Hop til indhold

Lily smelter hjerter


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Så er der Lily update med billeder igen :banan:

Hun har nu boet her i en uge og det er gået rigtig fint! Vi har indtil i går haft hendes biologiske far Olfert på ferie. Tror det har lettet overgangen meget :-)

 

Kattekællingen er ikke ret glad for hunde, derfor var det en stor overraskelse at hun allerede nogle få dage efter Lily flyttede ind begyndte at lege med hende :shock: De første dage var katten dog rimelig strid og Futte gik flere gange imellem katten og Lily. Han er virkelig en god hundebror med udpræget retfærdighedssans. :hjerte:

 

Udover at Lily har besluttet at haven KUN er til tis og leg og absolut ikke til at lave stort i, synes jeg udfordringerne har været minimale, ja faktisk nærmest ikke tilstede.

Jeg havde ellers ventet store udfordringer, men måske kommer de når jeg om godt en uge får ferie og Mads starter på job igen ;-)

 

Lily 11 uger putter under sofapuder.jpg

 

 

Og hvis nogle tænker "Ej, hvor ville jeg gerne eje såden en lille guldklump" kan jeg fortæller at Arne stadig mangler sin forevigt-familie! :-)

Lily 10 uger.jpg

Lily 10 uger for lækker.jpg

Lily 10 uger første nat hjemme.jpg

Lily 10 uger med Berta og Arne.jpg

Lily 10 uger putter.jpg

Lily 10 uger putter med mor.jpeg

Lily 10 uger putter på mors fjæs.jpeg

Lily 10 uger taskehund.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst diddjy

Åh, hvor er hun fin. Dejligt, at det har været så nemt indtil videre, og at katten også lader til at kunne li' hende. Det må være en lettelse! Tillykke med at have fået hende hjem, det må være skønt. (Der er 'kun' to dage, til det er vores tur :D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Mener det er yorkie/biewer yorkie:mrgreen:

Det var vidst en smutter til en familiefest:lol:

Ja jeg fandt det godt selv :mrgreen: Men er man sikker på det er bieweren der er far? ingen så hende jo hænge sammen med nogen... Jeg tror sq mere på den weati (eller var det cairn? )..Pelsen er ikke ret lang i forhold til en yorkie (biewer eller ej)..Og den er stor

 

MEn nuttet ser den sq godt nok ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg fandt det godt selv :mrgreen: Men er man sikker på det er bieweren der er far? ingen så hende jo hænge sammen med nogen... Jeg tror sq mere på den weati (eller var det cairn? )..Pelsen er ikke ret lang i forhold til en yorkie (biewer eller ej)..Og den er stor

 

MEn nuttet ser den sq godt nok ud

 

Et par at hvalpene var helt klart westier i yorkiepels. Men en del af dem var helt klart også yorkier. Ingen af dem havde umiddelbart træk efter en DSG. :vedikke: Til gengæld havde de fleste af dem vi mistænker bieweren som ophavsmand til større lyse og lysere områder end dem der ligner westier i formen.

Størrelsen... Ja. Men Coco er også selv 4 kg så tænker at det måske nok er meget svarende til. Synes umiddelbart hun ligner Coco rigtig meget fra da hun var hvalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Et par at hvalpene var helt klart westier i yorkiepels. Men en del af dem var helt klart også yorkier. Ingen af dem havde umiddelbart træk efter en DSG. :vedikke: Til gengæld havde de fleste af dem vi mistænker bieweren som ophavsmand til større lyse og lysere områder end dem der ligner westier i formen.

Størrelsen... Ja. Men Coco er også selv 4 kg så tænker at det måske nok er meget svarende til. Synes umiddelbart hun ligner Coco rigtig meget fra da hun var hvalp :-)

hvis de har haft nok tid så kan alle hanhundene have været på hende :-D så har de 3 fædre..det er ikke uhørt
Link til indlæg
Del på andre sites

hvis de har haft nok tid så kan alle hanhundene have været på hende :-D så har de 3 fædre..det er ikke uhørt

 

Svigermors 2 egne hanner havde i hvert fald den lækre højløbske tæve i en god halv time mens "de voksne" var nedenunder til morgenvækning og sang :-D DSGen kom først op derefter og var på hende, men nåede vist ikke at gøre sig færdig :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Tid til Lily-update efter laaaaang tid uden :-)

 

Lily er blevet en stor pige på godt 5 kg. Hun er nu 7 mdr. og fuld af krudt - På den eksemplariske måde! Hun står kun op kl. 5 om morgenen af nød når Mads lufter dem inden han tager på job, og er heller ikke meget for at rejse sig kl. 7 når jeg skal op. Når hun er luftet og (måske) har spist morgenmad finder hun et sted at sove videre indtil klokken er MINDST 9!

 

Lily har afsluttet 12 ugers hvalpetræning, hvilket har været noget af en udfordring for mig. Terriergenet er udtalt og af samme grund var hendes indkald sådan ret meget... Fravalgt. :rolleyes: Hjemme er det intet problem, men på træningsbanen gad hun altså ikke liiige mig. Det blev bedre da jeg midt i forløbet begyndte at bruge trække trumf-belønning ind i billedet: En bamse (uden fyld, ellers skulle den dø!) som hun var meget glad ved blev inddraget til træning. Det viste sig at hendes potentiale indenfor lydighed nok er ret begrænset, men hun kan gå spor!! :-)

 

Lily er endnu ikke renlig, men det går fremad. Efter en weekend ved svigermor, samt nyt bord i køkkenet (Det gamle var i rigtigt træ og det var herunder hun foretrak af besørge... Og det sugede!) samt grundig gulvvask i Rodalon er hun endelig ved at have forstået idéen og er faktisk begyndt at vise små og næsten usynlige tegn på at hun skal ud INDEN hun begynder at søge inde :-) Hun har dog stadig en natlig tissetår indenfor.....

 

Og så billeder, naturligvis! :-D

 

1.jpg

Billede fra i dag... Min smukke pige :lun:

2.jpg

Min niece i weekenden sammen med Lily-pie

5.jpg

Prinsessen på ærten... Hun vil helst ligge super blødt! Som her, i en kasse med en TYK dyne under sig :hjerte:

4.jpg

 

7.jpg

8.jpg

Lily er ikke begejstret for at komme i bad... :fornaermet: Og efter bad synes hun at hun lugter KLAMT så hun farer rundt i stuen og gnupper sig op af alt og alle.

12.jpg

Og så faldt hun i søvn lige midt i noget.... igen.

3.jpg

6.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Nææhhh!!

 

Tillykke med hende :tillykke:

Hvor er hun bare voksen og fin at se på :lun:

 

Tak! :-) Jep, aaaaaaalt for voksen at se på. Synes godt nok tiden er gået lidt for stærkt :-D

Hun er nu så voksen at hun har været i første løb (Lige omkring bacheloreksamen, hvornår ellers?!) og at hendes pels for alvor viser sin struktur - Som ruhåret! Ikke lige hvad vi havde forventet... Men hun er nu stadig vakker :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...