Gæst SamojedNala Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Hej allesammen. Min hund vil ikke have sin sele på, hun løber væk, ind i et andet rum hvis hun kan komme til det.. Når hun så får sin sele på, stivner hun nærmest op og "klistre" sig op at mig og væggene. Når vi går ud på tur (hvis hun lige har fået den på) stopper hun tit op og står bare og kigger. Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om. Godbidder, tålmodighed, tid, ros (hvis hun gør det rigtige) og bestemthed. Hvis jeg gør min stemme bestemt og siger at hun skal komme hen til mig, kommer hun halvt hen med hovedet nede og viser tænderne kort.. Der er ikke sket noget dårligt i forbindelse med selen og jeg har skiftet til en anden model, men det har ikke hjulpet Hun er ellers en lydig og super glad hund, så kan ikke finde ud af hvad der sker med hende.. Jeg synes at det er blevet enormt frustrerende og har virkelig brug for hjælp! Med venlig hilsen Ditte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Er det nødvendigt med selen eller kan hun måske gå fint uden? Cookie havde en overgang hvor hun nægtede at tage sele på, hun viste tænder og bed mig en enkelt gang. Vi droppede selen i en periode og så ville hun pludselig gerne have den på igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SamojedNala Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Hun er begyndt at gøre det samme med halsbåndet... Men hvor lang tid lod du din gå uden sele? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Hvorfor er det den skal ha' sele på? Kan du ikke gi' den et fast halsbånd på som du ikke tager af, så slipper I begge for den konflikt indtil der er oparbejdet en forventning i hunden til, at jeres ture ud af huset er en positiv oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Helt enig med Hopsa. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SamojedNala Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Jeg kan bedst lide at gå tur med hende med selen på, den sidder bedre og så får hun ikke de ryk i nakken som et halsbånd giver (de kommer også selvom hunden hverken trækker eller at man selv rykker). Men det som en god ide med at hendes forventninger skal ændres Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Jeg kan bedst lide at gå tur med hende med selen på, den sidder bedre og så får hun ikke de ryk i nakken som et halsbånd giver (de kommer også selvom hunden hverken trækker eller at man selv rykker). Hvad får dig til at tro det? Bare nysgerrig... Jeg vil lige minde om at tusinder af generationer af hunde har levet i bedste velgående med halsbånd på, inden nogen for ganske nyligt - sikkert en der lever af at sælge seler - fik den idé at det var rigtigt slemt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Er du kommet til at nappe hende når selen skal på? Der skal ikke så meget til - et enkelt hår der kommer i klemme er nok. Du kunne også prøve første at give hende selen på når I er udenfor, hvis det kan lade sig gøre (at I har en have) Jeg bruger også sele til mine beagler -og jeg giver dig ret i det er lettere at gå med også for hundens skyld. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Jeg kan bedst lide at gå tur med hende med selen på, den sidder bedre og så får hun ikke de ryk i nakken som et halsbånd giver (de kommer også selvom hunden hverken trækker eller at man selv rykker).Men det som en god ide med at hendes forventninger skal ændres Jeg tænker bare..... en ting er hvad man selv måtte mene, men noget kunne tyde på at hunden ikke umiddelbart er enig, og så er det måske en overvejelse værd? I øvrigt er jeg enig med Umulia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Jeg tror altså også bare, at jeg havde droppet selen, hvis Bobo reagerede sådan. Jeg bruger sele til ham, fordi han hoster, hvis halsbåndet trykker på hans hals og jeg er for doven til at træne gå-pænt særlig meget Men hvis han var panisk angst for selen, ville jeg droppe den, tage mig sammen og træne det. Og hvis din hund ikke har problemer med halsbåndet, ville jeg bare bruge det. Mener desuden også at have læst et sted, at seler kan give ømhed i ryggen, så det er altså ikke et mirakelmiddel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst zara Besvaret Juni 5, 2013 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2013 Jeg ville også prøve at droppe selen i en periode, er egentlig enig i, at hverken sele eller halsbånd nødvendigvis er optimalt men "noget" skal man jo have på rigtig mange steder. Jeg vil også foreslå fast halsbånd, hvis det er rigtig forstået, at hun også viser modvilje ved at få det på. Og så et dyrlægetjek, noget kunne jo tyde på at "lunten" hos hunden er lidt kort og det kan der jo være en god grund til... Find gerne én der véd noget om adfærd, de er ofte mere villige til f.eks at forsøge med smertedækning, selv om en undersøgelse ikke lige viser noget, der er klart galt. Måske så starte med at træne "stik hoved i halsbånd" med masser af forstærkning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts