Hop til indhold

Tissetræning!


Gæst Meous
 Share

Recommended Posts

Gæst Meous

Jeg har en tæve (cavalier King Charles) på 4 1/2 måned der stadig ikke er renlig! Der hvor vi købte hende, gjorde de desværre ikke så meget ud af tissetræning, da det var i den periode hvor der var en del sne og det var pænt koldt.

 

Da vi fik hende, har jeg fra starten gjort det som alle bøger beskriver, luftet hende når hun har spist, leget, sovet og så alt ind i mellem. Jeg har rost og rost når hun har tisset/lavet udenfor, ikke skældt ud når det er sket indenfor, været med ude i haven og holdt øje med hende så hun ikke mister koncentrationen. Hun har ingen problemer med at tisse/lave når vi går tur.

Det begyndte for nogle uger siden at gå lidt bedre, hun sov igennem om natten og der var kun 3-4 uheld om dagen - og mest når hun er selv hjemme. Men nu er hun igen begyndt at tisse (og ind i mellem lave) om natten, og har fortsat uheld i løbet af dagen, selvom vi lufter hende tit.

Hun er undersøgt for blærebetændelse - og det var der ikke noget af!

 

Er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg kommer videre herfra og får hende renlig?!? Det er efterhånden ved at være en anelse træls, det ikke bliver bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Fortsæt dit gode arbejde! Luft hende så ofte så muligt, ros hende udenfor når hun tisser, og tag den med ro.

 

Mange hunde er ikke 100% renlige før de er 6-7 måneder, og det er helt normalt, selvom det kan være frustrende. Men blæren er nu bare den størrelse den er, og når de skal så skal de. Så selvom det føles umuligt, så bare ros hende når det sker udenfor, og ignorer det når hun tisser indenfor. Det skal nok komme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beicher

Hej

 

Du gør alt det rigtige. Hvis hun kun er 4½ mdr. så må du have lidt mere tålmodighed :blink:

Det skal nok komme lige pludselig. Men det kræver lidt længere tid, før hvalpen er helt renlig.

Jeg ved ikke hvor meget din hund drikker. Men du kan prøve at begrænse hvad hun indtager af vand om aftenen efter kl. 20. Det tager hunden ikke skade af :-D

 

Fortsat held og lykke med det hele :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du kan prøve at begrænse hvad hun indtager af vand om aftenen efter kl. 20. Det tager hunden ikke skade af :-D

 

 

 

Jo den gør! Hunde skal altid have fri adgang til frisk vand.

 

Det er normalt at tæver kan være lidt længe om at blive renlige, men med den alder hun har nu, er der slet ikke noget at være bekymret for. Det skal nok komme - bare fortset i samme gode stil :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo den gør! Hunde skal altid have fri adgang til frisk vand.

 

Det er normalt at tæver kan være lidt længe om at blive renlige, men med den alder hun har nu, er der slet ikke noget at være bekymret for. Det skal nok komme - bare fortset i samme gode stil :5up:

 

 

Helt enig, altid fri adgang til vand. Tilgengæld kan man vælge at sætte uret til f.eks. klokken 2, og lige lave en tisse tur for at undgå et uheld. Men der skal være adgang til vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beicher

Hej igen

 

Jeg ved godt at der er forskellige meninger og holdninger.

Med hensyn til hund og vand. Min hund har selvfølgelig adgang til frisk vand HELE dagen. Kennelen hvor vi købte ham, anbefalede at begrænse vandindtag, jeg sagde begrænse, efter kl 20. Hun er ekspert i hundeernæring, så jeg stoler altså på hende. Derimod er der jo mange hunde som er alene hele dagen 9-10 timer. Hvor meget vand får de tilbudt der, ja den vandskål de har, og ikke mere. Sådan er det til gengæld ikke for vores hund, for han er sammen med mig HELE dagen HVER dag, så han får frisk vand og har adgang til det hele tiden, ude som inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk skal hunde have adgang til vand;) og jo det har de også når de er alene :) jeg har endnu aldrig været ude for at mine hunde ikke har haft vand;) en 10 liters spand er ikke sådan at tømme;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Jeg ved godt at der er forskellige meninger og holdninger.

Med hensyn til hund og vand. Min hund har selvfølgelig adgang til frisk vand HELE dagen. Kennelen hvor vi købte ham, anbefalede at begrænse vandindtag, jeg sagde begrænse, efter kl 20. Hun er ekspert i hundeernæring, så jeg stoler altså på hende. Derimod er der jo mange hunde som er alene hele dagen 9-10 timer. Hvor meget vand får de tilbudt der, ja den vandskål de har, og ikke mere. Sådan er det til gengæld ikke for vores hund, for han er sammen med mig HELE dagen HVER dag, så han får frisk vand og har adgang til det hele tiden, ude som inde.

 

Det kan godt være at hun ved noget om foder, men åbenbart ikke om vand! Specielt hunde der bliver fodret med tørfoder, skal have adgang til vand 24/7. Hvis hundens vandskål er tom når den har været alene, må man købe en større slags.

 

TS, i må igang på den hårde måde som Shii beskriver. Op 1-2 gange i løbet af natten. Kør en uge eller to hvor i fx står op kl 2 og kl 4, trap så ned til at i "kun" står op kl 3, og derefter kan i stå op kl 6 om morgenen. Det er helt normalt at mindre racer er lidt længere om at blive renlige, så det er vigtigt med tålmodighed:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk skal hunde have adgang til vand;) og jo det har de også når de er alene :) jeg har endnu aldrig været ude for at mine hunde ikke har haft vand;) en 10 liters spand er ikke sådan at tømme;)

 

Nemli! :-D Jeg bruger en opvaskebalje - ved egentlig ikke hvor meget der kan være i den, men mon ikke mindst 5 liter.

 

Ved ikke om I nogensinde har prøvet at vågne om natten og være tørstige? Det ville da være forfærdeligt hvis man ikke kunne tage sig en tår vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...