Hop til indhold

Meninger.


Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst truntemor

Med den rette opdragelse og træning synes jeg personligt at muskelhunde er nogle flotte og søde hunde... Er ikke bange for dem, men har selvfølgelig respekt (men det er for alle hunderacer)..

 

I de fleste tilfælde får trunten da oz lov til at hilse på dem, medmindre du selvfølgelig kan se at de er lettere agressive (staveplade søges)..

 

Er nok ikke den rette at spørge da jeg tit er sammen med min søsters 70 kg tunge dreng der er Sankt bernard/dogo, ergo er der muskelhvaps i ham oz..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det spørgsmål synes jeg har været debateret før herinde, men okay vi tager den lige igen.

 

Jeg har ikke et egentlig syn på muskelhunde, idet det dækker over alt for mange racer der ikke har de samme gennemgående egenskaber /karakterer. Dobermann, rottweiler, boxer osv. opfatter jeg ikke på samme måde som amr. bulldog, fila, amstaff mm.

 

Jeg hilser gerne på kamphunde (som jeg kalder dem) men har jeg min egen hund med.... så er der lukket. Jeg ved godt at alle kamphunde ikke overfalder min hund, ved første og bedste lejlighed, men jeg lader ham jo heller ikke rende løs på veje med meget færdsel. Ikke fordi jeg regner med at han løber ud på vejen men fordi jeg ved at der er en øget risiko for at han bliver kørt ned, hvis han skulle finde på at gøre det.

 

På samme måde med kamphundene. Det er ikke sikkert at der er en øget risiko for at han bliver overfaldet af en kamphund, end så mange andre racer, men hvis det skulle ske, er der større fare for at han kommer slemt til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst am.kjaer

Jeg har ikke noget i mod selv at sige hej til dem men passer selvfoelgelig paa at bruge korrekt hundesprog. Har jeg mine egne hunde med er det no go, jeg vil ikke engang i naerheden, det er ikke det vaerd at tage chancen.

 

Som instruktoer paa mine egne hold tager jeg gerne muskelhunde. Paa hvalpehold er de paa samme fod som andre, men ligesaa snart de bliver koensmodne saa faar de ikke lov at holde frikvarter med de andre, de skal foere mundkurv og de jeg tager dem kun paa holdene mod fremvisning af DKK stambog for netop ikke at risikere oesimport.

Min erfaring er at alle dem som brokker sig over mundkurv er dem med oestimporthunde som helst vil vaere lidt "modsat", dem fra serioese danske opdraet klager som regel ikke men vil gerne goeredet ekstra for at vise de tager deres ansvar serioes.

Det handler jo ike kun om muskelhundenes ret men ogsaa om de andre hundeejere paa holdet som generelt er utrygge ved at det gaar muskelhunde ogsaa.

 

Det skal ikke forstaaes som at jeg mener at alle med andet end DKK stambog ikke kan vaere serioese.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender heldigvis kun søde muskelhunde.

 

Desværre har der været flere episoder hernede hvor muskelhunde har angrebet og skadet mennesker og hunde.

 

Jeg er altid meget opmærksom på hunde der ikke er i snor - om det er en puddel eller en amstaff, for det er jo ikke alle hunde der er lige rare.

 

Jeg tror bare det i meget høj grad handler om hvem der har hunden... for der er jo desværre nogle der kun har de hunde med det formål at de skal være nogle farlige sataner...

Link til indlæg
Del på andre sites

uha... Jeg har set den sødeste dejlige amstaff pige lege og pjatte med min hund og så mange andre... Hendes menneskemor er RIGTIG god til det med at være leder og med at sørge for socialt samvær for hunden. Og mor ved en MASSE om racen.....

Og så lige pludselig en aften tager fanden ved damen og hun styrter gennem en bebyggelse og angriber en lille hund der bliver luftet --ude af syne-- i snor. Hyl og skrig og mange sting hos dyrlægen. :cry:

 

Næsten samtidig har vi haft TO tilfælde med dels en amstaff-dreng og dels en engelsk staffordshire-dreng, som angreb andre hunde.

 

Så nu er alle kamphunde plus blandinger blevet forbudt i bebyggelsen. Ved beboerafstemning.

 

Og jeg ville nok ikke lade Silke hilse på en fremmed kamphunde-tæve.. Det ville hun nu heller ikke selv være interesseret i..

