Hop til indhold

Fartbilleder


Amocca
 Share

Recommended Posts

ja, jeg foreslog jo måneden kategori fordi det er en af de ting jeg er allerdårligst til selv... at tage billeder i fart.... Idag har jeg så været i parken, dog med det dårlige kamera, som har verdens lææææængste lukketid...

 

Men jeg er bange for at det ikke så meget skyldes kameraet som fotografen :roll: jeg valgte at tage 2 af "misserne" med også - fordi jeg synes det var morsomt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

hi hi jeg kan dælme heller ikke finde ud af det enten er de slørede ellers er hundene væk inden jeg får tager billedet:damn:

jeg er dybt imponeret af dem som er super gode til at tage fart billeder især close up :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hi hi jeg kan dælme heller ikke finde ud af det enten er de slørede ellers er hundene væk inden jeg får tager billedet:damn:

jeg er dybt imponeret af dem som er super gode til at tage fart billeder især close up :5up:

 

også mig - hvis jeg er heldig kan jeg få et relativt skarpt et af hende langt fra... men tæt på sker der det som sker på billede 2... hun er løbet forbi inden jeg når at tage billedet :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
også mig - hvis jeg er heldig kan jeg få et relativt skarpt et af hende langt fra... men tæt på sker der det som sker på billede 2... hun er løbet forbi inden jeg når at tage billedet :roll::lol:

 

 

 

:damn::damn::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
jep :mrgreen:

 

jeg tror ellers billede 2 ville have været godt .... der er fartstriber i bladene, men det ser ud til at hunden træder ret klart frem - ihevrtfald den del af hende der kan ses på billedet :roll::lol:

'

 

 

jeg har prøvet at lave nogen med mine vovser meeeen det er ikke værd og vise frem hi hih i

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet igen idag - ikke med meget bedre resultat end sidst desværre :roll:

 

Hvordan får i andre sådan nogle fine billeder af jeres hund fra siden? Her tænker jeg fx på Jeanettes flotte billeder af Luna i løb i helfigur fra siden... :confused:

 

Hun kan fristes væk med en pind eller lignende og blive i nogle få sekunder, og så løbe imod mig... men løbe forbi mig, så jeg kan få hende fra siden... nope! Det kræver vist 2 mand...

 

Nå men her var dagens høst af elendige billeder af Karla i fart :roll: jeg bliver ved efter devicen: øvelse må vel en dag gøre mig bedre :lol:

 

ok der er ikke megen fart over 3 billede - men det er jo sådan, at efter hun har hentet noget to gange, så mener hun ikke hun behøver at hente mere :mrgreen: man har vel lidt værdighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan får i andre sådan nogle fine billeder af jeres hund fra siden? Her tænker jeg fx på Jeanettes flotte billeder af Luna i løb i helfigur fra siden... :confused:

 

Skru et par hak ned for eksponeringen (den skruer du op for igen under redigeringen i photoshop eller lignende, for at få kameraet til at acceptere mindre lys end den egentlig vil ;-) )

Så åbner du blænden alt det du kan (Fx,x tallet skal være så lille som muligt, for at lukke mest muligt lys ind ad gangen)

og sidst men ikke mindst kan du skrue lidt op for ISO tallet. (Høje iso-tal giver dog grynede billeder. Ville anbefale at bruge iso 200-400. Måske 600 men ikke meget højere)

 

Og så kaster du pinden, eller får en til at kaste pinden fra siden eller lignende. Har hunden lært dirigering, kan du jo sende den fremad, og derefter til siden, og vupti: billedet er sat op, du mangler bare at trykke på knappen

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

mange tak - det var en teknisk smøre :mrgreen: jeg skal ihvertfald til en start tage mig sammen og tage det gode spejlreflekskamera med op i parken, det lille digitale lommekamera tager jo desværre billeder der er lige så ringe som en mobiltelefon :roll:

 

og lukketiden er jo så uendeligt elendig, at hun er rendt forbi før den har taget billedet i 8 ud af 10 tilfæde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

mange tak - det var en teknisk smøre :mrgreen: jeg skal ihvertfald til en start tage mig sammen og tage det gode spejlreflekskamera med op i parken, det lille digitale lommekamera tager jo desværre billeder der er lige så ringe som en mobiltelefon :roll:

 

og lukketiden er jo så uendeligt elendig, at hun er rendt forbi før den har taget billedet i 8 ud af 10 tilfæde :lol:

 

Det sidste har med timingen (og dermed fotografen) at gøre. Dét kan ikke bebrejdes kameraet :blink:

 

Når jeg tager billeder til markprøver, så indstiller jeg bevidst kameraet til at gøre det mørkere, (skruer ned for eksponeringen) for dét giver højere lukkertider.

Jeg kører også på så stor en blændeåbning som muligt, dvs så lille F-tal som muligt (afhængig af hvad jeg vil opnå selvfølgelig) for det giver også højere lukkertider.

