Hop til indhold

Hundetørklæde


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Jeg har et, tror Soko fik det i pakkekalender af min mor (ja, den stakkels kone har ingen børnebørn, så må hun jo lave kalender til crazy-dog-datters-hunde).

Det har holdt i årevis, er bare sådan noget tyndt bomuldsstof og det passerhende perfekt i størrelsen (hun er 30 cm om halsen, aner ikke hvilken størrelse hun har, men der går en del cm til knuden).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

 

Bailey er ligeglad (bortset fra ugen hvor hun er højløbsk),

men der er så mange hanhunde, der slet ikke kan tåle at møde hende.

De hyler, spiser ikke noget, stikker af og kommer på besøg.

 

De (lokale) plejer nu ikke at være i tvivl :slem: (Vi har - på anden dagen - allerede haft besøg, af den samme som sidst :roll:)

Men nu får ejerne så mulighed for at se hun er i løbetid, så de kan gå på den anden side - hvis deres hund er én af dem der ikke kan tåle at møde en lækker hunhund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min ser jo lidt større ud, så spændende om det er stort nok så - Nå, der er jo 14 dages fortrydelsesret.....

Men lyder godt det er bomuld :-)

 

Vi bruger vores på Dexter, og det er en 23 kgs husky, og der er masser "ekstra" til en større hund. Så den skal nok passe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved og ved - det kommer jo an på ;-)

Men ja, ideen er at fortælle folk på afstand, at hun er i løbetid.

Der er nogle, der bruger en rød klud i snoren, men Bailey går jo normalt ikke i snor.

Jeg må være helt ærlig og sige, at jeg aldrig ville komme på den tanke:genert: Faktisk går jeg og småfniser, når jeg ser hunde med tørklæder. Og røde klude har jeg heller aldrig set:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke ?

På mange hundeskoler må tæver ikke komme mens de er i (høj)løb,

og er de på vej til eller lige har været, skal de have et rødt tørklæde på,

for at signalere "løbetid" til de hanhunde ejere, der måtte have problemer i den retning...

 

Og dem har vi mange af her :damn:

Specielt med Bailey.... :hundifart: :hjerte::hjerte::hjerte:, :ivrig::ivrig::ivrig: , :hjerte::hjerte::hjerte:

(Vi har et par tråde om det - vi har stort set besøg under hver løbetid :stupid: )

 

 

Jeg går heller ikke ind for at give hunden tøj eller lignende på,

med mindre det har en funktion !

F.eks. Regntøj, frakke, halsbånd eller som her, en charmeklud/løbetids-bandana.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi måtte godt komme til træning med løbske hunde, da jeg gik til træning:-D

 

Og nej, jeg har aldrig set eller hørt noget med røde klude i snor eller tørklæder, og har da haft Luna i 10 år nu:-D

 

Jeg har heller ikke noget imod funktionelt beklædning, Luna bruger Back on Track dækkener :-D Dog mest herhjemme og i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi måtte godt komme til træning med løbske hunde, da jeg gik til træning:-D

 

Og nej, jeg har aldrig set eller hørt noget med røde klude i snor eller tørklæder, og har da haft Luna i 10 år nu:-D

 

Hos DCH er der en regel om, at løbetidstæver skal have et rødt bånd om snoren, når de er ude til konkurrencer.

 

Det har du så nu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos DCH er der en regel om, at løbetidstæver skal have et rødt bånd om snoren, når de er ude til konkurrencer.

Det du skriver på face, er agility regler:

 

"fra DCH's agility-regler: "Løbske tæver

Det skal meldes i god tid at man har en løbsk tæve – dog senest ved ankomst på stævnedagen. Løbske tæver skal starte i den rækkefølge, som de står programsat til. Der skal være et specielt sted hvor de løbske tæver må opholde sig, kan godt være ved ringsiden, dog ikke ved startområdet, samt et specielt sted hvor de kan luftes. Løbske tæver skal have et rødt bånd på hundesnoren, båndet udleveres af stævnearrangøren. Det er hundeførerens ansvar, at det overholdes. Overtrædes disse forhold kan hunden diskvalificeres. Der skal bruges en skridsikker måtte til de løbske tæver med størrelsen ca. 1.20 m bred og minimum 1 m. lang. Arrangører skal i god tid huske at orientere førerne af løbske tæver omkring start tid."

 

AnneMette har skrevet rally (og garanteret også) lydighedsreglerne:

 

"Fra DCHs rally regler:

Løbske tæver kan deltage i stævnet, men starter som den sidste i sin klasse og først når begynderklassen er afsluttet i den pågældende ring.

Ejere (førere) af løbske tæver har pligt til - uden at medbringe tæven - at meddele arrangøren om en tæve er løbsk før stævnets start.

Løbske tæver må først føres frem til ringen umiddelbart før de skal i starte. Banegennemgangen gennemføres sammen med de øvrige deltagere."

 

 

 

Det har du så nu :mrgreen:

 

Jeg har nu spurgt på face, hvad folks tanke ville være, hvis de så en løs hund med rødt tørklæde, og Dorte er faktisk den eneste, der vidste det gjaldt løbetid, deriblandt både folk, der trænere, og folk der ER trænere.

 

Så jeg tror altså ikke, du kan vide dig sikker, med et tørklæde:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har rødt bånd på, både til agility og rallystævner, hvis mine er i løb. Tror dog ikke jeg ville tænke det om et rødt tørklæde, men ville nok genkende et rødt bånd om snoren, også selvom konteksten er en anden end et stævne...

 

tørklædet ville jeg dog bare tro var pynt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har rødt bånd på, både til agility og rallystævner, hvis mine er i løb. Tror dog ikke jeg ville tænke det om et rødt tørklæde, men ville nok genkende et rødt bånd om snoren, også selvom konteksten er en anden end et stævne...

 

tørklædet ville jeg dog bare tro var pynt

 

Tak - rart at vide, at jeg ikke er ene om det.

 

I klubben SKAL vi have rødt bånd på til træning. Der er først her for et par år siden, at det blev tilladt at træne med hos os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu spurgt på face, hvad folks tanke ville være, hvis de så en løs hund med rødt tørklæde, og Dorte er faktisk den eneste, der vidste det gjaldt løbetid, deriblandt både folk, der trænere, og folk der ER trænere.

 

Så jeg tror altså ikke, du kan vide dig sikker, med et tørklæde:genert:

 

Nu er det jo så heller ikke så normalt, at hunden er løs når den er i løbetid...

 

Sikker kan man aldrig blive, men her omkring er der i hvert fald, nogle stykker der bruger det.

Og de lokale der har problemet lærer det nok hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke hanhunde ejerne husker det, hvis de får det af vide første gang de møder Baily og ejer. Mange gange er det jo de samme man møder på sin tur. Jeg ville da være glad hvis jeg på afstand kunne se en løbetidstæve, når jeg var ude og så. (Selv om den nærmeste tæve her er en hidsig en, og slet ikke kan lide Baloo :vedikke:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...