 

Jeg er ikke SELV bange for dem. :?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke en døjt om hundegentik - men jeg ved at hos rotter, da kan de ret pludselig blive aggressive (springe en sikring) hvis graden af indavl er for stor - eller man avler på gentisk dårlig rotter... Kan det samme gøre sig gældene hos hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner ikke en døjt om hundegentik - men jeg ved at hos rotter, da kan de ret pludselig blive aggressive (springe en sikring) hvis graden af indavl er for stor - eller man avler på gentisk dårlig rotter... Kan det samme gøre sig gældene hos hunde?

 

Jeg er heller ikke ekspert på området men jeg tror da at alle racer, der avles forkert, vil kunne "springe en sikring".

 

Det der er forskel på kamphunderacer og ikke kamphunderacer er, at hvis de slås, så har de nogle fysiske "fordele" samt nogle egenskaber der gør dem til nogle (undskyld mig udtrykket) hundedræbere.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej min hund er sød over for børn, katte, hunde, alt og det ER en disse "kamphunde" . det er ejeren der er alt afgørende!

jeg plejer gerne og sige hvorfor min hund skal moppes fordi den er lidt tyk. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

jeg menner at man alid skal være opmærksom på racens egenskaber og de den er avlet til.

hvis man har en jagt hund vil man også tage nogen forenstaltninger hvis man går i en skov med vildt, det er det samme med en musklhund. Hvis man har en muskel hund ska man vær opmærksom på at den har en stor træng til at domminere andre hunde, især hanhundene, derfor skal man ikke lade dem gå løs steder hvor man risikere at møde hunde man ikke kender.

har selv en lille amstaff hvalp, og overvejer stærkt at han skal have en mundkurv på når han blive støre sådan at jeg roligt kn lade ham være løs og lege med de andre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhha, det er en diskussion der er svær :) Men jeg prøver alligevel :wink:

 

Jeg elsker alle hunde! Pånær mops og franskbulldog, men de går vist ikke ind under kamphunde :lol:

 

Nå men jeg er nok en smule "farvet" af at jeg bor i et område med mange muskel/kamphunde. Mange af den slags med unge mennesker, nogle som stadig bor hjemme hos deres familie. Men familien kan ikke lide hunde, så hunden er på et teenage værelse :cry::roll: Mange af disse hunde bliver også efterladt i den lokale løbegård, hvorefter ejeren skrider i timevis :shock: Samtidig er disse unge mennesker ikke typerne der hygger fredag aften med en Hallgren bog. Nej de er unge mennesker der ikke gider rende rundt med guf i lommerne, de gider ikke stå og sige dyyyygttiiiig bassemand osv. Nej de taler hårdt til deres hunde osv. Men det siger jo mere om ejeren og sælgeren af disse hunde, end om hundene.

 

Jeg hilser meget gerne på disse hunde og deres ejere. Jeg vil gerne snakke med dem istedet for at tænke en masse :) Og jeg har da fået et par af dem til at bruge sele f.eks. Og frolic er en af dem begyndt at have med i lommen (selvom det er den sidste godbid på jorden jeg normalt ville anbefalde :lol: )Der er selvfølgelig et par stykker af dem jeg ikke tør hilse på, mest af alt fordi jeg ved hvad de bliver brugt til :cry:

 

Har jeg Kahlúa med og vi møder "den slags" hund, vender vi om eller går over på den anden side af gaden. Mest af alt fordi JEG kender MIN hund. Og hun kan godt være en skrap madame og lave udfald, særligt mod store hunde. Er det hvalpe må de gerne hilse. Kahlúa elsker hvalpe :oops:

 

Kommer en løs hund af den slags anstigende så stivner jeg lige en gang :shock: for jeg kan godt selv være bange for dem :? Har de vedhæng mellem bagbenene er jeg som regel rolig da min hund jo er en lækker dame :wink:

 

Mit problem omkring disse hunde opstår når ejerene ikke kan forstå at man er bange, at de ikke kan forstå at jeg ikke vil lade min hund hilse. At de åbenbart mener at jeg skal (med hjertet oppe i halsen) passere på samme fortorv for andet er uhøfligt. At ejerene nærmest benægter at der er et problem med disse hunde. Når ejerene klynker over at ingen vil hilse og de får kommentare som dræberhund osv. Guess what... jeg får sørme også kommentare om min hund. Hun bliver bare kaldt for en rotte eller en paris hilton hund istedet :roll:

-og så har jeg et stort problem med at der i min nabogade bliver solgt 5-6 ugers gamle hvalpe fra et bagagerum, og når man ringer til panserne så er de bare ligeglade :evil: Hvis vi bare havde et system i dette land som tog sig lidt af vores dyr, så ville det nok ikke stå så galt til.