 

Dét her billede eksempelvis er taget med -1½ i eksponering og blænde 6,0 (for at få lidt dybdeskarphed med) og i photoshop er lyset så lige hevet tilbage igen til det jeg vil have. (taget i en skov, hvor lysmængden ikke er helt tilstrækkelig)

2c71448e.jpg

 

Dén her er fra et stykke åbent landskab. Eksponering +/- 0 Blænde 4,0

Blænden burde have været større (mindre tal) for at fjerne de sidste par strå foran hunden, men det går altså hurtigt på tasterne og hjulet på en markprøve så bedre blev det ikke.

a9d24c9c.jpg

 

Og denne er fra samme område, samme hund, blot splitsekunder efter det forrige billede, med en endnu større blænde (mindre tal), samme eksponering, for at få udryddet dybdeskarpheden endnu mere. Dog ikke lykkedes helt.

115d4724.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

pes :stupid: :lol::mrgreen:

 

flotte billeder.... det må vel være øvelse, øvelse og atter øvelse der er vejen frem

:lol::lol:

 

flotte? Jeg er ikke selv tilfreds med dem, men de illustrerer da nogenlunde hvad jeg mener og vil have frem. Et par timer med photoshop kan gøre meget ved det, men jeg er absolut ikek photoshop-fagidiot så det har jeg ganske enkelt ikek fundet tiden til...endnu.

 

Øvelse øvelse og atter øvelse siger de ja. Og dén tror jeg på. (Så mangler vi bare tiden til det) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol:

 

flotte? Jeg er ikke selv tilfreds med dem, men de illustrerer da nogenlunde hvad jeg mener og vil have frem. Et par timer med photoshop kan gøre meget ved det, men jeg er absolut ikek photoshop-fagidiot så det har jeg ganske enkelt ikek fundet tiden til...endnu.

 

Øvelse øvelse og atter øvelse siger de ja. Og dén tror jeg på. (Så mangler vi bare tiden til det) :blink:

 

man er vel altid sin egen værste kritiker? Jeg synes de er flotte og hvis jeg bare kan fange hende med en sådan skarphed, så vil jeg egentlig være godt tilfreds :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Come on... Knald lidt koffein indenbords og få gang i de små grå :blink:

 

 

ALle ved da at PH-folk og jægere tæver deres hunde, fordi dét giver resultater, ikke :mrgreen:

 

Alle ved da at et skud hagl i røven af en ulydig hund, hjælper på hjemkald, ligesom et rap over snuden med linen på en schäfer hjælper på "plads-kommandoen"

 

Alle ved jo også at pigtråd om en dummy er vejen frem hvis hunden tygger i den.

Ganske som at alle ved at hunden skal vendes om et par gange om dagen, for at lære sin plads i hierakiet derhjemme at kende.

 

Ihvertfald ved os brugshundefolk.

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Come on... Knald lidt koffein indenbords og få gang i de små grå :blink:

 

 

ALle ved da at PH-folk og jægere tæver deres hunde, fordi dét giver resultater, ikke :mrgreen:

 

Alle ved da at et skud hagl i røven af en ulydig hund, hjælper på hjemkald, ligesom et rap over snuden med linen på en schäfer hjælper på "plads-kommandoen"

 

Alle ved jo også at pigtråd om en dummy er vejen frem hvis hunden tygger i den.

Ganske som at alle ved at hunden skal vendes om et par gange om dagen, for at lære sin plads i hierakiet derhjemme at kende.

 

Ihvertfald ved os brugshundefolk.

 

:blink:

 

 

sorry nu er jeg med igen :oops::oops::oops::oops:

 

hi hi det er rigtig nok :blink::blink::blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad menes med dette :?::?:

 

 

 

 

Det fordi at nogen gange hører "man" RYGTER om schæfer ejere og jagthunde ejere går MEGET MEGET MEGET op i deres hunde og deres beskæftigelse, og kan være helt besat af dette.......

 

Jeg har så mødt et par af overstående....og ved ikke helt om jeg skulle græde eller lade være :mrgreen:

 

 

Vi har alle vores fordomme, nu går mine ud over de shcæffer ejere der ter sig underligt, og ud fra den generaliserede jeg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det fordi at nogen gange hører "man" RYGTER om schæfer ejere og jagthunde ejere går MEGET MEGET MEGET op i deres hunde og deres beskæftigelse, og kan være helt besat af dette.......

 

Jeg har så mødt et par af overstående....og ved ikke helt om jeg skulle græde eller lade være :mrgreen:

 

 

Vi har alle vores fordomme, nu går mine ud over de shcæffer ejere der ter sig underligt, og ud fra den generaliserede jeg :blink:

 

 

ja jeg er helt med nu :blink:

kender kun en som er jagtmand men ja jeg har da oplevet en del schæferfol som tænker meget i beskæftigelse af hunde eller at den skal bruges inkl mig selv:oops::oops::oops:

men det ser jeg nu også med andre racer end dem:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...