Hop til indhold

Halsbånd der IKKE slider pelsen.


Trinek
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke på at det, du har købt, ikke slider pelsen. Alle tætsiddende halsbånd slider pelsen - dvs. alle med spænder.

 

Som de andre siger, rundsyet er bedre. Endnu bedre er det hvis det er løstsiddende halvkvæl/martingale. Og bedst er kæder med aflange, kantede led - men det vil du nok ikke have ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på at det, du har købt, ikke slider pelsen. Alle tætsiddende halsbånd slider pelsen - dvs. alle med spænder.

 

Som de andre siger, rundsyet er bedre. Endnu bedre er det hvis det er løstsiddende halvkvæl/martingale. Og bedst er kæder med aflange, kantede led - men det vil du nok ikke have ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke på at det, du har købt, ikke slider pelsen. Alle tætsiddende halsbånd slider pelsen - dvs. alle med spænder.

 

Som de andre siger, rundsyet er bedre. Endnu bedre er det hvis det er løstsiddende halvkvæl/martingale. Og bedst er kæder med aflange, kantede led - men det vil du nok ikke have ;-)

Det der med halvkvæl og helkvæl eller hvad de nu hedder, hvordan fungerer de egentlig. For mange år siden kunne man få en kæde, hvor den strammede hvis hunden trak, og hvis man vendte den forkert ville den ikke selv løsne sig igen og man risikerede at næsten kvæle hunden.

 

Men hvor gode er de og hvem vil have god brug for det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med halvkvæl og helkvæl eller hvad de nu hedder, hvordan fungerer de egentlig. For mange år siden kunne man få en kæde, hvor den strammede hvis hunden trak, og hvis man vendte den forkert ville den ikke selv løsne sig igen og man risikerede at næsten kvæle hunden.

 

Men hvor gode er de og hvem vil have god brug for det?

 

Jeg bruger halvkvæl til mine to.

 

Maggie fandt ud af hvordan man kom ud af det faste halsbånd: Numsen frem, hurtigt præcist vip med hovedet og vupti ude af halsbånd.

Hvis det trick skulle undgås i fast halsbånd, skulle det sidde super-stramt hele tiden.

 

I halvkvælen sidder det løst 95% af tiden og strammer ind, når hun forsøger at slippe fri. Det strammer dog ikke længere ind end omkredsen på halsbåndet, så det "kvæler" ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger halvkvæl til mine to.

 

Maggie fandt ud af hvordan man kom ud af det faste halsbånd: Numsen frem, hurtigt præcist vip med hovedet og vupti ude af halsbånd.

Hvis det trick skulle undgås i fast halsbånd, skulle det sidde super-stramt hele tiden.

 

I halvkvælen sidder det løst 95% af tiden og strammer ind, når hun forsøger at slippe fri. Det strammer dog ikke længere ind end omkredsen på halsbåndet, så det "kvæler" ikke.

Det kan godt lade sig gøre at komme ud af et halvkvæl - skulle jeg hilse og sige fra Tot - snoren var ikke stram og vupti sad halsbåndet om pande og ører på ham - hvorefter han bare trak hovedet til sig. Redigeret af anne-lise hansen
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt lade sig gøre at komme ud af et halvkvæl - skulle jeg hilse og sige fra Tot - snoren var ikke stram og vupti sad halsbåndet om pande og ører på ham - hvorefter han bare trak hovedet til sig.

 

Det kræver jo selvfølgelig, at halsbåndet - når det er strammet ind - ikke kan komme over hovedet på hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan på røngtenbilleder se hvilke hunde der altid har gået i snor/halsbånd, eller fri /i sele.Der er simpelthen gigt og slid skader i nakkehvirvlerne på halsbåndhundene.

 

Lad halsbåndet være der, fordi det er lovpligtig med hundetegnet men giv hunden sele på når den skal i snor- og lad det være en sele der giver plads til de store brystmuskler kan arbejde. Så behøvedes man heller ikke stramme halsbåndet så meget at hunden hænger med ørerne. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan på røngtenbilleder se hvilke hunde der altid har gået i snor/halsbånd, eller fri /i sele.Der er simpelthen gigt og slid skader i nakkehvirvlerne på halsbåndhundene.

 

Lad halsbåndet være der, fordi det er lovpligtig med hundetegnet men giv hunden sele på når den skal i snor- og lad det være en sele der giver plads til de store brystmuskler kan arbejde. Så behøvedes man heller ikke stramme halsbåndet så meget at hunden hænger med ørerne. :slem:

Man kan vel bare have hundettegnet på selen kan man ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan vel bare have hundettegnet på selen kan man ikke?