 

Jeg ved godt at disse hunde kan være skønne dejlige velfungerende sociale hunde. Kahlúa har 2 stb venner, en amstaff ven og hendes kæreste Darko er en blanding af mastiff og arm bulldog. Alle disse er søde dejlige hunde som Lua elsker at gå tur med osv. Det er godt nok allesammen hanner :wink: Men udover disse 4 hunde, får Lua ikke lov at lege med den slags hunde. Hun skal ikke være prøveklud på nogen måde og kan jeg selv mærke den mindste nervøsitet ja så kan hun jo også :wink:

 

Så med denne lange smøre kom jeg vel egentligt frem til at når det gælder muskelhunde så er det nok mere NOGLE muskelhundes ejer jeg har et problem med.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg menner at man alid skal være opmærksom på racens egenskaber og de den er avlet til.

hvis man har en jagt hund vil man også tage nogen forenstaltninger hvis man går i en skov med vildt, det er det samme med en musklhund. Hvis man har en muskel hund ska man vær opmærksom på at den har en stor træng til at domminere andre hunde, især hanhundene, derfor skal man ikke lade dem gå løs steder hvor man risikere at møde hunde man ikke kender.

har selv en lille amstaff hvalp, og overvejer stærkt at han skal have en mundkurv på når han blive støre sådan at jeg roligt kn lade ham være løs og lege med de andre hunde

 

Det har du helt ret i men mht. det sidste, skal du bare sørge for at du støtter din hund ordentligt, så det ikke er ham der pludselig kommer til skade.

 

Jeg er ikke bange for kamphunde før jeg har min egen hund med, så hvis din var iført mundkurv ville jeg slet ikke have skrupler ved at lade dem hilse. Ville ønske flere ejere af kamphunde tænkte så langt, fremfor at pive over at folk flygter med deres hunde bare ved synet af dem.

 

Held og lykke med din hvalp og velkommen til Hunde-Forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej min hund er sød over for børn, katte, hunde, alt og det ER en disse "kamphunde" . det er ejeren der er alt afgørende!

jeg plejer gerne og sige hvorfor min hund skal moppes fordi den er lidt tyk. :)

 

Jeg er ikke enig med dig i, at det er ejeren som er altafgørende. Det er det ikke med alle andre racer så hvorfor skulle det være det med disse hunde?

 

Der er arvelige forudsætninger for forskellige egenskaber og tærskler hos racerne og hos de enkelte linier og individer.

Disse egenskaber kan vi ikke fjerne, men muligvis dæmpe. Dog vil de altid være der og kan poppe op under de rigtige påvirkninger.

 

Selv kender jeg dygtige hundeejere som har amstaffs og andre af samme type, som har måttet erkende at deres hunde nærmest fra dag til dag blev hundeaggressive. Indtil denne dag har hundene kunet enes med alle andre.

 

En af de gennemgående egenskaber hos disse hunde er netop at de er gode í familien, gode til børn og dyr som hører til familien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selv kender jeg dygtige hundeejere som har amstaffs og andre af samme type, som har måttet erkende at deres hunde nærmest fra dag til dag blev hundeaggressive. Indtil denne dag har hundene kunet enes med alle andre.

 

En af de gennemgående egenskaber hos disse hunde er netop at de er gode í familien, gode til børn og dyr som hører til familien.

 

Det er nøjagtig det samme, jeg har oplevet. Og Ninjamor of jeg bor i hver sin ende af landet og har ingen fælles omgangskreds...

 

På grund af den "venden omkring på en tallerken" fra den ene dag til den anden, synes jeg ikke at kamphunderacer hører hjemme i tæt boligbyggeri hvor der er mange hunde.

 

Men som familiehund ude på landet er de sikkert sjove og dejlige..

