ;-)

 

Det er en skam, håber hun får et godt hjem :ae: Hun er garanteret en dejlig kat, der skal nok komme en, der falder for hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...