Hop til indhold

Hvad er det her?


tantemaier
 Share

Recommended Posts

Vi opdagede for nogle dage siden sådan en underlig dut på Mollys brystkasse. Den var meget lille og der skete ikke noget i et par dage. Men så igår aftes var den lige pludselig lidt større. Jeg tog billeder af den og og viste dyrlægen. De vidste ikke hvad det var, så vi skal derind i morgen tidlig... Den er blød og ligner mest en blodvabel. Men det ved jeg ikke om hunde kan have og den sidder på brystkassen, så det er jo ikke lige et sted der får slid. Jeg kan bare ikke lide den runde ring udenom, syens det ser mærkeligt ud. Hun virker ikke til at det påvirker hende, men jeg har jo selvfølgelig ligget søvnløs i nat :???:

 

Mollys røde dut.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Kan du lirke med den?

Jeg syntes jeg kan se ben? - hmmm - det kunne godt være en flåt. Også fordi det er rødt omkring.

På den anden side så troede jeg jo også det var sådan en Darwin havde - det viste sig at være indeklemte blodkar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm det røde rundt om tror jeg, er noget betændelses tilstand. Det ligner lidt den røde plamage der kan dannes efter en flåt. Flåten kan være død og derfor bliver den siddende!

 

Det kunne også være en blodfyldt vabel :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

F***, det er en knude Molly har. Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen. De beholdte hende og vil fjerne den med det samme. Da dyrlægen så den in real life, var hun ikke i tvivl. Det er åbenbart sådan nogle sorte knuder som man kan få og de skal fjernes med det samme. Hun kunne ikke lide at den var vosket så hurtigt i løbet af få dage. Hun vil tage et godt stykke hud uden om og så vil hun sende den ind til undersøgelse for at se om den er ond- eller godartet... Puha, det er altså ikke rart. Jeg er ved at s**** en stork og venter bare på at de næste par timer skal gå, så jeg kan høre om det er gået godt. De har jo en speciel narkose de lægger hjertesyge hunde i, så de gør det så godt de kan. MEN der er selvfølgelig altid en risiko med den narkose :megaked:

Det er næsten ikke til at holde ud og så går der i hvert fald en uge, før der er besked på hvad det er for en slags knude. Jeg er rigtig dårlig til at vente...

Jeg er bare så nervøs...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Det var sådan en Darwin havde der voksede til i løbet af få dage - jeg har i øvrigt også haft sådan noget på mit lår for nogle år siden og hvor lægen meget alvorligt bekendtgjorde den skulle fjernes NU - I begge tilfælde var det vildtvoksende blodkar som der ikke er en årsag til - ingen af os har haft noget siden.

 

Jeg krydser fingre :x:for at det ikke er noget slemt - men man bliver nervøs (meget)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hentet Molly. Hun klynkede rigtig meget da jeg hentede hende, men det sagde de var meget normalt efter narkosen. Hun dinglede rundt. Nu ligger hun hjemme i sofaen på en dyne og sover. Det er et ordentligt stykke hun har fjernet. Der er også en lille hævelse, da der var et blodkar der bristede, så det har lige fået et indvendigt sting. Der kommer nok noget arvæv, men sådan er det. Jeg håber bare sådan, at det er noget godartet...

Hun nævnte ikke noget om at det var et vildtvoksende blodkar, så jeg tror det var en knude... Men godt I ikke har haft noget siden. Jeg var jo også bekymret fordi det voksede i løbet af få dage. Der var ikke ret meget under huden synes hun, men det er måske fordi det blev opdaget så hurtigt. Den sad jo på lyserød pels med hvide hår omkring, så den var jo relativt nem at se.

Nu tager vi en slapper resten af dagen. Jeg er godt nok træt.

Sille klarede fint at være alene hjemme i den times tid det tog mig at hente Molly. Vi har jo været så dumme ikke at vende Sille til at være alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er lidt urolig. Men hun var helt klar, da der blev serveret mad :mrgreen: Hun får en smule med et par timers mellemrum, så vi lige kan få gang i maven stille og roligt. Det bløder/væsker en lille smule fra såret. Jeg holder lige godt øje med det. Hun har ikke fået antibiotica eller piniclin med hjem, så er lidt bekymret for infektion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hun er lidt urolig. Men hun var helt klar, da der blev serveret mad :mrgreen: Hun får en smule med et par timers mellemrum, så vi lige kan få gang i maven stille og roligt. Det bløder/væsker en lille smule fra såret. Jeg holder lige godt øje med det. Hun har ikke fået antibiotica eller piniclin med hjem, så er lidt bekymret for infektion.

 

Hmm - dyrlægerne plejer da at give antibiotika - og hvad med smertestillende får hun ikke noget af det?

Jeg ville ringe til dyrlægen og bede om antibiotika - de får da hurtig skidt op i sådan et sår - uanset hvor det så er.

Men godt hun spiser - det er da tegn på hun er ved godt mod :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - dyrlægerne plejer da at give antibiotika - og hvad med smertestillende får hun ikke noget af det?

Jeg ville ringe til dyrlægen og bede om antibiotika - de får da hurtig skidt op i sådan et sår - uanset hvor det så er.

Men godt hun spiser - det er da tegn på hun er ved godt mod :mrgreen:

Jeg synes så tværtimod at det er dejligt med en dyrlæge der IKKE udskriver antibiotika på må og få.

 

Hvis hunden ellers har et normalt fungerende immunsystem, operationen er lavet godt og ejer sørger for at udvise omsorg for såret (hvilket jeg er helt sikker på er tilfældet her :kys: ), så er antibiotika dybt unødvendigt. Faktisk.

 

Min dyrlæge er glad for at udskrive det i tide og utide, men han kender efterhånden min holdning, så han holder igen med mindre der ér infektion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg synes så tværtimod at det er dejligt med en dyrlæge der IKKE udskriver antibiotika på må og få.

 

Hvis hunden ellers har et normalt fungerende immunsystem, operationen er lavet godt og ejer sørger for at udvise omsorg for såret (hvilket jeg er helt sikker på er tilfældet her :kys: ), så er antibiotika dybt unødvendigt. Faktisk.

 

Min dyrlæge er glad for at udskrive det i tide og utide, men han kender efterhånden min holdning, så han holder igen med mindre der ér infektion.

 

Jeg ved så heller ikke om der er forskel på hvor man operer ?

Da Charlie fik fjernet sine læbefolder var det helt nødvendigt med antibiotika

Men ellers er jeg enig i - at man ikke bare skal skrive recepter i et væk:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres bekymringer og gode råd. Jeg tager billeder af det hver dag, så jeg kan holde øje med det og går der betændelse i, viser jeg dem et billede og ser hvad de siger. Men hun plejer at få antibiotika, når hun er blevet opereret. Sidste gang var det tænderne, men der er selvfølgelig også risiko med alle de bakterier. Alle de andre gange har det været noget der er blevet fjernet inden i hende, så måske er det derfor :vedikke:

 

Lige nu ligger hun med fire hjul i vejret og bobler. Hun skal ned og have lidt mere mad om lidt og det har hun sikkert ikke noget imod :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...