 

Silke får IKKE mere lov til at hilse på kamphunde uanset alder, størrelse og race. Dem, hun legede med som ung, er her ikke mere. Og fremmede får hun ikke lov til at hilse på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Mener du Muskelhunde, eller kamphunde?

For mig er der nemlig en forskel.

 

For mig er muskelhunde og kamphunde to udtryk for det samme.. :)

 

Hvis ikke, definér venligst muskelhunderacerne :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Hmm... Jeg vil nok mere komme med min mening om muskelhunde-ejere, for det er sådan set dem der skaber hunden, på godt og ondt, med hundens drifter for øje.

 

De ejere der får muskelhunde som potensforlænger, til kamp eller bare for at se smarte ud, har jeg ikke noget til overs for overhovedet. De mennesker der ikke sætter sig ind i racen og tænker sig rigtig rigtig godt om inden de får muskelhund har jeg heller intet til overs for, og jeg holder mig generelt langt væk fra hunden hvis jeg fornæmmer den lille stakkel er faldet i hænderne på en af ovenstående typer.

 

Når det så er sagt, så er der også en kategori af muskelhunde-ejere der har dem fordi de vitterligt synes racen er pragtfuld og fordi de ser' de dejlige kvaliteter de indeholder og sætter pris på dem. Mine tæve har ved flere lejligheder leget med både boxer, amstaff, bull terrier, rottweilere osv. uden probler og uden jeg har været mere bekymret end når hun tumlede med andre retrievere.

 

Så mere kort sagt... Jeg har intet imod muskelhunde, men jeg har noget imod grunden til at nogen anskaffer sig en!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg har intet imod hundene, ikke de lovlige, men jeg kan blive meget bekymret når jeg oplever deres ejere med hunden :shock:

 

Idag fx, mødte jeg en westie blanding og en amstaff der gik med deres ejer i snor ;)

 

De trak hende med hen til os, jeg kiggede på amstaffen imedens, det bekymrede mig noget at jeg ikke kunne se det mindste ske i hovedet på den, ingen smask, ingen små øjne, ingenting, nå men det så ud til at de gerne ville snakke, westieblandingen så venlig ud, da de var henne ved mine hunde, trak ejeren så helt umotiveret hundene tilbage med et mægtigt ryk :shock:

 

Jeg kom med et udbrud spontant, et ''nå ok''!!

 

Hvorefter hun løsnede snoren og sagde, ''ok vil i snakke'', westien sagde vov, og så traaak hun tilbage igen, ''nå ikke hvis du ikke kan opføre dig ordentligt, så..'' :wink: :shock: :?

 

Hundene reagerede stort set ikke på hende, de er formentlig vant til hendes besynderligheder, hun gik med dem væk fra os, amstaffen trak lidt (havde et fint bredt læderhalsbånd på), så hun hev løs, pludseligt trak hun af alle krafter, så hundene fik et ordentligt ryk i halsen, og de vendte nu imod hende, det blev de nød til, så kiggede hun stift på amstaftæven, blev åbentbart tilfreds af det sløve modblik, og hundene fik lov at gå videre....

 

Sådan en ejer bliver jeg nervøs over!

 

Hun forstår ikke de hunde, hun gør en masse ting der kan ødelægge hundene, hun signalede ikke andet end almindelighed, ingen hård atityde eller noget, men hendes måde at håndtere de to hunde på gjorde mig i ret dårligt humør!

Hendes håndtering af hundene på den korte tid, viste at hun ikke forstår ret meget om hvad hunde er.

Tæven havde ingen mimik, brugte ikke hundesprog, det kan dælme gøre mig nervøs.

 

Jeg håber på at vi ikke møder hende og de to hunde i skoven !

Link til indlæg
Del på andre sites

Som nogle andre også skriver, så er jeg ikke selv bange for kamphunde, men har jeg Loke med, så går vi fluks den modsatte vej - jeg vil ikke risikere noget.

 

Jeg bryder mig ikke om kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Som nogle andre også skriver, så er jeg ikke selv bange for kamphunde, men har jeg Loke med, så går vi fluks den modsatte vej - jeg vil ikke risikere noget.

 

Jeg bryder mig ikke om kamphunde.

