Hop til indhold

Effilersaks til trimning - enkel el. dobbelt?


Annette
 Share

Recommended Posts

Jeg kender slet ingen der bruger de dobbelte, kun de enkelte.Og forstiller mig din hunds pels er ala spaniel.

 

Lige OT, men Ulla du er jo spaniel trimme mester.

Jeg har nemlig købt en udtynder saks, og tænker jeg vil bruge den til Rulles ører. De bliver jo hurtigt lange, tunge og mega tykke. Men skal jeg sådan klippe lodret, eller skal jeg klippe vandret???

Vil også bruge den til bukserne, men der tænker jeg, jeg skal klippe lodret:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

En udtynder saks skal bruger oppefra og ned i små bider, svært at forklare, men sådan bliver det pænest synes jeg.Jeg tyndede også mine cavalier og især tæven fik ind imellem klippet noget af ørelængden. Hun kunne jo træde i dem og ikke se at fange mus . Tynd også indersiden. Og pas lidt på ved øreindgangen hvor der sidder brusk.Men luft til øreindgangen er nødvendigt for sunde ører.Jeg udtyndede også faner og klippede poterne ind til bjørnepoter uden de lange hår.

For min blev ikke udstillet.

Link til indlæg
Del på andre sites

En udtynder saks skal bruger oppefra og ned i små bider, svært at forklare, men sådan bliver det pænest synes jeg.Jeg tyndede også mine cavalier og især tæven fik ind imellem klippet noget af ørelængden. Hun kunne jo træde i dem og ikke se at fange mus . Tynd også indersiden. Og pas lidt på ved øreindgangen hvor der sidder brusk.Men luft til øreindgangen er nødvendigt for sunde ører.Jeg udtyndede også faner og klippede poterne ind til bjørnepoter uden de lange hår.

For min blev ikke udstillet.

 

Trille jokker også i sine ører, hvis jeg ikke klipper dem til. Men det bliver ikke så pænt med alm. saks, og det er svært at tynde dem ud. Derfor den nye saks.

Har købt den med skær på den ene side, og takker på den anden.

Desuden har hun ret tykke faner (bukser) på bagbenene, og dem vil jeg også prøve at tynde lidt ud.

Trille skal heller ikke udstilles. Det er derfor jeg klipper hende.

Og tak, tror jeg ved hvad du mener med de små bidder:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Janni privat
Nogen der kender dette firma. De er billige, men kan da blive i tvivl om det er de originale sakse.

 

Lavpris Dyrehandel

 

Jeg er interesseret i model 3 og 4.

Jeg synes de ser dyre ud..Prøv at kigge i tyskland i stedet for.. Der har jeg købt både mine KW, Jaguar og solingen sakse til omkring 300 kr pr stk (max)..
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror mine Jaguar sakse er ca 30 år gamle, og nok købt hos Matas.De er knivskarpe efter en tur hos en sliber. De er jo nok købt for at jeg selv kunne klippe min datter og mit pandehår.Husk at dyre sakse kan slibes og giv dem indimellem lidt syrefri olie på overfladen.

Klip aldrig snavsede poter og faner ned med en dyr saks, de tåler det ikke.Køb hellere en Fiskers hårsaks til sådanne ting.

Sakse må ikke ligge på et fugtigt badeværelse, det er de for dyre til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal også have lavet et Visa da jeg skifter Bank. Vil ikke betale Danske Bank 25 kr. om mdr. for en lønkonto. Ikke fordi jeg IKKE kan undvære de få kroner, bare princippet i at jeg skal betale for at få min løn.

 

Måske jeg skal vente til uge 27 hvor vi alligevel skal 5 dage til Tyskland. Håber at kunne gå lidt amok i de forskellige dyreudstyrsbutikker. Men det er jo ikke sikkert de er lige så billige som på nettet, alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...