 

 

Jo da, men jeg har kun sele på når vi skal ud- jeg synes bare at det er bedst at min hund altid har sit hundetegn på- hvis uheldet skulle være ude og han gik sig en tur uden at informere mig :slem: - eller hvis han blev væk på anden måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med halvkvæl og helkvæl eller hvad de nu hedder, hvordan fungerer de egentlig. For mange år siden kunne man få en kæde, hvor den strammede hvis hunden trak, og hvis man vendte den forkert ville den ikke selv løsne sig igen og man risikerede at næsten kvæle hunden.

 

Men hvor gode er de og hvem vil have god brug for det?

 

De er rigtig gode. Jeg bruger dem stadig, og får meget kritik for det, af personer, der er for dumme til at forstå, at bare fordi man kan bruge et halsbånd som strafredskab, er det ikke nødvendigvis noget man skal, eller at halsbåndet ikke kan bruges på anden måde.

 

Hvis jeg selv skulle vælge hvad jeg skulle have om halsen døgnet rundt, ville jeg vælge en løsthængende kæde fremfor en stram nylon- eller læderrem, så jeg tillader mig at tro at mine hunde ville foretrække det samme.

 

Det er rigtigt at man ikke må vende dem forkert, men så lader man selvfølgelig bare være med det. Hvad er problemet?

Og de er rigtig gode til hunde med smalle hoveder, der kan trække sig ud af et almindeligt spændehalsbånd, som f.eks. min Grand Danois. Better safe than sorry!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan på røngtenbilleder se hvilke hunde der altid har gået i snor/halsbånd, eller fri /i sele.Der er simpelthen gigt og slid skader i nakkehvirvlerne på halsbåndhundene.

 

Lad halsbåndet være der, fordi det er lovpligtig med hundetegnet men giv hunden sele på når den skal i snor- og lad det være en sele der giver plads til de store brystmuskler kan arbejde. Så behøvedes man heller ikke stramme halsbåndet så meget at hunden hænger med ørerne. :slem:

 

Jeg synes en sele er MEGET forstyrrende når vi arbejder, og derfor er min hund nødt til at have halsbånd på. Og vi bruger det. På ture bruger vi sele, men hun har altid sit Hurtta semikvæl på.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er rigtig gode. Jeg bruger dem stadig, og får meget kritik for det, af personer, der er for dumme til at forstå, at bare fordi man kan bruge et halsbånd som strafredskab, er det ikke nødvendigvis noget man skal, eller at halsbåndet ikke kan bruges på anden måde.

 

Hvis jeg selv skulle vælge hvad jeg skulle have om halsen døgnet rundt, ville jeg vælge en løsthængende kæde fremfor en stram nylon- eller læderrem, så jeg tillader mig at tro at mine hunde ville foretrække det samme.

 

Det er rigtigt at man ikke må vende dem forkert, men så lader man selvfølgelig bare være med det. Hvad er problemet?

Og de er rigtig gode til hunde med smalle hoveder, der kan trække sig ud af et almindeligt spændehalsbånd, som f.eks. min Grand Danois. Better safe than sorry!

 

 

Ok tak for svar. :-P

Nu håber jeg ikke du mente mit spørgsmål var kritisk. Det er fordi jeg har set dem, når jeg har kigget halsbånd til Baloo, og jeg spekulerede om det var den nye udgave af dem vi brugte for mange år siden. (fra den tid hvor Barbara Woodhouse kunne træne enhver pudel med sit "walkies" eller hvad hun nu sagde :lol: )

 

Så der er som ikke noget problem med de halsbånd fra min side.

Jeg har selv haft dem helt i kæde før i tiden. Jeg har som også haft et slags pighalsbånd til min første hund, det brugte man dengang. At jeg så vist ikke brugte det ret længe, fordi jeg var bange for at skade den, er en anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan på røngtenbilleder se hvilke hunde der altid har gået i snor/halsbånd, eller fri /i sele.Der er simpelthen gigt og slid skader i nakkehvirvlerne på halsbåndhundene.

Lad halsbåndet være der, fordi det er lovpligtig med hundetegnet men giv hunden sele på når den skal i snor- og lad det være en sele der giver plads til de store brystmuskler kan arbejde. Så behøvedes man heller ikke stramme halsbåndet så meget at hunden hænger med ørerne. :slem:

 

Kan man :vedikke: Kan du linke til en undersøgelse :engel:

 

Jeg er en af dem, der altid bruger halsbånd, kædehalsbånd :slem: Og min kiro kan INTET finde i nakke- og halsregionen, og det er ikke fordi han ikke forsøger, en schæfer med kæde, der træner IPO, der jo være noget at komme efter, men det er der bare ikke, hun er som smør :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...