 

Helt enig Loke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Jeg har indtil for nogle mdr. siden, altid ladet det komme an på "muskelhundens" adfærd, om mine hunde skulle hilse på/lege med dem eller ej. Men efter mange dårlige oplevelser, og promille få positive, så er manden og jeg blevet enige om at når vi ser en "muskelhund" så er vores hunde så langt væk som muligt.

 

Jeg er overhovedet ikke bange for muskelhunde, og skulle jeg forsvare mine små tøser overfor en, så ville det ikke være første gang.

Jeg er ret ligeglad med hundens størrelse osv. Men jeg undgår den type hunde, fordi jeg ved hvordan de generelt er i mit kvarter og det skal ikke mærke mine hunde. Det gælder iøvrigt også for en race som Schæferen. Det er godt nok længe siden, jeg har mødt en schæfer som var normal i hovedet :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Mener du Muskelhunde, eller kamphunde?

For mig er der nemlig en forskel.

 

For mig er muskelhunde og kamphunde to udtryk for det samme.. :)

 

Hvis ikke, definér venligst muskelhunderacerne :?:

 

Egentlig er der stor forskel, men folk blander dem sammen hele tiden. For mig er Rottweileren fx. en vagt/hyrdehund, men for andre en muskel/kamphund. Men når jeg snakker muskel/kamphund med hundeejere jeg kender irl, så er det som regel Amstaff, Dogo, bullterrier osv. der menes :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst frkmilia

Det handler i bund og grund om opdragelse.

 

Stimulering og grænser. Jeg er ikke tilhænger af amerikansk bulldogs, det er ikke min type hund. Syntes mange af dem mangler hundesprog, og de jeg kender prøver i større grad grænser af end den race jeg selv har.

Man skal ikke generalisere men jeg er tilhænger af arbejdshunde.

 

Er rottweiler en muskelhund? Er det ikke en tysk hyrdehund? hmm... hvad ved jeg. Alle hunde kan blive bidske i de forkerte hænder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Det handler i bund og grund om opdragelse.

 

Stimulering og grænser. Jeg er ikke tilhænger af amerikansk bulldogs, det er ikke min type hund. Syntes mange af dem mangler hundesprog, og de jeg kender prøver i større grad grænser af end den race jeg selv har.

Man skal ikke generalisere men jeg er tilhænger af arbejdshunde.

 

Er rottweiler en muskelhund? Er det ikke en tysk hyrdehund? hmm... hvad ved jeg. Alle hunde kan blive bidske i de forkerte hænder.

Der er stadig nogle racer, som er nemmere at få til at bide mennesker/andre hunde og som er farligere. Men det har jeg vist skrevet om før her på forum :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener du Muskelhunde, eller kamphunde?

For mig er der nemlig en forskel.

 

For mig er muskelhunde og kamphunde to udtryk for det samme.. :)

 

Hvis ikke, definér venligst muskelhunderacerne :?:

 

Min egen mening om kamp - muskelhunde.

 

Kamphund, det er en hund der målrettet er trænet til kamp oftest mod andre hunde.

 

Muskelhund, det er en hund der har muskler og det har alle hunde jo i mere eller mindre grad :wink:

 

Der findes forskellige opdelinger af hunde, nævner lige et par stykker: Hyrdehunde, Jagthunde, Retriver, selskabshunde osv. Alle disse grupper har nogle racer i gruppen.

Jeg har nu ledt og ledt, både i bøger og på nettet, jeg har indtil dato ikke fundet et sted eller bog om hunde racer hvor der er en gruppe der hedde muskelhunde og hvor de racer der skulle høre under gruppen er listet op.

 

Selv har jeg en amerikansk bulldog. Den bliver beskrevet som en arbejdshund, en vogter og hyrde hund.

 

I tidernes morgen er den også blevet kaldt The butcher dog i USA. Racen blev brugt af slagtere til at vogte og hyde kvæg.

Og ja så var der nogle der blev brugt og bliver brugt i hunde kampe. Men hvis nu det kom frem at nogle schæfer hunde blev trænet og brugt til hundekampe ville det så være fair at begynde at kalde den en muskel/kamphund?

 

Nu bruger jeg en schæfer som eksempel, så jeg vil med det samme sige at jeg holder meget af schæfer hunde, har boet med en som barn og som voksen har jeg haft 2 af slagsen. Det er en skøn hund, ingen tvivl om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...